Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. Bu derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ,DİL, KÜLTÜR VE İLETİŞİM, İLETİŞİM MODELLERİ,İLETİŞİM TÜRLERİ,KİŞİLERARASI İLETİŞİM,KURUM İÇİ İLETİŞİM,KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE TÜRLERİ,Ara Sınav, KURUMSAL İLETİŞİM,İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER,SİYASAL İLETİŞİM,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 12 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 10, 9 | D |
İletişim modellerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
2 | DİL, KÜLTÜR VE İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
3 | İLETİŞİM MODELLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
4 | İLETİŞİM TÜRLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
5 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
6 | KURUM İÇİ İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
7 | KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE TÜRLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
9 | KURUMSAL İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
10 | İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
11 | SİYASAL İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
12 | Medya Okuryazarlığı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
13 | Uluslararası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
14 | İletişim ve Etik | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
Kaynak |
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları |
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 23 | 23 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. Bu derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ,DİL, KÜLTÜR VE İLETİŞİM, İLETİŞİM MODELLERİ,İLETİŞİM TÜRLERİ,KİŞİLERARASI İLETİŞİM,KURUM İÇİ İLETİŞİM,KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE TÜRLERİ,Ara Sınav, KURUMSAL İLETİŞİM,İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER,SİYASAL İLETİŞİM,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 12 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 10, 9 | D |
İletişim modellerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
2 | DİL, KÜLTÜR VE İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
3 | İLETİŞİM MODELLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
4 | İLETİŞİM TÜRLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
5 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
6 | KURUM İÇİ İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
7 | KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE TÜRLERİ | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
9 | KURUMSAL İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
10 | İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
11 | SİYASAL İLETİŞİM | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
12 | Medya Okuryazarlığı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
13 | Uluslararası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
14 | İletişim ve Etik | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
Kaynak |
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları |
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |