Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir? What is editing in film? Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. Watching a movie with good editing.,Kesme biçimleri ve fonksiyonları ,Murch'ün kurgu kuralları,Dijital video codec ve formatlarına giriş. ,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş ,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu Rough cut in Adobe Premiere Pro ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme ,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme ,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları ,Proje tasarımı ve ses kurgusu ,Proje ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 16, 6, 9 | E, F, G |
Bir sayısal kurgu programını temel düzeyde kullanabilir. | 10, 2, 6, 9 | E, F, H |
İzleme ve resim değerlendirme kabiliyeti geliştirir. | 2, 6, 9 | E, F, G |
Bir filmin içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir | 2, 6, 8 | E, H |
Bir filmin kurgu yaklaşımını belirleyebilir. | 2, 20, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? What is editing in film? Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. Watching a movie with good editing. | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch üzerine online araştırma |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu Rough cut in Adobe Premiere Pro | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir? What is editing in film? Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. Watching a movie with good editing.,Kesme biçimleri ve fonksiyonları ,Murch'ün kurgu kuralları,Dijital video codec ve formatlarına giriş. ,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş ,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu Rough cut in Adobe Premiere Pro ,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme ,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme ,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları ,Proje tasarımı ve ses kurgusu ,Proje ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 16, 6, 9 | E, F, G |
Bir sayısal kurgu programını temel düzeyde kullanabilir. | 10, 2, 6, 9 | E, F, H |
İzleme ve resim değerlendirme kabiliyeti geliştirir. | 2, 6, 9 | E, F, G |
Bir filmin içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir | 2, 6, 8 | E, H |
Bir filmin kurgu yaklaşımını belirleyebilir. | 2, 20, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? What is editing in film? Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. Watching a movie with good editing. | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch üzerine online araştırma |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu Rough cut in Adobe Premiere Pro | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |