Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere web geliştirmenin temel araçlarını ve uygulamalarını tanıtmaktadır. Öğrenciler web'in nasıl çalıştığına dair temel bir anlayış kazanacak, HTML, CSS ve JavaScript ile kodlama pratiği yapacak ve gerçek, işlevsel web siteleri geliştirmeye başlayacaklardır. Bu dersin sonunda öğrenciler temel web sayfalarını oluşturabilecek ve daha ileri web geliştirme için güçlü bir temele sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web Geliştirmeye Giriş,HTML Temelleri I,HTML Temelleri II,CSS Temelleri I,CSS Temelleri II,Flexbox I,Flexbox II,Ara Sınav,JavaScript Temelleri I,JavaScript Temelleri II,JavaScript ve Temiz Kod,DOM Manipülasyonu,JavaScript Objeleri,Final Projesi Teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Html etiketlerini tasarım içerisinde birbirleri ile etkileşimli olarak kullanabilir. | 16, 6 | E, F |
Evrensel tasarım ilkelerine göre tasarımdüzenlemeleri gerçekleştirir. | 6, 9 | D, E |
İnternet ve web ile ilgili temel tanım ve kavramları tanır. | 11, 16 | A, F |
WEB sayfaları için temel işlemler yapar, tasarlar. | 11, 8, 9 | A, E |
Paket web programlarını öğrenir. | 16, 8 | A, F |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 16 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web Geliştirmeye Giriş | |
2 | HTML Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | HTML Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | CSS Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | CSS Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Flexbox I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Flexbox II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Ara Sınav | Açılış Sayfası projenizi tamamlayın ve gönderin |
9 | JavaScript Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | JavaScript Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | JavaScript ve Temiz Kod | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | DOM Manipülasyonu | Final projesine hazırlık |
13 | JavaScript Objeleri | Final projesine hazırlık |
14 | Final Projesi Teslimi | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Selçuk Özdemir, Çocuklar İçin Web Tasarımı, Odtü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere web geliştirmenin temel araçlarını ve uygulamalarını tanıtmaktadır. Öğrenciler web'in nasıl çalıştığına dair temel bir anlayış kazanacak, HTML, CSS ve JavaScript ile kodlama pratiği yapacak ve gerçek, işlevsel web siteleri geliştirmeye başlayacaklardır. Bu dersin sonunda öğrenciler temel web sayfalarını oluşturabilecek ve daha ileri web geliştirme için güçlü bir temele sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web Geliştirmeye Giriş,HTML Temelleri I,HTML Temelleri II,CSS Temelleri I,CSS Temelleri II,Flexbox I,Flexbox II,Ara Sınav,JavaScript Temelleri I,JavaScript Temelleri II,JavaScript ve Temiz Kod,DOM Manipülasyonu,JavaScript Objeleri,Final Projesi Teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Html etiketlerini tasarım içerisinde birbirleri ile etkileşimli olarak kullanabilir. | 16, 6 | E, F |
Evrensel tasarım ilkelerine göre tasarımdüzenlemeleri gerçekleştirir. | 6, 9 | D, E |
İnternet ve web ile ilgili temel tanım ve kavramları tanır. | 11, 16 | A, F |
WEB sayfaları için temel işlemler yapar, tasarlar. | 11, 8, 9 | A, E |
Paket web programlarını öğrenir. | 16, 8 | A, F |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 16 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web Geliştirmeye Giriş | |
2 | HTML Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | HTML Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | CSS Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | CSS Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Flexbox I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Flexbox II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Ara Sınav | Açılış Sayfası projenizi tamamlayın ve gönderin |
9 | JavaScript Temelleri I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | JavaScript Temelleri II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | JavaScript ve Temiz Kod | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | DOM Manipülasyonu | Final projesine hazırlık |
13 | JavaScript Objeleri | Final projesine hazırlık |
14 | Final Projesi Teslimi | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Selçuk Özdemir, Çocuklar İçin Web Tasarımı, Odtü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |