Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Neşe MESUTOĞLU KIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Medya Okuryazarlığı çerçevesinde Yeni medya ortamı, yeni medya kavramları Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri 21.yüzyıl ve dijitalleşme toplum üzerindeki etkilerin kavranması ve E yapılanmalar üzerine öğrenciye yetkinlik kazandırılasını hedeflemektedir. (E DEVLET E Hukuk E eğitim E gazetecilik e film ve tv platformları arama motorları ve bilgiye erişim, Reklamcılık ve teknoloji AR) . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Okuryazarlığı'na genel bakış ve iletişim süreci, kitle iletişim süreci,Medya yapılarında "ideoloji",Medya kurumları ve yapıları,Medya iletilerinin yapısı: kodlama ve kod açma,Dijital Çağ ve teknolojik gelişimler,Alanla ilgili doküman paylaşımı,21.yüzyılda toplum ve teknoloji: dijital yerliler ve dijital göçmenler,Dijital Okuryazarlık Alanları,Dijital ortamlar ve kurallar,En kapsamlı arama motoru olarak "Google" ; bilinen ve bilinmeyenler,İnternette en geniş kaynak : "Wikipedia" incelemesi,İnternet gazeteciliği ve aldatan yanıltan habercilik ; kurgu hileleri ,Alana ilişkin dokümanların paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16 | ||
1- Öğrenci Okuryazarlık ve Dijitallik kavramlarını anlar ve yorumlayabilir. | A | |
2-- Geleneksel ve dijital kavramları ayırır. | 9 | |
3- E yapılanmaları keşfeder ve uygular. | ||
4- Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri ile 21.yüzyıl ve dijitalleşmenin toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | ||
5-Medya Okuryazarlığı çerçevesinde yeni medya ortamı, yeni medya kavramlarını tanımlar | ||
6-Dijital ortamları ve arama motorlarını, dijital ortam araçlarını keşfeder. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığı'na genel bakış ve iletişim süreci | |
2 | kitle iletişim süreci | |
3 | Medya yapılarında "ideoloji" | |
4 | Medya kurumları ve yapıları | |
5 | Medya iletilerinin yapısı: kodlama ve kod açma | |
6 | Dijital Çağ ve teknolojik gelişimler | |
7 | Alanla ilgili doküman paylaşımı | |
8 | 21.yüzyılda toplum ve teknoloji: dijital yerliler ve dijital göçmenler | |
9 | Dijital Okuryazarlık Alanları | |
10 | Dijital ortamlar ve kurallar | |
11 | En kapsamlı arama motoru olarak "Google" ; bilinen ve bilinmeyenler | |
12 | İnternette en geniş kaynak : "Wikipedia" incelemesi | |
13 | İnternet gazeteciliği ve aldatan yanıltan habercilik ; kurgu hileleri | |
14 | Alana ilişkin dokümanların paylaşımı |
Kaynak |
Medya Okuryazarlığına Giriş MN Taşkıran, Umuttepe Yayınları 2010 IGI Global Publishing "Multidisciplinary Approaches to Literacy" makaleler |
Digital Literacy links online https://www.commonsensemedia.org/news-and-media-literacy/what-is-digital-literacy medialit.org MEJ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Neşe MESUTOĞLU KIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Medya Okuryazarlığı çerçevesinde Yeni medya ortamı, yeni medya kavramları Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri 21.yüzyıl ve dijitalleşme toplum üzerindeki etkilerin kavranması ve E yapılanmalar üzerine öğrenciye yetkinlik kazandırılasını hedeflemektedir. (E DEVLET E Hukuk E eğitim E gazetecilik e film ve tv platformları arama motorları ve bilgiye erişim, Reklamcılık ve teknoloji AR) . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Okuryazarlığı'na genel bakış ve iletişim süreci, kitle iletişim süreci,Medya yapılarında "ideoloji",Medya kurumları ve yapıları,Medya iletilerinin yapısı: kodlama ve kod açma,Dijital Çağ ve teknolojik gelişimler,Alanla ilgili doküman paylaşımı,21.yüzyılda toplum ve teknoloji: dijital yerliler ve dijital göçmenler,Dijital Okuryazarlık Alanları,Dijital ortamlar ve kurallar,En kapsamlı arama motoru olarak "Google" ; bilinen ve bilinmeyenler,İnternette en geniş kaynak : "Wikipedia" incelemesi,İnternet gazeteciliği ve aldatan yanıltan habercilik ; kurgu hileleri ,Alana ilişkin dokümanların paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16 | ||
1- Öğrenci Okuryazarlık ve Dijitallik kavramlarını anlar ve yorumlayabilir. | A | |
2-- Geleneksel ve dijital kavramları ayırır. | 9 | |
3- E yapılanmaları keşfeder ve uygular. | ||
4- Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri ile 21.yüzyıl ve dijitalleşmenin toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | ||
5-Medya Okuryazarlığı çerçevesinde yeni medya ortamı, yeni medya kavramlarını tanımlar | ||
6-Dijital ortamları ve arama motorlarını, dijital ortam araçlarını keşfeder. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığı'na genel bakış ve iletişim süreci | |
2 | kitle iletişim süreci | |
3 | Medya yapılarında "ideoloji" | |
4 | Medya kurumları ve yapıları | |
5 | Medya iletilerinin yapısı: kodlama ve kod açma | |
6 | Dijital Çağ ve teknolojik gelişimler | |
7 | Alanla ilgili doküman paylaşımı | |
8 | 21.yüzyılda toplum ve teknoloji: dijital yerliler ve dijital göçmenler | |
9 | Dijital Okuryazarlık Alanları | |
10 | Dijital ortamlar ve kurallar | |
11 | En kapsamlı arama motoru olarak "Google" ; bilinen ve bilinmeyenler | |
12 | İnternette en geniş kaynak : "Wikipedia" incelemesi | |
13 | İnternet gazeteciliği ve aldatan yanıltan habercilik ; kurgu hileleri | |
14 | Alana ilişkin dokümanların paylaşımı |
Kaynak |
Medya Okuryazarlığına Giriş MN Taşkıran, Umuttepe Yayınları 2010 IGI Global Publishing "Multidisciplinary Approaches to Literacy" makaleler |
Digital Literacy links online https://www.commonsensemedia.org/news-and-media-literacy/what-is-digital-literacy medialit.org MEJ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |