Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler alanına dair ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir. Öğrenciler, halkla ilişkilerin doğasını ve uygulamalarını, Halkla ilişkiler uzmanlarının faaliyetlerini, örgütsel davranışı etkileyen temel unsurları ve halkla ilişkiler etiğini inceleyecektir. Bu derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Tarihçesi,TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLER,FARKLI YAKLAŞIMLAR BAĞLAMINDA PR,PR UYGULAMA ALANLARI, ETİK VE PR UYGULAMALARINDAKİ ETİK DÜZEY,ETİK, LİDERLİK VE PR STRATEJİ,PR SÖYLEMİ, ROL VE MODELLERİ,BİR KÜLTÜR POLİTİKASI OLARAK PR,PR DA KONU KAVRAMI VE KÜLTÜR OLGUSU,PR DA MESLEKLEŞME VE STRATEJİ,KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR- HEDEF KİTLE, KURUMSAL , PR YAZARLIĞI,Ders Özeti ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler kavramını kavrar | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler unsurlarını sıralar. | 13, 16, 9 | A |
Temel halkla ilişkiler ilkelerini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler uygulamalarına hakim olur. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler araçlarını tanır. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler araçlarını kullanır | 13, 16, 9 | A |
Örgütsel amaçlara ulaşmak için iletişim stratejilerini kullanmayı ve değerlendirmeyi kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Örgütsel hedeflere ulaşmak ve gerçek zamanlı problemleri çözmek amacıyla halkla ilişkiler stratejilerini tasarlar. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
2 | Halkla İlişkiler Tarihçesi | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
3 | TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLER | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
4 | FARKLI YAKLAŞIMLAR BAĞLAMINDA PR | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
5 | PR UYGULAMA ALANLARI | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
6 | ETİK VE PR UYGULAMALARINDAKİ ETİK DÜZEY | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
7 | ETİK, LİDERLİK VE PR STRATEJİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
8 | PR SÖYLEMİ, ROL VE MODELLERİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
9 | BİR KÜLTÜR POLİTİKASI OLARAK PR | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
10 | PR DA KONU KAVRAMI VE KÜLTÜR OLGUSU | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
11 | PR DA MESLEKLEŞME VE STRATEJİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
12 | KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR- HEDEF KİTLE, KURUMSAL | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
13 | PR YAZARLIĞI | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
14 | Ders Özeti | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, BETA. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler alanına dair ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir. Öğrenciler, halkla ilişkilerin doğasını ve uygulamalarını, Halkla ilişkiler uzmanlarının faaliyetlerini, örgütsel davranışı etkileyen temel unsurları ve halkla ilişkiler etiğini inceleyecektir. Bu derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Tarihçesi,TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLER,FARKLI YAKLAŞIMLAR BAĞLAMINDA PR,PR UYGULAMA ALANLARI, ETİK VE PR UYGULAMALARINDAKİ ETİK DÜZEY,ETİK, LİDERLİK VE PR STRATEJİ,PR SÖYLEMİ, ROL VE MODELLERİ,BİR KÜLTÜR POLİTİKASI OLARAK PR,PR DA KONU KAVRAMI VE KÜLTÜR OLGUSU,PR DA MESLEKLEŞME VE STRATEJİ,KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR- HEDEF KİTLE, KURUMSAL , PR YAZARLIĞI,Ders Özeti ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler kavramını kavrar | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler unsurlarını sıralar. | 13, 16, 9 | A |
Temel halkla ilişkiler ilkelerini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler uygulamalarına hakim olur. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler araçlarını tanır. | 13, 16, 9 | A |
Halkla ilişkiler araçlarını kullanır | 13, 16, 9 | A |
Örgütsel amaçlara ulaşmak için iletişim stratejilerini kullanmayı ve değerlendirmeyi kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Örgütsel hedeflere ulaşmak ve gerçek zamanlı problemleri çözmek amacıyla halkla ilişkiler stratejilerini tasarlar. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
2 | Halkla İlişkiler Tarihçesi | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
3 | TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLER | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
4 | FARKLI YAKLAŞIMLAR BAĞLAMINDA PR | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
5 | PR UYGULAMA ALANLARI | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
6 | ETİK VE PR UYGULAMALARINDAKİ ETİK DÜZEY | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
7 | ETİK, LİDERLİK VE PR STRATEJİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
8 | PR SÖYLEMİ, ROL VE MODELLERİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
9 | BİR KÜLTÜR POLİTİKASI OLARAK PR | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
10 | PR DA KONU KAVRAMI VE KÜLTÜR OLGUSU | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
11 | PR DA MESLEKLEŞME VE STRATEJİ | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
12 | KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR- HEDEF KİTLE, KURUMSAL | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
13 | PR YAZARLIĞI | İlgili bölüm ve ders notlarının okunması |
14 | Ders Özeti | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, BETA. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |