Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİPR4114901Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara kriz iletişiminin temelleri ve itibar yönetimi hakkında bilgi sunmaktır. Ders; iç/dış paydaş yönetimi, itibarı ölçüm metrikleri, KSS , SCTT, online itibar yönetimi ve kriz liderliği hakkında katılımcıların iç görü kazanmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz İletişimine Giriş,Paydaş & Hissedar Teorileri,Paydaş Teorisi,İtibari Ölçmek,Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi,Durumsal Kriz İletişim Teorisi,Krize Müdahale Stratejileri,Kriz Vaka Analizleri,Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı,Kriz Yönetimi Simülasyonu,Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği,Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı,CMP Planlama,Grup Sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, İtibar yönetiminin genel ilkelerini anlayabilir. İtibar ölçütleri ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Kriz iletişimi yönetimi ve itibara etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir. SCTT, Kriz Döngüsü, Kriz İletişim Planı hakkında bilgi sahibi olabilir.10, 5, 6A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz İletişimine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Paydaş & Hissedar TeorileriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Paydaş Teorisiİlgili literatür araştırılmalıdır.
4İtibari ÖlçmekÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Kriz İletişimi ve İtibara EtkisiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Durumsal Kriz İletişim TeorisiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Krize Müdahale StratejileriDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Kriz Vaka AnalizleriSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk PuanıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Kriz Yönetimi SimülasyonuÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz LiderliğiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Kriz Yönetiminde Sosyal Medya KullanımıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13CMP PlanlamaII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup Sunumları Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları: Davies, G. & Miles, L., Reputation Management: Theory versus Practice, Corp Reputation Rev (1998) 2: 16. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540064 Kadıbeşgil S., İtibar Yönetimi, Mediacat, İstanbul,2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİPR4114901Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara kriz iletişiminin temelleri ve itibar yönetimi hakkında bilgi sunmaktır. Ders; iç/dış paydaş yönetimi, itibarı ölçüm metrikleri, KSS , SCTT, online itibar yönetimi ve kriz liderliği hakkında katılımcıların iç görü kazanmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz İletişimine Giriş,Paydaş & Hissedar Teorileri,Paydaş Teorisi,İtibari Ölçmek,Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi,Durumsal Kriz İletişim Teorisi,Krize Müdahale Stratejileri,Kriz Vaka Analizleri,Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı,Kriz Yönetimi Simülasyonu,Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği,Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı,CMP Planlama,Grup Sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, İtibar yönetiminin genel ilkelerini anlayabilir. İtibar ölçütleri ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Kriz iletişimi yönetimi ve itibara etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir. SCTT, Kriz Döngüsü, Kriz İletişim Planı hakkında bilgi sahibi olabilir.10, 5, 6A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz İletişimine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Paydaş & Hissedar TeorileriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Paydaş Teorisiİlgili literatür araştırılmalıdır.
4İtibari ÖlçmekÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Kriz İletişimi ve İtibara EtkisiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Durumsal Kriz İletişim TeorisiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Krize Müdahale StratejileriDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Kriz Vaka AnalizleriSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk PuanıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Kriz Yönetimi SimülasyonuÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz LiderliğiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Kriz Yönetiminde Sosyal Medya KullanımıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13CMP PlanlamaII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup Sunumları Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları: Davies, G. & Miles, L., Reputation Management: Theory versus Practice, Corp Reputation Rev (1998) 2: 16. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540064 Kadıbeşgil S., İtibar Yönetimi, Mediacat, İstanbul,2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57