Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı katılımcılara kriz iletişiminin temelleri ve itibar yönetimi hakkında bilgi sunmaktır. Ders; iç/dış paydaş yönetimi, itibarı ölçüm metrikleri, KSS , SCTT, online itibar yönetimi ve kriz liderliği hakkında katılımcıların iç görü kazanmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kriz İletişimine Giriş,Paydaş & Hissedar Teorileri,Paydaş Teorisi,İtibari Ölçmek,Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi,Durumsal Kriz İletişim Teorisi,Krize Müdahale Stratejileri,Kriz Vaka Analizleri,Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı,Kriz Yönetimi Simülasyonu,Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği,Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı,CMP Planlama,Grup Sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, İtibar yönetiminin genel ilkelerini anlayabilir. İtibar ölçütleri ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Kriz iletişimi yönetimi ve itibara etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir. SCTT, Kriz Döngüsü, Kriz İletişim Planı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 10, 5, 6 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriz İletişimine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Paydaş & Hissedar Teorileri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Paydaş Teorisi | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | İtibari Ölçmek | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Durumsal Kriz İletişim Teorisi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Krize Müdahale Stratejileri | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Kriz Vaka Analizleri | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Kriz Yönetimi Simülasyonu | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | CMP Planlama | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Ders Notları: Davies, G. & Miles, L., Reputation Management: Theory versus Practice, Corp Reputation Rev (1998) 2: 16. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540064 Kadıbeşgil S., İtibar Yönetimi, Mediacat, İstanbul,2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı katılımcılara kriz iletişiminin temelleri ve itibar yönetimi hakkında bilgi sunmaktır. Ders; iç/dış paydaş yönetimi, itibarı ölçüm metrikleri, KSS , SCTT, online itibar yönetimi ve kriz liderliği hakkında katılımcıların iç görü kazanmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kriz İletişimine Giriş,Paydaş & Hissedar Teorileri,Paydaş Teorisi,İtibari Ölçmek,Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi,Durumsal Kriz İletişim Teorisi,Krize Müdahale Stratejileri,Kriz Vaka Analizleri,Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı,Kriz Yönetimi Simülasyonu,Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği,Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı,CMP Planlama,Grup Sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, İtibar yönetiminin genel ilkelerini anlayabilir. İtibar ölçütleri ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Kriz iletişimi yönetimi ve itibara etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir. SCTT, Kriz Döngüsü, Kriz İletişim Planı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 10, 5, 6 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriz İletişimine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Paydaş & Hissedar Teorileri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Paydaş Teorisi | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | İtibari Ölçmek | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Kriz İletişimi ve İtibara Etkisi | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Durumsal Kriz İletişim Teorisi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Krize Müdahale Stratejileri | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Kriz Vaka Analizleri | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Risk Puanı | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Kriz Yönetimi Simülasyonu | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Kurumsal Krizleri Önleyici Stratejiler/ Kriz Liderliği | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Kriz Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | CMP Planlama | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Ders Notları: Davies, G. & Miles, L., Reputation Management: Theory versus Practice, Corp Reputation Rev (1998) 2: 16. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540064 Kadıbeşgil S., İtibar Yönetimi, Mediacat, İstanbul,2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |