Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere "oyunlaştırma" kavramının pazarlamada ve ikna edici oyunlarda nasıl kullanıldığını anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunlaştırmaya Giriş,Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA,Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon ,Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme,Konuk Konuşmacı ,Kullanıcı Testi,Uygulama Dersi,Sınıf içi Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı, öğrencilere oyunlaştırmanın temelleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Ders, katılımcılara pazarlamada oyunlaştırma, davranışları ve karar vermeyi etkilemek için oyunlaştırmayı kullanma ilke ve teknikleri gibi ikna edici oyun ve ayrıca oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlama hakkında bilgi verir. | 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunlaştırmaya Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
6 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
8 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. Questions should be directed to the instructor. |
10 | İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
11 | Konuk Konuşmacı | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Kullanıcı Testi | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Uygulama Dersi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Sınıf içi Sunumlar | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. A general review should be done, and final questions should be asked. |
Kaynak |
Ders Notları MEBİS' Yüklenen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere "oyunlaştırma" kavramının pazarlamada ve ikna edici oyunlarda nasıl kullanıldığını anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunlaştırmaya Giriş,Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA,Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon ,Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme,Konuk Konuşmacı ,Kullanıcı Testi,Uygulama Dersi,Sınıf içi Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı, öğrencilere oyunlaştırmanın temelleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Ders, katılımcılara pazarlamada oyunlaştırma, davranışları ve karar vermeyi etkilemek için oyunlaştırmayı kullanma ilke ve teknikleri gibi ikna edici oyun ve ayrıca oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlama hakkında bilgi verir. | 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunlaştırmaya Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
6 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
8 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. Questions should be directed to the instructor. |
10 | İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
11 | Konuk Konuşmacı | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Kullanıcı Testi | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Uygulama Dersi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Sınıf içi Sunumlar | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. A general review should be done, and final questions should be asked. |
Kaynak |
Ders Notları MEBİS' Yüklenen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |