Program Bilgileri
Amaç
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü’nün amacı Türk ve Dünya mutfakları ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip, sanatsal duyarlılıkta sunumlar yapabilen, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek düzeyde teknik bilgi sahibi, araştırmacı, yenilikleri takip edebilen, başarılı ve lider şefleri, yöneticileri ve eğitimcileri yetiştirmektir.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve ulusal lisans yerleştirme sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programda sözel puan türünde ve YÖK tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı uyruklu öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda Öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için, akademik takvimde belirlenen tarihlerde başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının da görüşü alınarak ilgili yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
GMS1164260 | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARINA GİRİŞ | Türkçe | 4+2 | - | 6 | |
GMS1164270 | GIDA BİLİMİ VE BESLENME İLKELERİ | Türkçe | 3 | - | 4 | |
GMS1164280 | MUTFAK MATEMATİĞİ VE TERMİNOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 3 | |
GMS1164290 | DÜNYA GASTR. TARİHİ VE DÜNYA MUTFAK AKIMLARI | Türkçe | 3 | - | 4 | |
GMS1165550 | TEMEL TASARIM | Türkçe | 2+4 | - | 5 | |
GMS1124040 | SANAT TARİHİ | Türkçe | 2 | - | 2 | |
İNG1111600 | İNGİLİZCE I | İngilizce | 3 | - | 4 | |
TDL1110200 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | - | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
GMS1214562 | MUTFAK BİLİMİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
GMS1214563 | MUTFAK VE MEKAN TASARIMI | Türkçe | 3 | - | 5 | |
GMS1264330 | GASTRONOMİDE KİMYA | Türkçe | 3 | - | 4 | |
GMS1264340 | GIDA GÜVENLİĞİ, HİJYEN VE SANİTASYON | Türkçe | 3+2 | - | 4 | |
GMS1264350 | SOFRA SANATI TARİHİ | Türkçe | 2 | - | 2 | |
GMS1264360 | SANAT, KÜLTÜR VE MUTFAK | Türkçe | 3 | - | 3 | |
İNG1211700 | İNGİLİZCE II | İngilizce | 3 | - | 4 | |
TDL1220000 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | - | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
İstihdam Olanakları
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü mezunları başta büyük otellerin mutfakları olmak üzere yemek şirketleri, seyahat organizasyonu gemileri, eğitim kurumları, medya kuruluşları, hazır gıda üretimi yapan fabrikalar ve bunların ar-ge bölümleri gibi pek çok alanda çalışabilmektedir. Mezunlarımız yiyecek-içecek sektörünün tüm alanlarında yönetici, gıda stilisti, eğitmen şef, gıda yazarı, yönetici şef, şef yardımcısı, kısım şefi, pasta şefi gibi pozisyonlarda iş bulma imkanına sahiptir. Gastronomi alanında akademisyen ve eğitmen sayısının yetersizliği sebebiyle de mezunlarımız akademik kariyer tercih ettiklerinde veya eğitmen olarak kariyer planladıklarında kolayca istihdam edilebilmektedir.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
İstanbul Medipol Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde yer alan Sınıf geçme sistemi geçerlidir. İlgili yönetmelik için bknz: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/12/20181210-3.htmBölüm/Program Başkanı
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUMEğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ANADOLU MUTFAK KÜLTÜRÜ | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 |
ÇİKOLATA VE ŞEKERLEME SANATI | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 |
DENİZ ÜRÜNLERİ VE UYGULAMALARI | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
DÜNYA GASTR. TARİHİ VE DÜNYA MUTFAK AKIMLARI | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 |
DÜNYA MUTFAĞI I | 5 | 2 | 2 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
DÜNYA MUTFAĞI II | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 |
ET BİLİMİ VE UYGULAMALARI | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 |
FIRINCILIK | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 |
GASTRONOMİ TURİZMİ | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 |
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARINA GİRİŞ | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 3 |
GASTRONOMİDE KİMYA | 2 | 0 | 5 | 5 | 0 | 1 | 1 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 |
GENEL SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
GIDA BİLİMİ VE BESLENME İLKELERİ | 1 | 0 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 |
GIDA GÜVENLİĞİ, HİJYEN VE SANİTASYON | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 |
GIDA MEVZUATI | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 |
GIDA TEKNOLOJİSİ I | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 |
GIDA TEKNOLOJİSİ II | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 |
GIDALARIN DUYUSAL ANALİZİ | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 |
İÇECEK HAZIRLAMA, SUNUM VE SERVİS TEKNİKLERİ | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GİRİŞ | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 |
MESLEKİ FRANSIZCA TERMİNOLOJİSİ | 4 | 1 | 4 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 |
MEZUNİYET PROJESİ I | 5 | 0 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
MEZUNİYET PROJESİ II | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
MUTFAK MATEMATİĞİ VE TERMİNOLOJİSİ | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ I | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ II | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
OSMANLI VE TÜRK TATLILARI | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 5 | 3 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PASTACILIK I | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 |
PASTACILIK II | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 |
SANAT TARİHİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 |
SANAT, KÜLTÜR VE MUTFAK | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 5 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 | 4 |
SOFRA SANATI TARİHİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 5 |
SOKAK LEZZETLERİ | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
STAJ I | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 |
STAJ II | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SORUMLU GAST. İŞLETMECİLİĞİ | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 |
TEMEL TASARIM | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
ULUSLARARASI GASTRONOMİ TERMİNOLOJİ | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 4 | 5 | 0 | 1 |
YÖNETİM VE MALİYET MUHASEBESİ | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 40/67 | 104 | 73 | 58 | 69 | 54 | 76 | 50 | 35 | 61 | 65 | 38 | 16 | 63 | 106 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |