Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA MUTFAĞI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İsmail KARAKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya üzerindeki çeşitli kültürlerin mutfaklara olan etkisini, tarihsel gelişimini ve yerel yemeklerinin öğrenilip uygulanmasını amaçlamaktadır. Dünya mutfaklarında kullanılan teknikleri profesyonel mutfaklarda çalışabilecek düzeyde kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya Mutfağına Giriş / Mutfak Temizliği Hijyen ve Sanitasyon / Ekipman Hazırlığı –Teorik Bilgi ,Japon Mutfağı CaliforniaRoll-Kappa Maki-Sushi Şurubu-Zencefil turşusu-Wasabi-Sriracha&GinerAioli ,Güney Kore Mutfağı Garibi gui-Kimchi ,Özbek Mutfağı Özbek Mantısı-Kuurdak,Ukrayna ve Rus Mutfağı Borsch Çorbası- Havyar ,İsviçre mutfağı Rösti-BicherMusli-Fondue,Portekiz Mutfağı Ameijoas a Bulhao Pato-Caldo Verde ,Teorik Bilgi- Çeşitli Mutfakların Tarihçesi ve özellikleri,Çin Mutfağı SweetSourChicken- Gyoza , Mutfak Temizliği / Genel Temizlik Haftası ,Amerikan Mutfağı Burger&(Hamburger ekmeği)- Mac&Cheese ,Alman Mutfağı Koenigsberger Köftesi-Kartoffelsalat ,Brezilya&Arjantin Mutfağı Coxinha-Chimichurri ,Güney Afrika Mutfağı Chakalaka&Pap ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası mutfaklarda kullanılan teknikleri birleştirir. | 1, 33 | A |
Profesyonel mutfaklarda kullanılan pişirme ekipmanlarını doğru ve etkin kullanır. | 1, 11, 16 | |
Profesyonel mutfaklarda ürün hazırlar. | 1, 11, 16 | A |
Dünya mutfağı konusunda menü ve tarif tasarlar. | 10, 11, 16, 19, 9 | |
Fine dining restoran yemekleri hazırlar. | 1, 11, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 33: İstasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Mutfağına Giriş / Mutfak Temizliği Hijyen ve Sanitasyon / Ekipman Hazırlığı –Teorik Bilgi | |
2 | Japon Mutfağı CaliforniaRoll-Kappa Maki-Sushi Şurubu-Zencefil turşusu-Wasabi-Sriracha&GinerAioli | |
3 | Güney Kore Mutfağı Garibi gui-Kimchi | |
4 | Özbek Mutfağı Özbek Mantısı-Kuurdak | |
5 | Ukrayna ve Rus Mutfağı Borsch Çorbası- Havyar | |
6 | İsviçre mutfağı Rösti-BicherMusli-Fondue | |
7 | Portekiz Mutfağı Ameijoas a Bulhao Pato-Caldo Verde | |
8 | Teorik Bilgi- Çeşitli Mutfakların Tarihçesi ve özellikleri | |
9 | Çin Mutfağı SweetSourChicken- Gyoza | |
10 | Mutfak Temizliği / Genel Temizlik Haftası | |
11 | Amerikan Mutfağı Burger&(Hamburger ekmeği)- Mac&Cheese | |
12 | Alman Mutfağı Koenigsberger Köftesi-Kartoffelsalat | |
13 | Brezilya&Arjantin Mutfağı Coxinha-Chimichurri | |
14 | Güney Afrika Mutfağı Chakalaka&Pap |
Kaynak |
Modern Gastronomy A to Z-Ferran Adria Professional Cooking-Wayne Gisslen ModernistCuisine –Volume2 Techniques&Equipment TheNomadCookbook-Daniel Humm&WillGuidara ChefBook-Chef Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(161/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA MUTFAĞI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İsmail KARAKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya üzerindeki çeşitli kültürlerin mutfaklara olan etkisini, tarihsel gelişimini ve yerel yemeklerinin öğrenilip uygulanmasını amaçlamaktadır. Dünya mutfaklarında kullanılan teknikleri profesyonel mutfaklarda çalışabilecek düzeyde kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya Mutfağına Giriş / Mutfak Temizliği Hijyen ve Sanitasyon / Ekipman Hazırlığı –Teorik Bilgi ,Japon Mutfağı CaliforniaRoll-Kappa Maki-Sushi Şurubu-Zencefil turşusu-Wasabi-Sriracha&GinerAioli ,Güney Kore Mutfağı Garibi gui-Kimchi ,Özbek Mutfağı Özbek Mantısı-Kuurdak,Ukrayna ve Rus Mutfağı Borsch Çorbası- Havyar ,İsviçre mutfağı Rösti-BicherMusli-Fondue,Portekiz Mutfağı Ameijoas a Bulhao Pato-Caldo Verde ,Teorik Bilgi- Çeşitli Mutfakların Tarihçesi ve özellikleri,Çin Mutfağı SweetSourChicken- Gyoza , Mutfak Temizliği / Genel Temizlik Haftası ,Amerikan Mutfağı Burger&(Hamburger ekmeği)- Mac&Cheese ,Alman Mutfağı Koenigsberger Köftesi-Kartoffelsalat ,Brezilya&Arjantin Mutfağı Coxinha-Chimichurri ,Güney Afrika Mutfağı Chakalaka&Pap ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası mutfaklarda kullanılan teknikleri birleştirir. | 1, 33 | A |
Profesyonel mutfaklarda kullanılan pişirme ekipmanlarını doğru ve etkin kullanır. | 1, 11, 16 | |
Profesyonel mutfaklarda ürün hazırlar. | 1, 11, 16 | A |
Dünya mutfağı konusunda menü ve tarif tasarlar. | 10, 11, 16, 19, 9 | |
Fine dining restoran yemekleri hazırlar. | 1, 11, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 33: İstasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Mutfağına Giriş / Mutfak Temizliği Hijyen ve Sanitasyon / Ekipman Hazırlığı –Teorik Bilgi | |
2 | Japon Mutfağı CaliforniaRoll-Kappa Maki-Sushi Şurubu-Zencefil turşusu-Wasabi-Sriracha&GinerAioli | |
3 | Güney Kore Mutfağı Garibi gui-Kimchi | |
4 | Özbek Mutfağı Özbek Mantısı-Kuurdak | |
5 | Ukrayna ve Rus Mutfağı Borsch Çorbası- Havyar | |
6 | İsviçre mutfağı Rösti-BicherMusli-Fondue | |
7 | Portekiz Mutfağı Ameijoas a Bulhao Pato-Caldo Verde | |
8 | Teorik Bilgi- Çeşitli Mutfakların Tarihçesi ve özellikleri | |
9 | Çin Mutfağı SweetSourChicken- Gyoza | |
10 | Mutfak Temizliği / Genel Temizlik Haftası | |
11 | Amerikan Mutfağı Burger&(Hamburger ekmeği)- Mac&Cheese | |
12 | Alman Mutfağı Koenigsberger Köftesi-Kartoffelsalat | |
13 | Brezilya&Arjantin Mutfağı Coxinha-Chimichurri | |
14 | Güney Afrika Mutfağı Chakalaka&Pap |
Kaynak |
Modern Gastronomy A to Z-Ferran Adria Professional Cooking-Wayne Gisslen ModernistCuisine –Volume2 Techniques&Equipment TheNomadCookbook-Daniel Humm&WillGuidara ChefBook-Chef Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |