Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ TURİZMİ | GMS2269130 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı turizmin temellerini anlatmak ve gastronomi ile bağlantısını kurarak gastronomi özelinde turizm faaliyetlerinin neler olduğunu, nasıl organize edilmesi ve pazarlanması gerektiğini ve katkılarını anlatmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Hedefleri ve Turizme Genel Bir Giriş Turizm nedir? Turizm endüstrisi kavramları ve özellikleri.,Gastronomi turizmi kavramları,Turizm ve Gastronomi,Coğrafi işaretleme kavramı ve turizmin gelişmesindeki faydası,Dünyada gastronomi trendleri,Gastronomi turizminde mutfak müzelerinin etkileri,Küreselleşen dünyada yerelleşmenin önemi ve gastronomi turizmine etkisi,Vize Sınavı,Gastronomide Trendler-Gastronomi festivalleri,Gastronomide Trendler-Yöresel Mutfaklar,Türkiye’deki Gastronomi Turizmi-Gastronomi Festivalleri,Türkiye’deki gastronomi turizmi – İstanbul’da gastronomi turizmi potansiyeli,Türkiye’deki gastronomi turizmi – Turist rehberleri açısından gastronomi turizminin ele alınması,Gastronomi turizmin seyahat programları hazırlama ve pazarlama,Sürdürülebilir gastronomi turizmi,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Turizmin temellerini ve gastronomi ile bağlantısını anlar. | 1, 10, 16, 9 | |
Gastronomi turizmi aktivitelerini ve faaliyetlerini belirleyebilir. | 1, 16, 9 | A, C |
Gastronomi turizmini ilgili alanlarla ilişkilendirerek belirleyebilir. | 1 | A, C |
Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki potansiyelini değerlendirebilir | 10, 16, 19, 9 | |
Türkiye’yi bir gastronomi turizmi destinasyonu olarak tanımlar. | 1, 16 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Hedefleri ve Turizme Genel Bir Giriş Turizm nedir? Turizm endüstrisi kavramları ve özellikleri. | |
2 | Gastronomi turizmi kavramları | |
3 | Turizm ve Gastronomi | |
4 | Coğrafi işaretleme kavramı ve turizmin gelişmesindeki faydası | |
5 | Dünyada gastronomi trendleri | |
6 | Gastronomi turizminde mutfak müzelerinin etkileri | |
7 | Küreselleşen dünyada yerelleşmenin önemi ve gastronomi turizmine etkisi | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Gastronomide Trendler-Gastronomi festivalleri | |
10 | Gastronomide Trendler-Yöresel Mutfaklar | |
11 | Türkiye’deki Gastronomi Turizmi-Gastronomi Festivalleri | |
12 | Türkiye’deki gastronomi turizmi – İstanbul’da gastronomi turizmi potansiyeli | |
13 | Türkiye’deki gastronomi turizmi – Turist rehberleri açısından gastronomi turizminin ele alınması | |
14 | Gastronomi turizmin seyahat programları hazırlama ve pazarlama | |
15 | Sürdürülebilir gastronomi turizmi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, Tourism and Gastronomy, Routledge Books, London, 2002 (https://www.researchgate.net/publication/322925141_Tourism_and_Gastronomy) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ TURİZMİ | GMS2269130 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı turizmin temellerini anlatmak ve gastronomi ile bağlantısını kurarak gastronomi özelinde turizm faaliyetlerinin neler olduğunu, nasıl organize edilmesi ve pazarlanması gerektiğini ve katkılarını anlatmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Hedefleri ve Turizme Genel Bir Giriş Turizm nedir? Turizm endüstrisi kavramları ve özellikleri.,Gastronomi turizmi kavramları,Turizm ve Gastronomi,Coğrafi işaretleme kavramı ve turizmin gelişmesindeki faydası,Dünyada gastronomi trendleri,Gastronomi turizminde mutfak müzelerinin etkileri,Küreselleşen dünyada yerelleşmenin önemi ve gastronomi turizmine etkisi,Vize Sınavı,Gastronomide Trendler-Gastronomi festivalleri,Gastronomide Trendler-Yöresel Mutfaklar,Türkiye’deki Gastronomi Turizmi-Gastronomi Festivalleri,Türkiye’deki gastronomi turizmi – İstanbul’da gastronomi turizmi potansiyeli,Türkiye’deki gastronomi turizmi – Turist rehberleri açısından gastronomi turizminin ele alınması,Gastronomi turizmin seyahat programları hazırlama ve pazarlama,Sürdürülebilir gastronomi turizmi,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Turizmin temellerini ve gastronomi ile bağlantısını anlar. | 1, 10, 16, 9 | |
Gastronomi turizmi aktivitelerini ve faaliyetlerini belirleyebilir. | 1, 16, 9 | A, C |
Gastronomi turizmini ilgili alanlarla ilişkilendirerek belirleyebilir. | 1 | A, C |
Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki potansiyelini değerlendirebilir | 10, 16, 19, 9 | |
Türkiye’yi bir gastronomi turizmi destinasyonu olarak tanımlar. | 1, 16 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Hedefleri ve Turizme Genel Bir Giriş Turizm nedir? Turizm endüstrisi kavramları ve özellikleri. | |
2 | Gastronomi turizmi kavramları | |
3 | Turizm ve Gastronomi | |
4 | Coğrafi işaretleme kavramı ve turizmin gelişmesindeki faydası | |
5 | Dünyada gastronomi trendleri | |
6 | Gastronomi turizminde mutfak müzelerinin etkileri | |
7 | Küreselleşen dünyada yerelleşmenin önemi ve gastronomi turizmine etkisi | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Gastronomide Trendler-Gastronomi festivalleri | |
10 | Gastronomide Trendler-Yöresel Mutfaklar | |
11 | Türkiye’deki Gastronomi Turizmi-Gastronomi Festivalleri | |
12 | Türkiye’deki gastronomi turizmi – İstanbul’da gastronomi turizmi potansiyeli | |
13 | Türkiye’deki gastronomi turizmi – Turist rehberleri açısından gastronomi turizminin ele alınması | |
14 | Gastronomi turizmin seyahat programları hazırlama ve pazarlama | |
15 | Sürdürülebilir gastronomi turizmi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, Tourism and Gastronomy, Routledge Books, London, 2002 (https://www.researchgate.net/publication/322925141_Tourism_and_Gastronomy) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |