Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ, Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlileri Barış Günay |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) ,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) ,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) ,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) " ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 10, 16, 3, 9 | A |
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
2 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
3 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
4 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
5 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
6 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
7 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
8 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
9 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
10 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
11 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
12 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) " | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
13 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
14 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
Kaynak |
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ, Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlileri Barış Günay |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı) ,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) ,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) ,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) ,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) " ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 10, 16, 3, 9 | A |
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
2 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
3 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
4 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
5 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
6 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
7 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
8 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
9 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
10 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
11 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
12 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) " | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
13 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
14 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
Kaynak |
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |