Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile tüketici profili ve ihtiyaçlarında hızlı değişimin gözlendiği dünyada yiyecek içecek sektöründe pazarlama stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri ve tüketici davranışları hakkında gerekli bilgileri elde etmeyi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ürün ve hizmetlerin, mevcut ve gelişen tüketici ihtiyaçları ile eşleştirilmesini sağlayan sistemi tanıtmak amacıyla stratejik planlama açısından, kar edilebilir iş fırsatlarını tanımlamak ve değerlendirmek için gerekli ana kavram ve teknikler ele alınacaktır. Ek olarak hizmet pazarlaması kapsamında yiyecek içecek sektöründe pazarlama ve satış stratejileri, pazarlama planı hazırlanması, dijital pazarlama yöntemleri ve sektördeki uygulamaları, marka yaratma süreçleri ve tüketici davranışları irdelenecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü,Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi ,Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması


,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı


,Kişisel Satış ve Satış Yönetimi


,Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma


,Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim


,Uluslararası Pazarlama


,Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi


,Marka Kişiliği ve Marka Kimliği


,Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı


,Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite


,Dijital Markalaşma



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama ve satış süreçleri hakkında temel bilgiye sahip olur.9C
Tüketici davranışlarının, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden aldıkları, satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki düşünce yapılarını anlar.9C
Ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama konularıyla alakalı ilkeleri ve teorileri bilir.9C
Pazarda daha başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri kavrar9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi
2Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın RolüÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi
4Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması


Web Sitelerinden Araştırma Yapma
5Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı


6Kişisel Satış ve Satış Yönetimi


7Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma


8Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim


9Uluslararası Pazarlama


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Marka Kişiliği ve Marka Kimliği


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Dijital Markalaşma



İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
• Öğretim Görevlisinin Ders Notları • M. İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile tüketici profili ve ihtiyaçlarında hızlı değişimin gözlendiği dünyada yiyecek içecek sektöründe pazarlama stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri ve tüketici davranışları hakkında gerekli bilgileri elde etmeyi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ürün ve hizmetlerin, mevcut ve gelişen tüketici ihtiyaçları ile eşleştirilmesini sağlayan sistemi tanıtmak amacıyla stratejik planlama açısından, kar edilebilir iş fırsatlarını tanımlamak ve değerlendirmek için gerekli ana kavram ve teknikler ele alınacaktır. Ek olarak hizmet pazarlaması kapsamında yiyecek içecek sektöründe pazarlama ve satış stratejileri, pazarlama planı hazırlanması, dijital pazarlama yöntemleri ve sektördeki uygulamaları, marka yaratma süreçleri ve tüketici davranışları irdelenecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü,Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi ,Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması


,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı


,Kişisel Satış ve Satış Yönetimi


,Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma


,Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim


,Uluslararası Pazarlama


,Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi


,Marka Kişiliği ve Marka Kimliği


,Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı


,Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite


,Dijital Markalaşma



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama ve satış süreçleri hakkında temel bilgiye sahip olur.9C
Tüketici davranışlarının, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden aldıkları, satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki düşünce yapılarını anlar.9C
Ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama konularıyla alakalı ilkeleri ve teorileri bilir.9C
Pazarda daha başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri kavrar9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi
2Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın RolüÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi
4Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması


Web Sitelerinden Araştırma Yapma
5Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı


6Kişisel Satış ve Satış Yönetimi


7Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma


8Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim


9Uluslararası Pazarlama


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Marka Kişiliği ve Marka Kimliği


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite


İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Dijital Markalaşma



İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
• Öğretim Görevlisinin Ders Notları • M. İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47