Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile tüketici profili ve ihtiyaçlarında hızlı değişimin gözlendiği dünyada yiyecek içecek sektöründe pazarlama stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri ve tüketici davranışları hakkında gerekli bilgileri elde etmeyi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ürün ve hizmetlerin, mevcut ve gelişen tüketici ihtiyaçları ile eşleştirilmesini sağlayan sistemi tanıtmak amacıyla stratejik planlama açısından, kar edilebilir iş fırsatlarını tanımlamak ve değerlendirmek için gerekli ana kavram ve teknikler ele alınacaktır. Ek olarak hizmet pazarlaması kapsamında yiyecek içecek sektöründe pazarlama ve satış stratejileri, pazarlama planı hazırlanması, dijital pazarlama yöntemleri ve sektördeki uygulamaları, marka yaratma süreçleri ve tüketici davranışları irdelenecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü,Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi ,Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması ,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ,Kişisel Satış ve Satış Yönetimi ,Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma ,Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim ,Uluslararası Pazarlama ,Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi ,Marka Kişiliği ve Marka Kimliği ,Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı ,Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite ,Dijital Markalaşma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlama ve satış süreçleri hakkında temel bilgiye sahip olur. | 9 | C |
Tüketici davranışlarının, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden aldıkları, satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki düşünce yapılarını anlar. | 9 | C |
Ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama konularıyla alakalı ilkeleri ve teorileri bilir. | 9 | C |
Pazarda daha başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri kavrar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi | |
2 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi | |
4 | Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması | Web Sitelerinden Araştırma Yapma |
5 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı | |
6 | Kişisel Satış ve Satış Yönetimi | |
7 | Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma | |
8 | Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim | |
9 | Uluslararası Pazarlama | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Marka Kişiliği ve Marka Kimliği | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Dijital Markalaşma | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
• Öğretim Görevlisinin Ders Notları • M. İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile tüketici profili ve ihtiyaçlarında hızlı değişimin gözlendiği dünyada yiyecek içecek sektöründe pazarlama stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri ve tüketici davranışları hakkında gerekli bilgileri elde etmeyi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ürün ve hizmetlerin, mevcut ve gelişen tüketici ihtiyaçları ile eşleştirilmesini sağlayan sistemi tanıtmak amacıyla stratejik planlama açısından, kar edilebilir iş fırsatlarını tanımlamak ve değerlendirmek için gerekli ana kavram ve teknikler ele alınacaktır. Ek olarak hizmet pazarlaması kapsamında yiyecek içecek sektöründe pazarlama ve satış stratejileri, pazarlama planı hazırlanması, dijital pazarlama yöntemleri ve sektördeki uygulamaları, marka yaratma süreçleri ve tüketici davranışları irdelenecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü,Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi ,Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması ,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ,Kişisel Satış ve Satış Yönetimi ,Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma ,Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim ,Uluslararası Pazarlama ,Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi ,Marka Kişiliği ve Marka Kimliği ,Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı ,Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite ,Dijital Markalaşma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlama ve satış süreçleri hakkında temel bilgiye sahip olur. | 9 | C |
Tüketici davranışlarının, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden aldıkları, satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki düşünce yapılarını anlar. | 9 | C |
Ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama konularıyla alakalı ilkeleri ve teorileri bilir. | 9 | C |
Pazarda daha başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri kavrar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi | |
2 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi | |
4 | Pazarlama Fonksiyonları ve Pazarlama Karması | Web Sitelerinden Araştırma Yapma |
5 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı | |
6 | Kişisel Satış ve Satış Yönetimi | |
7 | Reklâm, Satış Geliştirme ve Tanıtma | |
8 | Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim | |
9 | Uluslararası Pazarlama | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Marka Kişiliği ve Marka Kimliği | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Marka Değeri, Marka Bağımlılığı ve Marka Farkındalığı | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Dijital Markalaşma | İlgili kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
• Öğretim Görevlisinin Ders Notları • M. İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |