Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FIRINCILIK | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fırıncılık dersine ait reçeteler hakkında öğrencilere bilgi ve tecrübe kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal Fırın Ekmeği, Pizza Crust, Ramazan Pidesi,Cookies, Jumbo 3 Chip Cookies, Peanut Butter Cookies, Fıstıklı Lokumlu Kurabiye, Çatlak Kurabiye,İzmir Bombası, Mantar Kurabiye, Limonlu Gofret,Tuzlu kurabiye, Grissini, Gravyerli çubuklar, Kraker,Baş Aşağı Kek, Havuçlu Kek, Madeleınes,Zeytinli Kek, Limonlu Yoğurtlu Kek,Turuncu Mini Muffinler, Biberiyeli Mini Muffinler,Karamelli Çikolatalı Tart, Tatlı Börekli Tart, Limonlu Mereng Turta,Limonlu Zencefilli Çilekli Tart, Kiş, Baharatlı Soğanlı Kiş,Pavlova, Peynirli Kek, Granola, Acıbadem, San Sebastian Cheesecake,Badem Tulier, Tahinli Çörek, Ay Çöreği,Kapalı Trabzon Pidesi, Açık Trabzon Pidesi, Bafra Pidesi, Lahmacun, Peynirli Pide,Yumuşak Poğaça, Peynirli Poğaça, Açma, Mini Pizza,Kandil Simidi, Çatal, Simit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fırıncılık dersine ait reçeteleri en temel şekilde uygular. | 16 | C |
Fırıncılık dersine ait bilgileri yorumlar. | 1 | C |
Fırıncılık dersi hakkında tecrübe gösterir. | 1, 9 | |
Fırıncılık dersinde kullanılacak ekipmanları gösterir. | 16, 9 | C |
Dersi araştırarak üretir ve yorumlar. | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Fırın Ekmeği, Pizza Crust, Ramazan Pidesi | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
2 | Cookies, Jumbo 3 Chip Cookies, Peanut Butter Cookies, Fıstıklı Lokumlu Kurabiye, Çatlak Kurabiye | |
3 | İzmir Bombası, Mantar Kurabiye, Limonlu Gofret | |
4 | Tuzlu kurabiye, Grissini, Gravyerli çubuklar, Kraker | |
5 | Baş Aşağı Kek, Havuçlu Kek, Madeleınes | |
6 | Zeytinli Kek, Limonlu Yoğurtlu Kek | |
7 | Turuncu Mini Muffinler, Biberiyeli Mini Muffinler | |
8 | Karamelli Çikolatalı Tart, Tatlı Börekli Tart, Limonlu Mereng Turta | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
9 | Limonlu Zencefilli Çilekli Tart, Kiş, Baharatlı Soğanlı Kiş | |
10 | Pavlova, Peynirli Kek, Granola, Acıbadem, San Sebastian Cheesecake | |
11 | Badem Tulier, Tahinli Çörek, Ay Çöreği | |
12 | Kapalı Trabzon Pidesi, Açık Trabzon Pidesi, Bafra Pidesi, Lahmacun, Peynirli Pide | |
13 | Yumuşak Poğaça, Peynirli Poğaça, Açma, Mini Pizza | |
14 | Kandil Simidi, Çatal, Simit |
Kaynak |
- ISBN9750036883,Tarihte Ramazan, Ertuğrul Tarık KARA 2006 - ISBN9799758322182|q(kağıt kapak) Türk mutfağından örnekler / hazırlayan: Ayşe Baysal, Türkan Kutluay Merdol, Nevin Ciğerim, Handan Sacır, Sevil Başoğlu 2005 · - ISBN: 9786051067438, Adım Adım Ekmekler, Şebnem Atılgan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FIRINCILIK | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fırıncılık dersine ait reçeteler hakkında öğrencilere bilgi ve tecrübe kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal Fırın Ekmeği, Pizza Crust, Ramazan Pidesi,Cookies, Jumbo 3 Chip Cookies, Peanut Butter Cookies, Fıstıklı Lokumlu Kurabiye, Çatlak Kurabiye,İzmir Bombası, Mantar Kurabiye, Limonlu Gofret,Tuzlu kurabiye, Grissini, Gravyerli çubuklar, Kraker,Baş Aşağı Kek, Havuçlu Kek, Madeleınes,Zeytinli Kek, Limonlu Yoğurtlu Kek,Turuncu Mini Muffinler, Biberiyeli Mini Muffinler,Karamelli Çikolatalı Tart, Tatlı Börekli Tart, Limonlu Mereng Turta,Limonlu Zencefilli Çilekli Tart, Kiş, Baharatlı Soğanlı Kiş,Pavlova, Peynirli Kek, Granola, Acıbadem, San Sebastian Cheesecake,Badem Tulier, Tahinli Çörek, Ay Çöreği,Kapalı Trabzon Pidesi, Açık Trabzon Pidesi, Bafra Pidesi, Lahmacun, Peynirli Pide,Yumuşak Poğaça, Peynirli Poğaça, Açma, Mini Pizza,Kandil Simidi, Çatal, Simit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fırıncılık dersine ait reçeteleri en temel şekilde uygular. | 16 | C |
Fırıncılık dersine ait bilgileri yorumlar. | 1 | C |
Fırıncılık dersi hakkında tecrübe gösterir. | 1, 9 | |
Fırıncılık dersinde kullanılacak ekipmanları gösterir. | 16, 9 | C |
Dersi araştırarak üretir ve yorumlar. | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Fırın Ekmeği, Pizza Crust, Ramazan Pidesi | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
2 | Cookies, Jumbo 3 Chip Cookies, Peanut Butter Cookies, Fıstıklı Lokumlu Kurabiye, Çatlak Kurabiye | |
3 | İzmir Bombası, Mantar Kurabiye, Limonlu Gofret | |
4 | Tuzlu kurabiye, Grissini, Gravyerli çubuklar, Kraker | |
5 | Baş Aşağı Kek, Havuçlu Kek, Madeleınes | |
6 | Zeytinli Kek, Limonlu Yoğurtlu Kek | |
7 | Turuncu Mini Muffinler, Biberiyeli Mini Muffinler | |
8 | Karamelli Çikolatalı Tart, Tatlı Börekli Tart, Limonlu Mereng Turta | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
9 | Limonlu Zencefilli Çilekli Tart, Kiş, Baharatlı Soğanlı Kiş | |
10 | Pavlova, Peynirli Kek, Granola, Acıbadem, San Sebastian Cheesecake | |
11 | Badem Tulier, Tahinli Çörek, Ay Çöreği | |
12 | Kapalı Trabzon Pidesi, Açık Trabzon Pidesi, Bafra Pidesi, Lahmacun, Peynirli Pide | |
13 | Yumuşak Poğaça, Peynirli Poğaça, Açma, Mini Pizza | |
14 | Kandil Simidi, Çatal, Simit |
Kaynak |
- ISBN9750036883,Tarihte Ramazan, Ertuğrul Tarık KARA 2006 - ISBN9799758322182|q(kağıt kapak) Türk mutfağından örnekler / hazırlayan: Ayşe Baysal, Türkan Kutluay Merdol, Nevin Ciğerim, Handan Sacır, Sevil Başoğlu 2005 · - ISBN: 9786051067438, Adım Adım Ekmekler, Şebnem Atılgan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |