Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek Pişirmenin Gelişimi

,Pişirme Yöntemleri,Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı,Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

,Sağlıklı Gıdalar

,Ulusal Yemek ve Mutfak

,Mutfak Personeli
,Menü Planlama,Restoran Konuşmaları
,Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi
,Şikayet ve Taleplerle İlgilenme

,Hizmet Öğeleri

,Menüyü tarif etmek
Yiyecekleri tarif etmek

,Mutfakta Sohbet

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.1C
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. 9C
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar.1, 16C
4. İş ortamında günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.1C
5. İngilizce'deki temel seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 19C
6. Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen mesleği ile ilgili konuşmaları algılar.1C
7. Temel seviyedeki mesleki metinleri yorumlar.1, 19, 9C
8. Temel seviyedeki mesleki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.1, 16C
9. Meslek ile ilgili kısa yazılar yazar.1, 9C
10. Günlük mesleki diyalogları yorumlar.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek Pişirmenin Gelişimi

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Pişirme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak TakımıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Sağlıklı Gıdalar

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Ulusal Yemek ve Mutfak

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Mutfak Personeli
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Menü PlanlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Restoran Konuşmaları
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Şikayet ve Taleplerle İlgilenme

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Hizmet Öğeleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Menüyü tarif etmek
Yiyecekleri tarif etmek

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Mutfakta Sohbet

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek Pişirmenin Gelişimi

,Pişirme Yöntemleri,Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı,Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

,Sağlıklı Gıdalar

,Ulusal Yemek ve Mutfak

,Mutfak Personeli
,Menü Planlama,Restoran Konuşmaları
,Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi
,Şikayet ve Taleplerle İlgilenme

,Hizmet Öğeleri

,Menüyü tarif etmek
Yiyecekleri tarif etmek

,Mutfakta Sohbet

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.1C
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. 9C
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar.1, 16C
4. İş ortamında günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.1C
5. İngilizce'deki temel seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 19C
6. Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen mesleği ile ilgili konuşmaları algılar.1C
7. Temel seviyedeki mesleki metinleri yorumlar.1, 19, 9C
8. Temel seviyedeki mesleki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.1, 16C
9. Meslek ile ilgili kısa yazılar yazar.1, 9C
10. Günlük mesleki diyalogları yorumlar.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek Pişirmenin Gelişimi

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Pişirme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak TakımıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Sağlıklı Gıdalar

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Ulusal Yemek ve Mutfak

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Mutfak Personeli
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Menü PlanlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Restoran Konuşmaları
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Şikayet ve Taleplerle İlgilenme

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Hizmet Öğeleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Menüyü tarif etmek
Yiyecekleri tarif etmek

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Mutfakta Sohbet

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47