Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yemek Pişirmenin Gelişimi ,Pişirme Yöntemleri,Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı,Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği ,Sağlıklı Gıdalar ,Ulusal Yemek ve Mutfak ,Mutfak Personeli ,Menü Planlama,Restoran Konuşmaları ,Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi ,Şikayet ve Taleplerle İlgilenme ,Hizmet Öğeleri ,Menüyü tarif etmek Yiyecekleri tarif etmek ,Mutfakta Sohbet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 1 | C |
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 9 | C |
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar. | 1, 16 | C |
4. İş ortamında günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 1 | C |
5. İngilizce'deki temel seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 19 | C |
6. Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen mesleği ile ilgili konuşmaları algılar. | 1 | C |
7. Temel seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. | 1, 19, 9 | C |
8. Temel seviyedeki mesleki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 16 | C |
9. Meslek ile ilgili kısa yazılar yazar. | 1, 9 | C |
10. Günlük mesleki diyalogları yorumlar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yemek Pişirmenin Gelişimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Pişirme Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Sağlıklı Gıdalar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Ulusal Yemek ve Mutfak | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Mutfak Personeli | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Menü Planlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Restoran Konuşmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Şikayet ve Taleplerle İlgilenme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Hizmet Öğeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Menüyü tarif etmek Yiyecekleri tarif etmek | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Mutfakta Sohbet | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 3 | 9 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yemek Pişirmenin Gelişimi ,Pişirme Yöntemleri,Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı,Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği ,Sağlıklı Gıdalar ,Ulusal Yemek ve Mutfak ,Mutfak Personeli ,Menü Planlama,Restoran Konuşmaları ,Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi ,Şikayet ve Taleplerle İlgilenme ,Hizmet Öğeleri ,Menüyü tarif etmek Yiyecekleri tarif etmek ,Mutfakta Sohbet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 1 | C |
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 9 | C |
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar. | 1, 16 | C |
4. İş ortamında günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 1 | C |
5. İngilizce'deki temel seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 19 | C |
6. Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen mesleği ile ilgili konuşmaları algılar. | 1 | C |
7. Temel seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. | 1, 19, 9 | C |
8. Temel seviyedeki mesleki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 16 | C |
9. Meslek ile ilgili kısa yazılar yazar. | 1, 9 | C |
10. Günlük mesleki diyalogları yorumlar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yemek Pişirmenin Gelişimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Pişirme Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Mutfak Eşyaları, Çanak Çömlek ve Çatal Bıçak Takımı | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Kahvaltı, Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Sağlıklı Gıdalar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Ulusal Yemek ve Mutfak | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Mutfak Personeli | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Menü Planlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Restoran Konuşmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Temel Yemek Pişirme Kelime Bilgisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Şikayet ve Taleplerle İlgilenme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Hizmet Öğeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Menüyü tarif etmek Yiyecekleri tarif etmek | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Mutfakta Sohbet | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |