Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GASTRONOMİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, moleküler gastronominin başlangıcından günümüze kadaer gelen süreçteki değişimini anlamasını, moleküler mutfakta kullanılan ekipman ve ürünleri tanıyıp uygulamalarda kullanmasını, gastronomi ve bilim arasındaki ilişkiyi anlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Gastronomi Kavramı ve Tarihi ,Moleküler Mutfak' ta Kullanılan Ekipmanlar ve Ürünler ,Moleküler gastronomide kullanılan gıda katkı maddeleri ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, küreleme ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, ters küreleme ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, emülsiyon,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, sous vide,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gıda katkı maddelerini moleküler tabak geliştirmek için yasal limitlere uygun olarak kullanır | 9 | A |
Moleküler gastronomide uygulanan temel teknikleri mutfakta kullanır | 16 | A |
Mutfakta kullanılan kimyasalların gıdalardaki değişimlerini kavrarlar. | 16 | A |
Moleküler gastronomi tekniklerini kullanarak özgün yemekler geliştirir | 10, 5, 9 | |
1. Yemek pişirmeyi kimyasal bir süreç olarak değerlendirir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Gastronomi Kavramı ve Tarihi | |
2 | Moleküler Mutfak' ta Kullanılan Ekipmanlar ve Ürünler | |
3 | Moleküler gastronomide kullanılan gıda katkı maddeleri | |
4 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, küreleme | |
5 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, ters küreleme | |
6 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon | |
7 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon | |
8 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, emülsiyon | |
9 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, sous vide | |
10 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
11 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
12 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
13 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
14 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları |
Kaynak |
Herve This Molecular Gastronomy: Exploring TheScience of Flavor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 12 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GASTRONOMİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, moleküler gastronominin başlangıcından günümüze kadaer gelen süreçteki değişimini anlamasını, moleküler mutfakta kullanılan ekipman ve ürünleri tanıyıp uygulamalarda kullanmasını, gastronomi ve bilim arasındaki ilişkiyi anlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Gastronomi Kavramı ve Tarihi ,Moleküler Mutfak' ta Kullanılan Ekipmanlar ve Ürünler ,Moleküler gastronomide kullanılan gıda katkı maddeleri ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, küreleme ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, ters küreleme ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon ,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, emülsiyon,Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, sous vide,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ,Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gıda katkı maddelerini moleküler tabak geliştirmek için yasal limitlere uygun olarak kullanır | 9 | A |
Moleküler gastronomide uygulanan temel teknikleri mutfakta kullanır | 16 | A |
Mutfakta kullanılan kimyasalların gıdalardaki değişimlerini kavrarlar. | 16 | A |
Moleküler gastronomi tekniklerini kullanarak özgün yemekler geliştirir | 10, 5, 9 | |
1. Yemek pişirmeyi kimyasal bir süreç olarak değerlendirir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Gastronomi Kavramı ve Tarihi | |
2 | Moleküler Mutfak' ta Kullanılan Ekipmanlar ve Ürünler | |
3 | Moleküler gastronomide kullanılan gıda katkı maddeleri | |
4 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, küreleme | |
5 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, ters küreleme | |
6 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon | |
7 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, jelleme, süspansiyon | |
8 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, emülsiyon | |
9 | Moleküler gastronomide kullanılan teknikler, sous vide | |
10 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
11 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
12 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
13 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları | |
14 | Yaratıcı moleküler mutfak uygulamaları |
Kaynak |
Herve This Molecular Gastronomy: Exploring TheScience of Flavor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |