Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özgür ÖLCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; öğrencilere yiyecek içecek işletmeleri ve mutfaklarında kısaca çalışma alanlarında konuşma pratiği yapabilecekleri, okuduklarını ve duyduklarını anlayabilecekleri aktiviteler sunularak kendilerine yabancı dil konusunda güven tahsis edilir. Meslekle ilgili kelimeler ve ifadeler öğretilir. Bunun yanı sıra, öğrencilere meslek alanlarına dair yazma becerileri kazandırılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Şef Olmak ,Sürdürülebilir Restoran ,Gıda Atık Yönetimi ,Servis Teknikleri ,Yumurtalar ,Etlerin Sınıflandırılması ,Türk Kesim Dana ve Kuzu ,Kümes Hayvanı Etleri ,Balık ,Otlar ve Baharatlar ,Yemek Pişirme Zarfları ,Yemek pişirme sıfatları ,Gıda Güvenliği ve Hijyeni ,Burnt (Film) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin orta seviye dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 1, 16 | C |
2. Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. | 10, 16, 19 | |
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar. | 16, 19 | C |
4. Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler. | 16 | C |
5. İngilizce'deki orta seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 19 | C |
6. Mesleğiyle ilgili İngilizce işitsel/görsel kaynaklardan yararlanabilecektir. | 1 | C |
7. Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir Meslek ile ilgili orta seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. Orta seviyedeki bir kaynaktan özet yapabilir. Meslek ile ilgili orta düzey yazılar yazar. | 1, 19, 9 | C |
8. Gastronomi alanında edindiği mesleki ingilizce bilgi ve beceriler ile mesleği ile gelişimini sürdürebilir. | 1 | C |
9. İş ortamında orta seviye günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 1, 9 | C |
10. Gastronomi ile ilgili ortamlara, doğru bir dil kullanarak kendinden emin ve etkili bir şekilde katılabilecektir. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Şef Olmak | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Sürdürülebilir Restoran | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Gıda Atık Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Servis Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Yumurtalar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Etlerin Sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Türk Kesim Dana ve Kuzu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Kümes Hayvanı Etleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Balık | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Otlar ve Baharatlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Yemek Pişirme Zarfları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Yemek pişirme sıfatları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Gıda Güvenliği ve Hijyeni | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Burnt (Film) | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 4 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 3 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özgür ÖLCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; öğrencilere yiyecek içecek işletmeleri ve mutfaklarında kısaca çalışma alanlarında konuşma pratiği yapabilecekleri, okuduklarını ve duyduklarını anlayabilecekleri aktiviteler sunularak kendilerine yabancı dil konusunda güven tahsis edilir. Meslekle ilgili kelimeler ve ifadeler öğretilir. Bunun yanı sıra, öğrencilere meslek alanlarına dair yazma becerileri kazandırılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Şef Olmak ,Sürdürülebilir Restoran ,Gıda Atık Yönetimi ,Servis Teknikleri ,Yumurtalar ,Etlerin Sınıflandırılması ,Türk Kesim Dana ve Kuzu ,Kümes Hayvanı Etleri ,Balık ,Otlar ve Baharatlar ,Yemek Pişirme Zarfları ,Yemek pişirme sıfatları ,Gıda Güvenliği ve Hijyeni ,Burnt (Film) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin orta seviye dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 1, 16 | C |
2. Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. | 10, 16, 19 | |
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar. | 16, 19 | C |
4. Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler. | 16 | C |
5. İngilizce'deki orta seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 19 | C |
6. Mesleğiyle ilgili İngilizce işitsel/görsel kaynaklardan yararlanabilecektir. | 1 | C |
7. Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir Meslek ile ilgili orta seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. Orta seviyedeki bir kaynaktan özet yapabilir. Meslek ile ilgili orta düzey yazılar yazar. | 1, 19, 9 | C |
8. Gastronomi alanında edindiği mesleki ingilizce bilgi ve beceriler ile mesleği ile gelişimini sürdürebilir. | 1 | C |
9. İş ortamında orta seviye günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 1, 9 | C |
10. Gastronomi ile ilgili ortamlara, doğru bir dil kullanarak kendinden emin ve etkili bir şekilde katılabilecektir. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Şef Olmak | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Sürdürülebilir Restoran | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Gıda Atık Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Servis Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Yumurtalar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Etlerin Sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Türk Kesim Dana ve Kuzu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Kümes Hayvanı Etleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Balık | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Otlar ve Baharatlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Yemek Pişirme Zarfları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Yemek pişirme sıfatları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Gıda Güvenliği ve Hijyeni | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Burnt (Film) | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |