Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özgür ÖLCE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; öğrencilere yiyecek içecek işletmeleri ve mutfaklarında kısaca çalışma alanlarında konuşma pratiği yapabilecekleri, okuduklarını ve duyduklarını anlayabilecekleri aktiviteler sunularak kendilerine yabancı dil konusunda güven tahsis edilir. Meslekle ilgili kelimeler ve ifadeler öğretilir. Bunun yanı sıra, öğrencilere meslek alanlarına dair yazma becerileri kazandırılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir Şef Olmak
,Sürdürülebilir Restoran

,Gıda Atık Yönetimi

,Servis Teknikleri

,Yumurtalar
,Etlerin Sınıflandırılması

,Türk Kesim Dana ve Kuzu
,Kümes Hayvanı Etleri

,Balık
,Otlar ve Baharatlar

,Yemek Pişirme Zarfları

,Yemek pişirme sıfatları

,Gıda Güvenliği ve Hijyeni
,Burnt (Film) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin orta seviye dilbilgisi kurallarını tanımlar.1, 16C
2. Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir.10, 16, 19
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar.16, 19C
4. Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler. 16C
5. İngilizce'deki orta seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 19C
6. Mesleğiyle ilgili İngilizce işitsel/görsel kaynaklardan yararlanabilecektir.1C
7. Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir Meslek ile ilgili orta seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. Orta seviyedeki bir kaynaktan özet yapabilir. Meslek ile ilgili orta düzey yazılar yazar.1, 19, 9C
8. Gastronomi alanında edindiği mesleki ingilizce bilgi ve beceriler ile mesleği ile gelişimini sürdürebilir.1C
9. İş ortamında orta seviye günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.1, 9C
10. Gastronomi ile ilgili ortamlara, doğru bir dil kullanarak kendinden emin ve etkili bir şekilde katılabilecektir.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir Şef Olmak
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Sürdürülebilir Restoran

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Gıda Atık Yönetimi

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Servis Teknikleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Yumurtalar
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Etlerin Sınıflandırılması

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Türk Kesim Dana ve Kuzu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Kümes Hayvanı Etleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Balık
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Otlar ve Baharatlar

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Yemek Pişirme Zarfları

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Yemek pişirme sıfatları

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Gıda Güvenliği ve Hijyeni
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Burnt (Film) Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/
Öğretim üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme3412
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi236
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı2510
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Armin AMANPOUR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özgür ÖLCE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; öğrencilere yiyecek içecek işletmeleri ve mutfaklarında kısaca çalışma alanlarında konuşma pratiği yapabilecekleri, okuduklarını ve duyduklarını anlayabilecekleri aktiviteler sunularak kendilerine yabancı dil konusunda güven tahsis edilir. Meslekle ilgili kelimeler ve ifadeler öğretilir. Bunun yanı sıra, öğrencilere meslek alanlarına dair yazma becerileri kazandırılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir Şef Olmak
,Sürdürülebilir Restoran

,Gıda Atık Yönetimi

,Servis Teknikleri

,Yumurtalar
,Etlerin Sınıflandırılması

,Türk Kesim Dana ve Kuzu
,Kümes Hayvanı Etleri

,Balık
,Otlar ve Baharatlar

,Yemek Pişirme Zarfları

,Yemek pişirme sıfatları

,Gıda Güvenliği ve Hijyeni
,Burnt (Film) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin orta seviye dilbilgisi kurallarını tanımlar.1, 16C
2. Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir.10, 16, 19
3. Çalışma alanını uzun cümleler ile tanımlar.16, 19C
4. Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler. 16C
5. İngilizce'deki orta seviyedeki mesleki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 19C
6. Mesleğiyle ilgili İngilizce işitsel/görsel kaynaklardan yararlanabilecektir.1C
7. Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir Meslek ile ilgili orta seviyedeki mesleki metinleri yorumlar. Orta seviyedeki bir kaynaktan özet yapabilir. Meslek ile ilgili orta düzey yazılar yazar.1, 19, 9C
8. Gastronomi alanında edindiği mesleki ingilizce bilgi ve beceriler ile mesleği ile gelişimini sürdürebilir.1C
9. İş ortamında orta seviye günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.1, 9C
10. Gastronomi ile ilgili ortamlara, doğru bir dil kullanarak kendinden emin ve etkili bir şekilde katılabilecektir.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir Şef Olmak
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Sürdürülebilir Restoran

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Gıda Atık Yönetimi

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Servis Teknikleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Yumurtalar
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Etlerin Sınıflandırılması

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Türk Kesim Dana ve Kuzu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Kümes Hayvanı Etleri

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Balık
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Otlar ve Baharatlar

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Yemek Pişirme Zarfları

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Yemek pişirme sıfatları

Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Gıda Güvenliği ve Hijyeni
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Burnt (Film) Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/
Öğretim üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47