Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin Hedefleri: yiyecek içecek hizmetlerine giriş, yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri, farklı rütbelendirme sistemleri, yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar, yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver, kuver çeşitleri, kuver açma, uluslararası sunum tarzları. servis türleri, temel servis bilgileri. ve özellikleri, rezervasyon alma, konuğu karşılama, sipariş alma, konuk ile ilişkiler ve şikâyetlerle ile ilgilenme.
Dersin İçeriğiBu ders; Servisin Tanımı, Yemek ve İçki Servisinin Önemi,Yemek ve İçkicek işletmelerinin çeşitleri
Servis Türleri,Servis Personeli,Servis Öncesi Yapılan Son Çalışmalar,Genel Servis Kuralları,Servis Basamakları

,Servis Departmanında Kullanılan Araçlar,Servis Alanındaki Güvenlik ve Dünya Sağlık Teşkilatının Gıda Güvenliği
,Konuk ile İlişkiler ve Şikâyetler ile İlgilenme

,Servis Teknolojileri


,Bar Çeşitleri, Bar Personeli, Barda Kullanılan Araç ve Gereçler

,Genel İçki ve Şarap Bilgisi

,Peçete Katlama,Uygulama

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanları belirler.1, 16, 19, 9A, C
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma ve servis kurallarını anlar. 1, 16A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanır. 1, 10, 16, 9A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin inceliklerini çözümleyebilir.1, 16, 19A, C
Gastronomi alanın da servisin önemini anlatırken, servis metotları üzerine bilgi edinir. 1, 9C
Servis departmanın da çalışan personelin iş tanımlarını, iş gereklerini ve sahip olması gereken genel özelliklerini anlar. 1, 12, 19, 9A, C
Bütün öğünlerde ki “Mise en Place”, kuver açmanın temel kurallarını öğrenirken , “ A la Carte” ve “Table D´ Hote” kuverlerin arasındaki farkları anlar. 1, 9A, C
Yemekten şikâyeti olan bir müşteri ile ilgilenmenin kurallarını algilar. 1, 9A, C
Bar yönetimi hakkında genel bilgi sahibi olurken, restoranlar da alkol uygulamalarını öğrenir1, 19, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Servisin Tanımı, Yemek ve İçki Servisinin Önemi
2Yemek ve İçkicek işletmelerinin çeşitleri
Servis Türleri
3Servis Personeli
4Servis Öncesi Yapılan Son Çalışmalar
5Genel Servis Kuralları
6Servis Basamakları

7Servis Departmanında Kullanılan Araçlar
8Servis Alanındaki Güvenlik ve Dünya Sağlık Teşkilatının Gıda Güvenliği
9Konuk ile İlişkiler ve Şikâyetler ile İlgilenme

10Servis Teknolojileri


11Bar Çeşitleri, Bar Personeli, Barda Kullanılan Araç ve Gereçler

12Genel İçki ve Şarap Bilgisi

13Peçete Katlama
14Uygulama

Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
• Yrd. Doç. Dr. Yaşar Yılmaz. Konaklama ve Ağırlama İşletmelerinde Servis Tekniği ve Yönetimi, 2008. ISBN 975-8326-99-0. • Dahmer, Sondra j. Restaurant Service Basics, 2009. John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5315
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı7321
Performans Görevi, Bakım Planı3515
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin Hedefleri: yiyecek içecek hizmetlerine giriş, yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri, farklı rütbelendirme sistemleri, yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar, yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver, kuver çeşitleri, kuver açma, uluslararası sunum tarzları. servis türleri, temel servis bilgileri. ve özellikleri, rezervasyon alma, konuğu karşılama, sipariş alma, konuk ile ilişkiler ve şikâyetlerle ile ilgilenme.
Dersin İçeriğiBu ders; Servisin Tanımı, Yemek ve İçki Servisinin Önemi,Yemek ve İçkicek işletmelerinin çeşitleri
Servis Türleri,Servis Personeli,Servis Öncesi Yapılan Son Çalışmalar,Genel Servis Kuralları,Servis Basamakları

,Servis Departmanında Kullanılan Araçlar,Servis Alanındaki Güvenlik ve Dünya Sağlık Teşkilatının Gıda Güvenliği
,Konuk ile İlişkiler ve Şikâyetler ile İlgilenme

,Servis Teknolojileri


,Bar Çeşitleri, Bar Personeli, Barda Kullanılan Araç ve Gereçler

,Genel İçki ve Şarap Bilgisi

,Peçete Katlama,Uygulama

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanları belirler.1, 16, 19, 9A, C
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma ve servis kurallarını anlar. 1, 16A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanır. 1, 10, 16, 9A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin inceliklerini çözümleyebilir.1, 16, 19A, C
Gastronomi alanın da servisin önemini anlatırken, servis metotları üzerine bilgi edinir. 1, 9C
Servis departmanın da çalışan personelin iş tanımlarını, iş gereklerini ve sahip olması gereken genel özelliklerini anlar. 1, 12, 19, 9A, C
Bütün öğünlerde ki “Mise en Place”, kuver açmanın temel kurallarını öğrenirken , “ A la Carte” ve “Table D´ Hote” kuverlerin arasındaki farkları anlar. 1, 9A, C
Yemekten şikâyeti olan bir müşteri ile ilgilenmenin kurallarını algilar. 1, 9A, C
Bar yönetimi hakkında genel bilgi sahibi olurken, restoranlar da alkol uygulamalarını öğrenir1, 19, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Servisin Tanımı, Yemek ve İçki Servisinin Önemi
2Yemek ve İçkicek işletmelerinin çeşitleri
Servis Türleri
3Servis Personeli
4Servis Öncesi Yapılan Son Çalışmalar
5Genel Servis Kuralları
6Servis Basamakları

7Servis Departmanında Kullanılan Araçlar
8Servis Alanındaki Güvenlik ve Dünya Sağlık Teşkilatının Gıda Güvenliği
9Konuk ile İlişkiler ve Şikâyetler ile İlgilenme

10Servis Teknolojileri


11Bar Çeşitleri, Bar Personeli, Barda Kullanılan Araç ve Gereçler

12Genel İçki ve Şarap Bilgisi

13Peçete Katlama
14Uygulama

Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
• Yrd. Doç. Dr. Yaşar Yılmaz. Konaklama ve Ağırlama İşletmelerinde Servis Tekniği ve Yönetimi, 2008. ISBN 975-8326-99-0. • Dahmer, Sondra j. Restaurant Service Basics, 2009. John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47