Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ -Güz Dönemi1+32,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı ,Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması,Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. ,Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Ara Sınav,Ara Sınav Değerlendirmeleri ,Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi ,Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi ,Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. 10, 11, 5, 6, 9
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. 5, 6A
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. 33, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place
2Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanmasıDerse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
3Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
4Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
5Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
6Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
7Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
8Ara Sınav
9Ara Sınav Değerlendirmeleri
10Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
11Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
12Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
13Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
14Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
15Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve SunumlarıDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
Kaynak
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri
Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders içerik materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ -Güz Dönemi1+32,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı ,Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması,Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. ,Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Ara Sınav,Ara Sınav Değerlendirmeleri ,Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi ,Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi ,Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. 10, 11, 5, 6, 9
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. 5, 6A
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. 33, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place
2Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanmasıDerse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
3Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
4Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
5Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
6Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
7Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place.
8Ara Sınav
9Ara Sınav Değerlendirmeleri
10Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
11Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
12Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
13Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
14Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve ServisiDerse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
15Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve SunumlarıDerse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık
Kaynak
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri
Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders içerik materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47