Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+3 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı ,Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması,Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. ,Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Ara Sınav,Ara Sınav Değerlendirmeleri ,Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi ,Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi ,Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. | 10, 11, 5, 6, 9 | |
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. | 5, 6 | A |
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. | 33, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place |
2 | Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
3 | Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
4 | Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
5 | Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
6 | Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
7 | Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav Değerlendirmeleri | |
10 | Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
11 | Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
12 | Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
13 | Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
14 | Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
15 | Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
Kaynak |
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri |
Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders içerik materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+3 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı ,Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması,Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması.,Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. ,Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması.,Ara Sınav,Ara Sınav Değerlendirmeleri ,Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi ,Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi ,Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi,Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. | 10, 11, 5, 6, 9 | |
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. | 5, 6 | A |
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. | 33, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, A'la Carte yiyecek üretimi hakkında teorik bilgilerin verilmesi, mutfakta görev dağılımı | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place |
2 | Amouse bouche & Çorbalar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
3 | Soğuk başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
4 | Sıcak başlangıçlar hakkında bilgiler ve örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
5 | Salata sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
6 | Ana yemek sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
7 | Tatlı sunumları ve hazırlanması hakkında bilgiler, örnek reçetelerin uygulanması. | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık, mise en place. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav Değerlendirmeleri | |
10 | Amuse bouche & Sıcak başlangıç A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
11 | Çorba ve Soğuk başlangıçlar için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
12 | Salata ve ana yemekler için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
13 | Ana yemek ve Tatlı hazırlığı, A’la Carte Servisi | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
14 | Sıcak başlangıç ve tatlı için A’la Carte Hazırlığı ve Servisi | Derse ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
15 | Menü kartının mutfak ekibiyle hazırlanması, A'la Carte Servis ve Sunumları | Derse Ait materyallerin hazır bulunması, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun hazırlık |
Kaynak |
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri |
Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders içerik materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |