Program Bilgileri
Amaç
Sağlık hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
(1) Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Aday öğrenciler başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası sınavlardan eşdeğer bir puan almak zorundadır. Ancak; a) Konservatuvar programları ile güzel sanatlar fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde ALES şartı aranmaz. b) Doktora yeterlik, sanatta yeterlik, tıpta uzmanlık, diş hekimliğinde uzmanlık, veteriner hekimliğinde uzmanlık, eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Bu adayların başarı değerlendirme işlemlerinde ALES puanı 75 puan olarak kabul edilir. (3) Lisans mezunu aday öğrencilerin başarı sıralamasında ALES puanının %50'si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30'u dikkate alınarak başarı notu oluşturulur. (4) Bilimsel yazılı değerlendirme sınavı yapılması halinde 100 üzerinden en az 60 puan alamayan adaylar mülakata girme haklarını kaybederler. (5) İlan edilen lisansüstü programlara başvurular, ilanda belirtilen süreler içinde usulüne uygun olarak yapılır.Mezuniyet Koşulları
Tüm dersleri, bir semineri ve bir tezi başarıyla tamamlayan 90-120 AKTS'yi alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırÖnceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin yatay geçişle öğrenci kabulüne ilişkin maddelerine göre yatay geçişle öğrenci kabul edilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SHKY1117230 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | Türkçe | 3 | - | 7 | |
SHKY1111154 | TIP HUKUKU VE ETİĞİNE GİRİŞ I | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SHKY1117470 | HASTA HAKLARI VE HEKİMİN HUKUKİ SORUMLULUĞU I | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SHKY1112184 | SAĞLIK ÇALIŞANLARININ CEZAİ SORUMLULUĞU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1115065 | CEZA HUKUKU BOYUTUYLA SAĞLIKTA ŞİDDET | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1117490 | SAĞLIK İDARE HUKUKU I | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1117510 | HASTANE YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1117520 | SAĞLIK HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI I | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1129270 | TIP ETİĞİ I | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1161990 | SAĞLIK HİZMETİ TEORİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1162010 | SAĞLIK HUKUKÇULARI İÇİN TIBBIN TEMEL KAVRAMLARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1165570 | SAĞLIK PERSONELİNİN İŞLEDİĞİ SUÇLAR | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SHKY1211155 | TIP HUKUKU VE ETİĞİNE GİRİŞ II | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SHKY1217560 | HASTA HAKLARI VE HEKİMİN HUKUKİ SORUMLULUĞU II | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SHKY1240960 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SHKY1212185 | TIP VE CEZA HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1212186 | SAĞLIK KURULUŞLARININ RUHSATLANDIRILMASI VE DENETLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1214464 | ESTETİK MÜDA. CEZA HUKUKU BAKIMINDAN DEĞER. | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1216268 | KAMU SAĞLIĞINA KARŞI SUÇLAR | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1217570 | SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1217580 | SAĞLIK İDARE HUKUKU II | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1217590 | ÖZELLİĞİ OLAN TIBBİ MÜDAHALELER | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1217620 | SAĞLIK HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI II | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1229280 | TIP ETİĞİ II | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1262020 | SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNULMASI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
SHKY1262040 | SAĞLIK HUKUKUNDA ADLİ TIP UYGULAMALARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
İstihdam Olanakları
Yüksek lisans programı, bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak veya halihazırda yaptıları işlerde sağlık hukuku alanında ilerlemek isteyen etkin araştırmacı, yönetici, hukukçu, sağlık meslek mensupları ile kendilerini bu alanda geliştirmek isteyen diğer meslek gruplarına sağlık hukuku alanında uzman olma imkanı tanır. Üniversite bünyesinde Türkiye'deki ilk ve alanında köklü olan Sağlık hukuku doktora yürütülmektedir tezli programa öğrencilerinin ayrıca bu programa devam etme olanağı vardır. Akademik kariyer yapma olanağı ve eğitmen olma imkanları bulunmaktadır. Ayrıca sağlık ve hukuk alanındaki yöneticilik pozisyonlarına başvurmada uzman niteliği kullanılır.Üst Dereceye Geçiş
Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplamda en az 120 AKTS’den oluşur. Öğrenci, tez dönemini kapsayan yarıyıllarda da ders kaydı yaptırmak zorundadır. Söz konusu dersleri başarı ile geçen ve tezini başarı ile savunan öğrenciler üçüncü aşama programı olan Doktoraya başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 | 0 |
CEZA HUKUKU BOYUTUYLA SAĞLIKTA ŞİDDET | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 1 |
ESTETİK MÜDA. CEZA HUKUKU BAKIMINDAN DEĞER. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 | 1 |
HASTA HAKLARI VE HEKİMİN HUKUKİ SORUMLULUĞU I | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
HASTA HAKLARI VE HEKİMİN HUKUKİ SORUMLULUĞU II | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
HASTANE YÖNETİMİ | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ÖZELLİĞİ OLAN TIBBİ MÜDAHALELER | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 |
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ CEZAİ SORUMLULUĞU | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 |
SAĞLIK HİZMETİ TEORİSİ | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 |
SAĞLIK HUKUKÇULARI İÇİN TIBBIN TEMEL KAVRAMLARI | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 |
SAĞLIK HUKUKUNDA ADLİ TIP UYGULAMALARI | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 1 |
SAĞLIK HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI I | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 3 |
SAĞLIK HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI II | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
SAĞLIK İDARE HUKUKU I | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 3 | 0 | 3 | 1 |
SAĞLIK İDARE HUKUKU II | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 |
SAĞLIK KURULUŞLARININ RUHSATLANDIRILMASI VE DENETLENMESİ | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 3 | 1 |
SAĞLIK PERSONELİNİN İŞLEDİĞİ SUÇLAR | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 |
TIP ETİĞİ I | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
TIP ETİĞİ II | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
TIP HUKUKU VE ETİĞİNE GİRİŞ I | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
TIP HUKUKU VE ETİĞİNE GİRİŞ II | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 |
TIP VE CEZA HUKUKU | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 1 |
İlişkili Ders Sayısı / 24/26 | 65 | 59 | 61 | 64 | 40 | 55 | 59 | 61 | 37 | 61 | 45 | 21 | 68 | 47 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |