Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Özel hukuk alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmayabilir. ALES puanı istenildiği takdirde taban puan 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenir. ALES puanı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, lisans mezuniyet not ortalamasının %50’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavında ve/veya mülakat değerlendirmesinde alınan tam notun %50'si genel başarı notunu oluşturur. ALES puanı koşulu aranırsa, tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat sonucunun %30'u alınarak adayların başarı sıralaması yapılır. Bilimsel yazılı değerlendirme sınavı yapılması halinde 100 üzerinden 60 puan alamayan adaylar mülakat değerlendirmesine alınmaz ve başarısız sayılırlar.

Mezuniyet Koşulları

Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan ve enstitünün belirlediği belgeleri bir ay içinde enstitüye teslim eden öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin yatay geçişle öğrenci kabulüne ilişkin maddelerine göre yatay geçişle öğrenci kabul edilir.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
ÖHKY1110961İNŞAAT SÖZLEŞMELERİTürkçe338
ÖHKY1115054SATIM SÖZLEŞMESİTürkçe338
ÖHKY1116870HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU ÇERÇE. TAHKİMTürkçe337
ÖHKY1112139ANONİM ORTAKLIKLARDA SERMAYENİN KORUN. İLKESİTürkçe337
ÖHKY1129690YARGITAY KARARLARI ÇERÇ. HUKUK MUHAK. KANUNUTürkçe338
ÖHKY1129710İŞ YARGILAMASINDA BİLİRKİŞİLİKTürkçe337
ÖHKY1130730ANONİM ORTAKLIKLARDA GENEL KURULTürkçe337
ÖHKY1114530KAMULAŞTIRMASIZ EL ATMATürkçe337
ÖHKY1129730FİKİR VE SANAT ESERLERİ HUKUKUTürkçe337
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
ÖHKY1210962İŞ GÜVENCESİTürkçe338
ÖHKY1215055ANONİM ŞİRKETTE MENFAAT DENGESİTürkçe338
ÖHKY1211792TÜRK HUK. VE ULUSLARARASI HUK. MAH. DIŞI UYUŞ. ÇÖZ.Türkçe337
ÖHKY1212825ESER SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİTürkçe337
ÖHKY1213469YARGITAY KARAR. ÇERV. TİC. UYUŞ. DAVA ŞARTI ARABUL.Türkçe338
ÖHKY1213711ADİ ORTAKLIKTA İÇ İLİŞKİLERTürkçe338
ÖHKY1214520BANKACILIK HUKUKUNUN ESASLARITürkçe337
ÖHKY1215056KAT MÜLKİYETİTürkçe338
ÖHKY1215057ATİPİK SÖZLEŞMELERTürkçe338
ÖHKY1229760İCRA VE İFLAS HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARITürkçe338
ÖHKY1229780İŞ YARGILAMASINDA TAZMİNAT HESAPLAMALARI Türkçe337
ÖHKY1229790KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMELERİTürkçe337
ÖHKY1274330KAMBİYO SENETLERİTürkçe337

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

Özel hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
Özel hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.


Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi
Temel Alan YeterliliğiProgram Yeterliliği

İstihdam Olanakları

Mezunlar, mesleki anlamda uzmanlaşarak kamu ve özel sektörde çeşitli alanlarda görev alabilirler. Mezunlar araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

May apply to third cycle programmes.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğrenme Durumları

Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:

Öğrenme Durumları *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Tartışma Yöntemi

Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay.

Problem Çözme Yöntemi

Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma

Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar

Örnek Olay Yöntemi

Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar.

Bireysel Çalışma Yöntemi

Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme.

Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye

Soru - Cevap Tekniği

Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme

Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar)

Mikro Öğretim Tekniği

Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir.

Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu.

Beyin Fırtınası Tekniği

Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar.

Kavram Haritası Tekniği

Kavramları ayırt etme, kavramları sıralama, kavramları sayma, kavramları ilişkilendirme, kavramsal çerceveyi analiz etme

Kavram haritaları

Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli

Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu

Deneyimle Öğrenme Modeli

Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir.

Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları

Anlatım Yöntemi

Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır)

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu

Klasik Yazılı Sınav

Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır.

Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları

Çoktan Seçmeli Sınav

Sözlü Sınav

Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir.

Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri

Ödev

Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır.

Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler

Proje Görevi

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders1234567891011121314
ANONİM ORTAKLIKLARDA GENEL KURUL23122321112101
ANONİM ORTAKLIKLARDA SERMAYENİN KORUN. İLKESİ55555555455035
ANONİM ŞİRKETTE MENFAAT DENGESİ22221113021001
ATİPİK SÖZLEŞMELER32314221211011
BANKACILIK HUKUKUNUN ESASLARI11112111121112
DÖNEM PROJESİ11112221130020
ESER SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİ22333322233322
FİKİR VE SANAT ESERLERİ HUKUKU22221321011111
HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU ÇERÇE. TAHKİM21222111221123
İCRA VE İFLAS HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI22121122122111
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİ44545544444344
İŞ GÜVENCESİ33322333144234
İŞ YARGILAMASINDA BİLİRKİŞİLİK32322132223323
İŞ YARGILAMASINDA TAZMİNAT HESAPLAMALARI 23332232122312
KAMBİYO SENETLERİ23313221222113
KAT KARŞILIĞI İNŞAAT SÖZLEŞMELERİ21222211122022
KAT MÜLKİYETİ21212312111121
SATIM SÖZLEŞMESİ21231323122011
YARGITAY KARAR. ÇERV. TİC. UYUŞ. DAVA ŞARTI ARABUL.33333232232122
YARGITAY KARARLARI ÇERÇ. HUKUK MUHAK. KANUNU32222121122122
İlişkili Ders Sayısı / 20/234844494447464439304641233341

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 28/06/2022 - 13:01Son Güncelleme Tarihi: 26/10/2023 - 13:31