Program Bilgileri
Amaç
Kamu Hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
(1) Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Aday öğrenciler başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası sınavlardan eşdeğer bir puan almak zorundadır. (3) Lisans mezunu aday öğrencilerin başarı sıralamasında ALES puanının %50'si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30'u dikkate alınarak başarı notu oluşturulur. (4) Bilimsel yazılı değerlendirme sınavı yapılması halinde 100 üzerinden en az 60 puan alamayan adaylar mülakata girme haklarını kaybederler. (5) İlan edilen lisansüstü programlara başvurular, ilanda belirtilen süreler içinde usulüne uygun olarak yapılır.Mezuniyet Koşulları
(1) Tezli yüksek lisans programının amacı, öğrenciye bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yetkinliğini kazandırmaktır. (2) Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplamda en az 120 AKTS’den oluşur. Öğrenci, tez dönemini kapsayan yarıyıllarda da ders kaydı yaptırmak zorundadır. (3) Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Tüm dersleri, bir semineri ve bir tezi başarıyla tamamlayan ve 120 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Üniversitedeki bir Enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun yüksek lisans programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, yüksek lisans programlarına yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KHKY1112021 | SUÇ TEORİSİNİN GENEL ESASLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1117320 | İDARİ İŞLEM | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1117230 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KHKY1110033 | YAPTIRIM TEORİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1110952 | İNSAN HAKLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1112034 | CEZA ADALET SİST. ALTERNATİF UYUŞ. ÇÖZÜM YOL. | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1112723 | KORUMA TEDBİRLERİ HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1113803 | KARŞILAŞTIRMALI ANAYASA HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1114351 | SİBER ALANDA ETİK VE HUKUK | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1114352 | GÜMRÜK HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1114353 | EKONOMİK HAK VE ÖZGÜRLÜKLER | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1115052 | TANZİMAT DÖNEMİ HUKUKİ GELİŞMELERİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1115053 | MAL VARLIĞINA KARŞI SUÇLAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1117360 | ANAYASA YARGISI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1161960 | KOLLUK VE İNSAN HAKLARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1110953 | 16. YÜZYILDAN 21. YÜZYILA GÜVENLİK DEVLETİNİN DÖNÜŞÜMÜ | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KHKY1212187 | SOSYAL HAKLAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1217410 | TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA ANA. HUKU. GÜNCEL SORUN. | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1215678 | ANAYASA HUKUKU BAKIMINDAN ÖZEL HAYAT HAKKI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1212188 | HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN SINIRLANDIRILMASI REJİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1212189 | İNFAZ HUKUKUNUN GENEL ESASLARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1212191 | BİLİŞİM SUÇLARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1215573 | GÜNCEL SOSYAL POLİTİKA SORUNLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1215679 | VERGİ UYUŞMAZLIKLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1217390 | İDARİ YARGI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKY1238540 | KENTSEL DÖNÜŞÜM HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1238550 | VERGİ YARGISI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1261970 | SUÇUN ÖZEL GÖRÜNÜŞ ŞEKİLLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKY1212186 | SAĞLIK KURULUŞLARININ RUHSATLANDIRILMASI VE DENETLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
İstihdam Olanakları
Mezunlar akademik kariyerlerine devam edebilir, lisans mezuniyet alanları ile Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı'nda edindikleri formasyonun bir araya gelmesi ile geliştirdikleri beceriler doğrultusunda lisans alanlarının da hukuk olması kaydıyla avukat, hakim, savcı olarak özel sektör veya kamu sektöründe ve sivil toplum kuruluşlarında başarılı oldukları ölçüde çalışma imkanı bulurlar.Üst Dereceye Geçiş
Bu programı tamamlayan öğrenciler Kamu Hukuku Doktora Programlarına başvuru yapabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
2 senelik Hukuk yüksek lisans programının 1. senesi yüksek lisans derslerinden oluşur. Programın 2. senesi yüksek lisans tez konusunun araştırılmasına ve tez metninin yazımına ayrılmıştır. Gerekli bütün dersleri başarıyla tamamlayan, tez yazımında ve sözlü tez savunmasında başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notuyla belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınav/lar, sunumlar ve diğer çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 65 (C) başarı notuna sahip olmak gerekir. Normal olarak genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci dönem sonu ortalaması 65'in üzerinde olsa dahi o dersten başarısız sayılır. Derslerde kullanılan ölçme ve değerlendirme sistemlerinin detayları ilgili dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders izlencelerinde bulunabilir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Performans Görevi | Öğrencileri bütünsel ( bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) olarak değerlendirmek hedeflendiği durumlarda kullanılır. Öğrenme süreçi ve öğrenme ürünleri ölçmek ve değerlendirmek amaçıyla yapılır. Performans ödevleri en az iki haftalık bir iş yükü içerir. | Problem senoryosu metinleri,kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16. YÜZYILDAN 21. YÜZYILA GÜVENLİK DEVLETİNİN DÖNÜŞÜMÜ | 0 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ANAYASA YARGISI | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
BİLİŞİM SUÇLARI | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
CEZA ADALET SİST. ALTERNATİF UYUŞ. ÇÖZÜM YOL. | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 5 |
EKONOMİK HAK VE ÖZGÜRLÜKLER | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |
GÜMRÜK HUKUKU | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN SINIRLANDIRILMASI REJİMİ | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
İDARİ İŞLEM | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 |
İDARİ YARGI | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 |
İNFAZ HUKUKUNUN GENEL ESASLARI | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 0 | 0 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 |
İNSAN HAKLARI | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 |
KARŞILAŞTIRMALI ANAYASA HUKUKU | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 |
KENTSEL DÖNÜŞÜM HUKUKU | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
KOLLUK VE İNSAN HAKLARI | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 |
KORUMA TEDBİRLERİ HUKUKU | 2 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MAL VARLIĞINA KARŞI SUÇLAR | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 | 3 | 2 |
SAĞLIK KURULUŞLARININ RUHSATLANDIRILMASI VE DENETLENMESİ | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
SİBER ALANDA ETİK VE HUKUK | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 |
SOSYAL HAKLAR | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
SUÇ TEORİSİNİN GENEL ESASLARI | 3 | 0 | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 |
SUÇUN ÖZEL GÖRÜNÜŞ ŞEKİLLERİ | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 2 | 3 |
TANZİMAT DÖNEMİ HUKUKİ GELİŞMELERİ | 0 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 |
TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA ANA. HUKU. GÜNCEL SORUN. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 |
VERGİ YARGISI | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
YAPTIRIM TEORİSİ | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 26/29 | 57 | 54 | 62 | 53 | 55 | 48 | 46 | 50 | 46 | 49 | 57 | 30 | 52 | 69 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |