Program Bilgileri
Amaç
Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı önemli biri diploma programıdır. Müfredat tesis edilirken öğrencilerin özellikle siyasetin küresel boyutunda bilgilerini arttırması ve özellikle de araştırma yapma kabiliyeti kazanmaları öngörülmüştür. Program tasarlanırken öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme kabiliyeti kazanması ve bununla birlikte araştırma, yazma ve raporlama becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. Programdan mezun olanların devlet ve kamu kuruluşları, sivil toplum ve özel sektör kuruluşlarındaki kariyerlerine yeni ufuk kazandırmaları ve istekli olan diğer bir kısım öğrencinin de siyaset bilimi veya başka alanlarda doktora derecesi almak için girişimde bulunabilecekleri öngörülmektedir.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) ResultMezuniyet Koşulları
Mezuniyet hakkı elde etmek için öğrenciler, tüm zorunlu dersleri ve seminer dersini başarılı bir şekilde tamamlamalıdır. Buna ilaveten yüksek lisans tezini (ve 90-120 AKTS yükümlülüklerini) hazırlayıp başarılı bir şekilde savunmak zorundadır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Yüksek lisans programına başvurabilmek için Türkiye'deki bir üniversiteden lisans derecesine sahip olunması gerekir. Yurtdışından alınan muadil diplomalar için YÖK denkliği aranır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KSUY1162180 | ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL KONULAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
KSUY1162190 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
KSUY1112145 | KÜRESELLEŞME VE BÖLGE ÇALIŞMALARI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1112146 | ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1112147 | DÖNÜŞEN DİPLOMASİ VE TÜRKİYE | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1162210 | PETROL VE ENERJİ SİYASETİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1162220 | KÜRESELLEŞME VE GÖÇ HAREKETLERİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1162230 | ORTA DOĞU ÇALIŞMALARI | Türkçe | 3 | - | 7 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KSUY1262250 | DIŞ POLİTİKA ANALİZİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
KSUY1265240 | SEMİNER | Türkçe | 3 | - | 9 | |
KSUY1262260 | TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA TEMEL MESELELER | Türkçe | 3 | - | 8 | |
KSUY1262270 | KÜRESEL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1262280 | AVRUPA ÇALIŞMALARI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1262290 | AVRASYA ÇALIŞMALARI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KSUY1262310 | TOPLUMSAL CİNSİYET VE ULUSLARARASI SİYASET | Türkçe | 3 | - | 7 |
Program Yeterliliği
İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, uluslararası örgütler, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler; Siyaset Bilimi veya diğer sosyal bilim dallarında doktora programına başvurabilirler. Mezunlar hâlihazırda çalıştıkları kurumlarda daha yüksek pozisyonlara terfi olanağı elde edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
3. derece programlara (Doktora eğitimi) başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
2 senelik Yüksek Lisans programının 1. senesi yüksek lisans derslerinden oluşur. Programın 2. senesi yüksek lisans tez konusunun araştırılmasına ve tez yazımına ayrılmıştır. Gerekli bütün dersleri başarıyla tamamlayan, tez yazımında ve sözlü tez savunmasında başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notuyla belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınav/lar, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları, sunumlar ve diğer çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda 100 üzerinden en az 60 puan (2,27/4.00) başarı seviyesi aranır. Derslerde kullanılan ölçme ve değerlendirme sistemlerinin detayları ilgili dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders izlencelerinde bulunabilir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 0 |
---|---|---|
İlişkili Ders Sayısı / 0/15 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |