Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TANZİMAT DÖNEMİ HUKUKİ GELİŞMELERİ | KHKY1115052 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Abdullah Musab ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Abdullah Musab ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | Dersin Yardımcısı Yoktur. |
Dersin Amacı | Tanzimat dönemi ve takip eden senelerdeki hukuki gelişmeleri incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Hukuk Sistemi Özeti,Tanzimat Döneminin Sebepleri ve Bu Döneme Dair Kullanılan İfadeler,Tanzimat Fermanının İncelenmesi,İlk Kanunlaştırma Hareketleri: Ceza Kanunları,Arazi Kanunnamesi,Islahat Fermanı,Mecelle,Kanun-ı Esasi,II. Meşrutiyete Giden Süreç,II. Meşrutiyetin İlanı,II. Meşrutiyet Dönemi Kadın Hareketleri,II. Meşrutiyet Dönemi Tadil Çalışmaları,II. Meşrutiyet Dönemi Anayasal Tartışmaları,Resepsiyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanzimat dönemi hukuki gelişmelerini inceler. | 9 | A |
Islahat fermanı dönemi hukuki gelişmelerini inceler. | 9 | A |
Tanzimat dönemi Osmanlı Anayasal gelişmelerini inceler. | | A |
Mecelle'yi inceler | 9 | A |
Meşrutiyet'in ilanı öncesi gelişmeleri inceler. | | A |
Meşrutiyet dönemi gelişmelerini inceler. | 16 | A |
Meşrutiyet dönemi kanun tadil çalışmalarını inceler. | 10, 16, 9 | A |
Meşrutiyet dönemi kadın hareketlerini inceler. | 10 | A |
Meşrutiyet dönemi fikir akımlarını inceler. | 9 | A |
Resepsiyon kararını inceler. | | A |
Cumhuriyet dönemi kanunlaştırma çalışmalarını inceler. | | A |
1920 ve takip eden senelerdeki hukuki gelişmeleri inceler. | | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Osmanlı Hukuk Sistemi Özeti | |
2 | Tanzimat Döneminin Sebepleri ve Bu Döneme Dair Kullanılan İfadeler | |
3 | Tanzimat Fermanının İncelenmesi | |
4 | İlk Kanunlaştırma Hareketleri: Ceza Kanunları | |
5 | Arazi Kanunnamesi | |
6 | Islahat Fermanı | |
7 | Mecelle | |
8 | Kanun-ı Esasi | |
9 | II. Meşrutiyete Giden Süreç | |
10 | II. Meşrutiyetin İlanı | |
11 | II. Meşrutiyet Dönemi Kadın Hareketleri | |
12 | II. Meşrutiyet Dönemi Tadil Çalışmaları | |
13 | II. Meşrutiyet Dönemi Anayasal Tartışmaları | |
14 | Resepsiyon | |
Kaynak |
Derste müstakil bir kaynak takip edilmemektedir. |
Ek kaynak yoktur. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | X | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | X | | | |
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | X | | | |
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | X | | | |
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 98 | 98 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 100 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TANZİMAT DÖNEMİ HUKUKİ GELİŞMELERİ | KHKY1115052 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Abdullah Musab ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Abdullah Musab ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | Dersin Yardımcısı Yoktur. |
Dersin Amacı | Tanzimat dönemi ve takip eden senelerdeki hukuki gelişmeleri incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Hukuk Sistemi Özeti,Tanzimat Döneminin Sebepleri ve Bu Döneme Dair Kullanılan İfadeler,Tanzimat Fermanının İncelenmesi,İlk Kanunlaştırma Hareketleri: Ceza Kanunları,Arazi Kanunnamesi,Islahat Fermanı,Mecelle,Kanun-ı Esasi,II. Meşrutiyete Giden Süreç,II. Meşrutiyetin İlanı,II. Meşrutiyet Dönemi Kadın Hareketleri,II. Meşrutiyet Dönemi Tadil Çalışmaları,II. Meşrutiyet Dönemi Anayasal Tartışmaları,Resepsiyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanzimat dönemi hukuki gelişmelerini inceler. | 9 | A |
Islahat fermanı dönemi hukuki gelişmelerini inceler. | 9 | A |
Tanzimat dönemi Osmanlı Anayasal gelişmelerini inceler. | | A |
Mecelle'yi inceler | 9 | A |
Meşrutiyet'in ilanı öncesi gelişmeleri inceler. | | A |
Meşrutiyet dönemi gelişmelerini inceler. | 16 | A |
Meşrutiyet dönemi kanun tadil çalışmalarını inceler. | 10, 16, 9 | A |
Meşrutiyet dönemi kadın hareketlerini inceler. | 10 | A |
Meşrutiyet dönemi fikir akımlarını inceler. | 9 | A |
Resepsiyon kararını inceler. | | A |
Cumhuriyet dönemi kanunlaştırma çalışmalarını inceler. | | A |
1920 ve takip eden senelerdeki hukuki gelişmeleri inceler. | | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Osmanlı Hukuk Sistemi Özeti | |
2 | Tanzimat Döneminin Sebepleri ve Bu Döneme Dair Kullanılan İfadeler | |
3 | Tanzimat Fermanının İncelenmesi | |
4 | İlk Kanunlaştırma Hareketleri: Ceza Kanunları | |
5 | Arazi Kanunnamesi | |
6 | Islahat Fermanı | |
7 | Mecelle | |
8 | Kanun-ı Esasi | |
9 | II. Meşrutiyete Giden Süreç | |
10 | II. Meşrutiyetin İlanı | |
11 | II. Meşrutiyet Dönemi Kadın Hareketleri | |
12 | II. Meşrutiyet Dönemi Tadil Çalışmaları | |
13 | II. Meşrutiyet Dönemi Anayasal Tartışmaları | |
14 | Resepsiyon | |
Kaynak |
Derste müstakil bir kaynak takip edilmemektedir. |
Ek kaynak yoktur. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | X | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | X | | | |
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | X | | | |
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | X | | | |
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:59