Program Bilgileri
Amaç
İstanbul Medipol Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) lisans programı, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi, Diplomasi, Dış Politika, Yönetim, Siyasal Sistemler ve Aktörler alanlarında; temel kavramları, kuramları, ilkeleri, yöntemleri, yaklaşımlar ile sorunları anlamayı ve çözümlemede kullanılacak bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa EA puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
INT1145960 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1145970 | İLERİ İNGİLİZCE | İngilizce | 4 | 4 | 4 | |
INT1172090 | SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1172110 | MESLEKİ, SOSYAL VE İLETİŞİM BECERİLERİ | İngilizce | 2 | 2 | 2 | |
INT1148670 | MİKROEKONOMİ | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1123560 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
ATA1110300 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | İngilizce | 2 | 2 | 2 | |
TDL1110400 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 2 | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
INT1213304 | ULUSLARARASI İLİŞ. AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | İngilizce | 3 | 3 | 3 | |
INT1222740 | ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1213305 | OSMANLI DİPLOMASI TARİHİ | İngilizce | 3 | 3 | 4 | |
INT1242380 | ANAYASA HUKUKU | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1210664 | MAKROEKONOMİ | İngilizce | 3 | 3 | 5 | |
INT1212715 | SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK | İngilizce | 3 | 3 | 4 | |
ATA1210500 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | İngilizce | 2 | 2 | 2 | |
TDL1210600 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | 2 | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Sosyal hizmetler alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2-Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3-Sosyal hizmetler alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
-
|
2-Sosyal hizmetler ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
|
-
|
3-Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
-
|
4-Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
2-Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
4-Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
|
-
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
2-Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
|
-
|
3-Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
-
|
4-Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
-
|
5-Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
-
|
2-Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
-
|
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
6-Sosyal hizmetler alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
|
-
|
7-Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
|
-
|
8-Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
9-Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
2-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
|
-
|
3-Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
4-Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
-
|
5-İnsan ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
|
-
|
6-Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır.
|
-
|
7-Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini açıklar.
|
-
|
İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Bölüm Başkanı
Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇEÖğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tam Öğrenme Modeli | Ön bilgiler/öğrenci hazır bulunuşluğu tesbit edilir. Uygun öğretim yöntemleri ve teknikleri seçilir. Ders işlenir.Öğrenme eksikleri saptanır. Eköğretim ya da tamalayıcı öğretim planı uygulanır. | Bilişsel stratejiler, model ve teknikler |
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Gösterip Yapma Yöntemi | Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi. | Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Rol Oynama ve Drama Tekniği | Senoya metini tanıtma, öğrencilere rollere rolları dağıtma, öğrencilerin rolleri çalışması, öğrencilerin senoryayu işbirliği içinde gerçekleştirmesi, senoryo metni analiz etme ve değerlendirme yapılır. Drama yapılacak konu ve durum öğretim elemanı tarafindan belirlenir. Drama tekniği uygulandığında gerçek hayatta bir probleme ilişkin öğreciler doğaçlama canlandırma yaparlar. Öğrencilerle birlikte dramama durumu analiz edilir. | Senoryo metni, tiyatro salonu, sınıf ortamı, konferans salonu, video ve ses, görütü kayıtları. |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Deney yapma Tekniği | Bilimsel deney düzeneği kurma, bilimsel deneyi uygulama, bilimsel deney verilerini toplama, işleme ve dönüştürme, bilimsel deney sonuçu tahmin etme, bilimsel deneyi açıklama, bilimsel deney sonuçlarını değerlendirme, deney simülayonu. | Laboratuvar, atölye,uygulama alanları, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri. |
Mikro Öğretim Tekniği | Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir. | Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu. |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Tersine Beyin Fırtınası Tekniği | Problemleri saptama, problemleri sıralama, problemleri sınıflandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (balık kılçıkları, metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar |
Benzetim/Simülasyon Tekniği | Riskli, tehlikeli, pahalı, uzun zaman alan uygulama/pratiklere ilişkin simülasyonların gerçekleştirilmesi. | Simülasyon ortamı, Bilgisayar |
Bilgi Haritaları Tekniği | Bilgileri hatırlama, bilgileri sınıflandırma, bilgileri ilişkilendirme. | Bilgi haritaları |
Kavram Haritası Tekniği | Kavramları ayırt etme, kavramları sıralama, kavramları sayma, kavramları ilişkilendirme, kavramsal çerceveyi analiz etme | Kavram haritaları |
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme | Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Eğitsel Oyun Tekniği | Yaratıcı düşünce üretme, empati kurma, liderlik yapma, iletişim kurma, problem çözme. | Eğitsel oyunlar araç ve gereçleri/ bilgisayar yazılımları |
Akranla Öğretim Tekniği | Öğrenciler akranı olan öğrencilerin öğrenme ürünlerini öğrenci bakış açısıyla değerlendirmesi amaçlanır. Akran değerlendirme sonuçları öğretim elemanı tarafından incelenenir. | Akran değerlendirme formu (kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir) |
Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim | Çevrimiçi Ders Platformları : İşbirliği ve iletişim kurma, dijital okuryazarlık etkinlikleri, bilgi paylaşma, teknoloji kullanımını geliştirme, yaratıcı düşünme etkinlikleri, problem çözme, eleştirel düşünce üretme. Öğretim elemanlarının ders materyallerini paylaştığı, ödev toplayabildiği ve öğrencilerle etkileşime girdiği ortamlardır. E-Kitaplar ve Dijital İçerikler : Okuma, yazma, anlama, yorumlama, yaratıcı düşünce etkinlikleri, dil kullanımı, inceleme, araştırma yapma, teknoloji kullanma, eleştirel düşünce üretme etkinlikleri. Öğrencilere interaktif içerikler sunularak öğrenme ortamı ve materyalleri daha çekici hale getirildiği ortamlardır. Web Seminerleri ve Canlı Dersler : İletişim, işbirliği kurma, takım çalışması, sunum yapma, teknoloji kullanma becerileri, sorun çözm, Öğrencilerle uzaktan canlı etkileşime geçilen interaktif ortamlardır. Uygulama ve Simülasyonlar : Problem çözme, teknoloji kullanma, analitik düşünme, iletişim kurma, karar verme, takım çalıması ve işbirliği kurma. Öğrencilerin kavramları deneyimleme fırsatı sunan ortamlardır. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme : Problem çözme becerisi, teknoloji kullanma becerisi, yaratıcı düşünce geliştirme, hızlı karar verme, strateji geliştirme, işbirliği ve takım çalışması. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrenmede kalıcılığı artırmak için dijital ortamlarda hazırlanan veya oynanan oyunlar. Adaptif Öğrenme Sistemleri : Mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri , okuma, yazma, anlama, yorumlama, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin zayıf olduğu yanları tespit edip o alana özgü çalışmalar ve etkinlikler yapmak için sunulan ortamlardır. Sanal Gerçeklik (VR) ve Arttırılmı Gerçeklik (AR) : Simülasyon ve pratik uygulamalar, yaratıcı düşünme etkinlikleri, teknoloji kullanma, planma, proglama, sosyal etkileşim kurma ve iletişim kurma. 3D sanal ortamlara öğrenmeyi eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde gerçekleştirmek için kullanılan ortamlardır. Sosyal Medya ve İnteraktif Platformlar : İletişim, işbirliğ kurmai, takım çalışması, proje yönetimi, interaktif içerik üretme, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkındaki düşüncelerini paylaşmak, etkileşimde olmak ve içerik üretmelerini desteklemek için kullanılan kişisel platformlardır. Veri Analizi ve İzleme Araçları : Analitik düşünme etkinlikleri,mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri, problem çözme, karar verme, iletişim kurma. Öğrenci performanlarını değerlendirmek , izlemek, öğrenci güçlüklerini belirlemek ve buna göre ders planları oluşturmak için kullanılan araçlardır. Yapay Zeka Teknolojileri : Veri analizi ve tahminleme, oyun ve strateji geliştirme, güvenlik ve tehdit analizi yapma, teknoloji kullanma becerileri, robotik ve otomasyon becerileri, yaratıcı düşünme becerileri, computasyonel düşünme becerileri. | Moodle, Google Classroom, Edmodo, Edupage vb. Google Play Books, Apple Books, Amazon Kindle Store, BookBoon, OpenStax vb. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Adobe Connect, GoToMeeting vb. NASA Eyes on the Solar System, FlightGear, Virtual Biology Lab, CarSim, SimCity vb. Strateji ve bulmaca oyunları, Simülasyon ve yapım oyunları, görev oyunları, gerçek zamanlı çok oyunculu oyunlar vb. Udemy, Khan Academy, Duolingo, Cognii, Smart Sparrow vb. Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Gear VR, Google CardBoard, Pokemon Go, Arlit, Google ARCore, SnapChat ve Instagram Filtreleri vb. Facebook, instagram, twitter, linledIn,Snapchat, pinterest, youtube, twitch, reddit, discord vb. Google Analytics, Microsoft Power BI, Splunk, Adobe Analytics vb. ChatGPT, Google AI, Deeply, DıaloGPT. Amazon Alexa, Tesla Autopilot vb. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Çoktan Seçmeli Sınav | ||
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Performans Görevi | Öğrencileri bütünsel ( bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) olarak değerlendirmek hedeflendiği durumlarda kullanılır. Öğrenme süreçi ve öğrenme ürünleri ölçmek ve değerlendirmek amaçıyla yapılır. Performans ödevleri en az iki haftalık bir iş yükü içerir. | Problem senoryosu metinleri,kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Öz değerlendirme | Öğrenci kendi öğrenme ürünü veya performansını kendisinin değerlendirmesi öğrencinin yansıtıcı düşünce becerisini geliştirmesi açısından uygulanır.Öğretim elemanı tarafından öz değerlendirme sonuçları incelenir. | Öz değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir) |
Grup değerlendirme | İşbirlikli öğrenme modelinin uygulandığı durumlarda öğretim elemanı grubu değerlendirir. Değerlendirme sonucu nota dönüştürelebilir. | Grup değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir) |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AFRİKA'DA ÇAĞDAŞ SİYASET | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
AKDENİZ BÖLGESİ SİYASETİ | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |
AMERİKAN DIŞ POLİTİKASI | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 |
ANAYASA HUKUKU | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 0 | 5 | 0 | 5 | 4 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
AVRUPA BİRLİĞİ SİYASETİ | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÇATIŞMA, ŞİDDET VE BARIŞ İNŞASI TEORİLERİ | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
DIŞ POLİTİKA ANALİZİ | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 |
DİPLOMASİ TARİHİ I | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 0 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
DİPLOMASİ TARİHİ II | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 0 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
DİPLOMATİK BELGELERİN VE METİNLERİN ANALİZİ | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
DÜNYA SİYASETİNDE DEVLET DIŞI AKTÖRLER | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
DÜNYA SİYASETİNDE GÜNCEL MESELELER | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 2 |
İLERİ İNGİLİZCE | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
İNOVASYON, GİRİŞİMCİLİK VE POLİTİKA | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
KÜRESEL ÇEVRE SİYASETİ | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
KÜRESEL ENERJİ SİYASETİ | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 1 | 4 | 1 | 0 | 3 |
KÜRESEL YÖNETİM VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 |
LATİN AMERİKA SİYASETİ | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 |
MAKROEKONOMİ | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
MEDYA VE SİYASET | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 |
MESLEKİ, SOSYAL VE İLETİŞİM BECERİLERİ | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
MİKROEKONOMİ | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MİLLİYETÇİLİK ÇALIŞMALARINA GİRİŞ | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 |
MODERN ORTADOĞU | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ORTADOĞU'DA SİYASET | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 0 | 4 | 3 | 3 |
OSMANLI DİPLOMASI TARİHİ | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
OSMANLI SİYASİ TARİHİ | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
OSMANLI TARİHİNDE SEÇME KONULAR | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
POLİTİKA YAPIMI VE ANALİZİ | 0 | 0 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 0 |
PROJE YÖNETİMİ | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 |
RUSÇA I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 0 | 3 | 1 | 1 |
RUSÇA II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RUSYA VE AVRASYA SİYASETİ | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 |
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ II | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİK | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 |
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 |
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 |
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 0 | 3 | 1 |
SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 4 | 3 | 3 | 0 | 1 | 3 |
TERÖRİZM, İSYAN VE İÇ SAVAŞ | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 |
TOPLUMSAL CİNSİYET VE SİYASET | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
TÜRK DIŞ POLİTİKASI I | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
TÜRK İDARİ TARİHİ | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
TÜRK SİYASETİNDE MESELELER | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
TÜRKİYE SİYASETİ | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 |
ULUSLARARASI ÇATIŞMA VE İŞBİRLİĞİ | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
ULUSLARARASI GÖÇ | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ULUSLARARASI GÜVENLİK | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ULUSLARARASI HUKUK | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 4 | 3 |
ULUSLARARASI İKTİSAT | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 0 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
ULUSLARARASI İLİŞ. AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 3 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİLERİ | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ULUSLARARASI POLİTİK EKONOMİ | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
UYGULAMALI BİLGİSAYAR BECERİLERİ | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
YEREL SİYASET VE YÖNETİŞİM | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 62/76 | 188 | 204 | 187 | 182 | 175 | 110 | 201 | 181 | 224 | 151 | 162 | 173 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |