Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ İNGİLİZCE | INT1145970 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslı BARAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye Giriş ,Terminolojiye Giriş,Temel Kavramlar ,Temel Kavramlar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanla İlgili Güncel Konular ,Alanla İlgili Güncel Konular ,Alanın Geleceği ,Alanın Geleceği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3..1 alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Uluslararsı yayımları yorumlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminolojiye Giriş | |
2 | Terminolojiye Giriş | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Temel Kavramlar | |
5 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
6 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
7 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
8 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
9 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
10 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
11 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
12 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
13 | Alanın Geleceği | |
14 | Alanın Geleceği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ İNGİLİZCE | INT1145970 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslı BARAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye Giriş ,Terminolojiye Giriş,Temel Kavramlar ,Temel Kavramlar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanla İlgili Güncel Konular ,Alanla İlgili Güncel Konular ,Alanın Geleceği ,Alanın Geleceği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3..1 alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Uluslararsı yayımları yorumlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminolojiye Giriş | |
2 | Terminolojiye Giriş | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Temel Kavramlar | |
5 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
6 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
7 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
8 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
9 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
10 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
11 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
12 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
13 | Alanın Geleceği | |
14 | Alanın Geleceği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |