Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİPLOMASİ TARİHİ II | INT2214426 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | Diplomasi Tarihi (I ve II) dersi uluslararası ilişkiler disiplinin tarihini kapsayan iki sömestrlik bir derstir. Ders odağı 19. ve 20. yy'larda uluslararası ilişkiler alanında yaşanan gelişmelerdir. Ders özellikle 1789-1970 arasına odaklanmaktadır. Bu dönemde çatışmalar, ittifaklar, savaşlar ve koalisyonlar incelenmekte bunların uluslararası ilişkiler disiplininin gelişimine olan etkileri tartışılmaktadır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, Uluslararası İlişkiler disiplininin ortaya çıktığı ve geliştiği tarihi koşulları aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, İlk Dönemi Hatırlama,Büyük Güçlerin Rekabeti ve Dünya Savaşı, 1900-1917 ,Avrupa İstikrarını Arayış, 1917-1929 ,Avrupalı Sömürgeci İmparatorluklar, 1900-1945 ,İkinci Dünya Savaşı'na Giden Yol, 1930-1939 ,İkinci Dünya Savaşı, 1939-1945 ,Ara Sınav,Avrupa'da İlk Soğuk Savaş, 1945-1961,Latin Amerika, Asya, Türkiye'de Gelişmeler, 1945-1953 ,Soğuk Savaş'tan Yumuşama Dönemine, 1962-79 ,Tarafsızlık ve Üçüncü Dünya'nın Yükselişi ,Arap-İsrail Çatışmaları 1949-2014,Yüzleşmeden Komünist Çöküşe, 1981-1989 ,Soğuk Savaş'ın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5) Soğuk Savaşın Sona Ermesi ve Sovyetler Birliği'nin dağılmasının ardından Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeninin ortaya çıkışını değerlendirecek, tartışacak ve yorumlayacak | 10, 14, 9 | A |
4) Soğuk Savaşı sona erdiren süreci değerlendirecek ve yorumlayacak | 10, 14, 9 | A |
3) İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya Düzeni, Soğuk Savaş, Bloklaşma ve Yumuşama konularını özetleyecek | 10, 14, 9 | A |
2) İkinci Dünya Savaşını ortaya çıkaran süreç ve bu savaş hakkında temel konuları tarif edecek | 10, 14, 9 | A |
1) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından uluslararası sistemin yeniden şekillendirilmesi sürecini irdeleyebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak, | 10, 14, 9 | A |
6) 11 Eylül’ün ardından uluslararası sistemin dönüşümünü açıklayacak ve raporlayacak | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, İlk Dönemi Hatırlama | - |
2 | Büyük Güçlerin Rekabeti ve Dünya Savaşı, 1900-1917 | Best, et al., 1. Bölüm |
3 | Avrupa İstikrarını Arayış, 1917-1929 | Best, et al., 2. Bölüm |
4 | Avrupalı Sömürgeci İmparatorluklar, 1900-1945 | Best, et al., 4. Bölüm |
5 | İkinci Dünya Savaşı'na Giden Yol, 1930-1939 | Best, et al., 7. Bölüm |
6 | İkinci Dünya Savaşı, 1939-1945 | Best, et al., 8. Bölüm |
7 | Ara Sınav | |
8 | Avrupa'da İlk Soğuk Savaş, 1945-1961 | Best, et al., 9. Bölüm |
9 | Latin Amerika, Asya, Türkiye'de Gelişmeler, 1945-1953 | Best, et al., 10. Bölüm |
10 | Soğuk Savaş'tan Yumuşama Dönemine, 1962-79 | Best, et al., 11. Bölüm |
11 | Tarafsızlık ve Üçüncü Dünya'nın Yükselişi | Best, et al., 12. Bölüm |
12 | Arap-İsrail Çatışmaları 1949-2014 | Best et al, 18. Bölüm |
13 | Yüzleşmeden Komünist Çöküşe, 1981-1989 | Young and Kent, Part V |
14 | Soğuk Savaş'ın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 | Best, et al. 20. Bölüm |
Kaynak |
Best, Anthony, et al. (2007), International History of the Twentieth Century and Beyond, London: Routledge. Young, W. John, and Kent, John, (2004), International Relations Since 1945, Oxford: Oxford University Press. |
Armaoğlu, F. H. (1997). 20. yüzyıl siyası̂ tarihi (1914-1980). Türk Tarih Kurumu Basımevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 6 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 6 | 72 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİPLOMASİ TARİHİ II | INT2214426 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | Diplomasi Tarihi (I ve II) dersi uluslararası ilişkiler disiplinin tarihini kapsayan iki sömestrlik bir derstir. Ders odağı 19. ve 20. yy'larda uluslararası ilişkiler alanında yaşanan gelişmelerdir. Ders özellikle 1789-1970 arasına odaklanmaktadır. Bu dönemde çatışmalar, ittifaklar, savaşlar ve koalisyonlar incelenmekte bunların uluslararası ilişkiler disiplininin gelişimine olan etkileri tartışılmaktadır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, Uluslararası İlişkiler disiplininin ortaya çıktığı ve geliştiği tarihi koşulları aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, İlk Dönemi Hatırlama,Büyük Güçlerin Rekabeti ve Dünya Savaşı, 1900-1917 ,Avrupa İstikrarını Arayış, 1917-1929 ,Avrupalı Sömürgeci İmparatorluklar, 1900-1945 ,İkinci Dünya Savaşı'na Giden Yol, 1930-1939 ,İkinci Dünya Savaşı, 1939-1945 ,Ara Sınav,Avrupa'da İlk Soğuk Savaş, 1945-1961,Latin Amerika, Asya, Türkiye'de Gelişmeler, 1945-1953 ,Soğuk Savaş'tan Yumuşama Dönemine, 1962-79 ,Tarafsızlık ve Üçüncü Dünya'nın Yükselişi ,Arap-İsrail Çatışmaları 1949-2014,Yüzleşmeden Komünist Çöküşe, 1981-1989 ,Soğuk Savaş'ın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5) Soğuk Savaşın Sona Ermesi ve Sovyetler Birliği'nin dağılmasının ardından Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeninin ortaya çıkışını değerlendirecek, tartışacak ve yorumlayacak | 10, 14, 9 | A |
4) Soğuk Savaşı sona erdiren süreci değerlendirecek ve yorumlayacak | 10, 14, 9 | A |
3) İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya Düzeni, Soğuk Savaş, Bloklaşma ve Yumuşama konularını özetleyecek | 10, 14, 9 | A |
2) İkinci Dünya Savaşını ortaya çıkaran süreç ve bu savaş hakkında temel konuları tarif edecek | 10, 14, 9 | A |
1) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından uluslararası sistemin yeniden şekillendirilmesi sürecini irdeleyebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak, | 10, 14, 9 | A |
6) 11 Eylül’ün ardından uluslararası sistemin dönüşümünü açıklayacak ve raporlayacak | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, İlk Dönemi Hatırlama | - |
2 | Büyük Güçlerin Rekabeti ve Dünya Savaşı, 1900-1917 | Best, et al., 1. Bölüm |
3 | Avrupa İstikrarını Arayış, 1917-1929 | Best, et al., 2. Bölüm |
4 | Avrupalı Sömürgeci İmparatorluklar, 1900-1945 | Best, et al., 4. Bölüm |
5 | İkinci Dünya Savaşı'na Giden Yol, 1930-1939 | Best, et al., 7. Bölüm |
6 | İkinci Dünya Savaşı, 1939-1945 | Best, et al., 8. Bölüm |
7 | Ara Sınav | |
8 | Avrupa'da İlk Soğuk Savaş, 1945-1961 | Best, et al., 9. Bölüm |
9 | Latin Amerika, Asya, Türkiye'de Gelişmeler, 1945-1953 | Best, et al., 10. Bölüm |
10 | Soğuk Savaş'tan Yumuşama Dönemine, 1962-79 | Best, et al., 11. Bölüm |
11 | Tarafsızlık ve Üçüncü Dünya'nın Yükselişi | Best, et al., 12. Bölüm |
12 | Arap-İsrail Çatışmaları 1949-2014 | Best et al, 18. Bölüm |
13 | Yüzleşmeden Komünist Çöküşe, 1981-1989 | Young and Kent, Part V |
14 | Soğuk Savaş'ın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 | Best, et al. 20. Bölüm |
Kaynak |
Best, Anthony, et al. (2007), International History of the Twentieth Century and Beyond, London: Routledge. Young, W. John, and Kent, John, (2004), International Relations Since 1945, Oxford: Oxford University Press. |
Armaoğlu, F. H. (1997). 20. yüzyıl siyası̂ tarihi (1914-1980). Türk Tarih Kurumu Basımevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |