Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI GÜVENLİK | INT3112746 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, “güvenlik nedir?”, “kimin güvenliği?” ve “hangi tehditlere karşı güvenlik?” gibi sorulara verilen cevapların zaman içerisinde nasıl değiştiğini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu soruları ele almak için, dersin ilk bölümü güvenlik araştırmalarındaki kavramsal ve teorik tartışmalara yakından bakmaktadır. Kursun ikinci kısmı, çağdaş güvenlik sorunlarına ışık tutmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri,Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları,İç Savaş,Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler,Güvenlik Kurumları,Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale,Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması,Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik,Terörizm/Terörizmle Mücadele,İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç,Çevresel değişiklikler,Organize suçlar, Deniz güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Öğrenciler güvenliğe ilişkin teorik yaklaşımları ve uluslararası ilişkiler teorilerinin güvenlik konularına nasıl uygulanabileceğini öğrenirler. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
- Öğrenciler uluslararası düzeyde güvenlik tehditlerini, çatışmaları ve sorunları ele alırlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
- Öğrenciler, devletler, uluslararası örgütler, sivil toplum kuruluşları, terörist gruplar ve uluslararası işbirliği ağları dahil olmak üzere çeşitli güvenlik aktörlerine aşina olurlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
- Öğrenciler uluslararası kriz yönetimi, barış inşası çabaları ve müdahale operasyonlarına odaklanırlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri | |
3 | Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları | |
4 | İç Savaş | |
5 | Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler | |
6 | Güvenlik Kurumları | |
7 | Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale | |
8 | Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması | |
9 | Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik | |
10 | Terörizm/Terörizmle Mücadele | |
11 | İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç | |
12 | Çevresel değişiklikler | |
13 | Organize suçlar, Deniz güvenliği |
Kaynak |
Hough, P. et al. (2020) International Security Studies: Theory and Practice. |
* Browning, C.S., (2013) International Security: A Very Short Introduction. Oxford University Press * Barry Buzan and Lene Hansen, (2009). The Evolution of International Security Studies, Cambridge University Press. * Paul D. Williams (Ed.), (2008). Security Studies: An Introduction, Routledge. * Peter Hough (Ed.), (2015). International Security Studies, Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI GÜVENLİK | INT3112746 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, “güvenlik nedir?”, “kimin güvenliği?” ve “hangi tehditlere karşı güvenlik?” gibi sorulara verilen cevapların zaman içerisinde nasıl değiştiğini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu soruları ele almak için, dersin ilk bölümü güvenlik araştırmalarındaki kavramsal ve teorik tartışmalara yakından bakmaktadır. Kursun ikinci kısmı, çağdaş güvenlik sorunlarına ışık tutmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri,Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları,İç Savaş,Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler,Güvenlik Kurumları,Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale,Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması,Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik,Terörizm/Terörizmle Mücadele,İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç,Çevresel değişiklikler,Organize suçlar, Deniz güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Öğrenciler güvenliğe ilişkin teorik yaklaşımları ve uluslararası ilişkiler teorilerinin güvenlik konularına nasıl uygulanabileceğini öğrenirler. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
- Öğrenciler uluslararası düzeyde güvenlik tehditlerini, çatışmaları ve sorunları ele alırlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
- Öğrenciler, devletler, uluslararası örgütler, sivil toplum kuruluşları, terörist gruplar ve uluslararası işbirliği ağları dahil olmak üzere çeşitli güvenlik aktörlerine aşina olurlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
- Öğrenciler uluslararası kriz yönetimi, barış inşası çabaları ve müdahale operasyonlarına odaklanırlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri | |
3 | Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları | |
4 | İç Savaş | |
5 | Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler | |
6 | Güvenlik Kurumları | |
7 | Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale | |
8 | Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması | |
9 | Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik | |
10 | Terörizm/Terörizmle Mücadele | |
11 | İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç | |
12 | Çevresel değişiklikler | |
13 | Organize suçlar, Deniz güvenliği |
Kaynak |
Hough, P. et al. (2020) International Security Studies: Theory and Practice. |
* Browning, C.S., (2013) International Security: A Very Short Introduction. Oxford University Press * Barry Buzan and Lene Hansen, (2009). The Evolution of International Security Studies, Cambridge University Press. * Paul D. Williams (Ed.), (2008). Security Studies: An Introduction, Routledge. * Peter Hough (Ed.), (2015). International Security Studies, Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |