Program Bilgileri
Amaç
Alanında yetkin sanatçı, eğitimci ve araştırmacılar yetiştirerek Türk müziği kültürünü eğitim-öğretim, tanıtım, araştırma-geliştirme ve geleceğe sağlıklı bir şekilde aktarma yönünde faaliyetlerde bulunmak.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yetenek puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TMZ1112233 | TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ I | Türkçe | 2+2 | 3 | 6 | |
TMZ1113280 | BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ I | Türkçe | 1+2 | 2 | 2 | |
TMZ1113290 | TEMEL PİYANO I | Türkçe | 0+2 | 1 | 2 | |
TMZ1113330 | USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA I | Türkçe | 1+2 | 2 | 2 | |
TMZ1115892 | TEMEL TANBUR EĞİTİMİ I | Türkçe | 0+2 | 1 | 4 | |
TMZ1115896 | SES EĞİTİMİ I | Türkçe | 2+2 | 3 | 4 | |
TMZ1154970 | ANA ÇALGI EĞİTİMİ I | Türkçe | 0+2 | 1 | 2 | |
TMZ1154350 | TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİSİ I | Türkçe | 2 | 2 | 2 | |
ATA1110800 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Türkçe | 2 | 2 | 2 | |
İNG1116179 | İNGİLİZCE I | İngilizce | 2 | 2 | 2 | |
TDL1110200 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 2 | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TMZ1212234 | TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ II | Türkçe | 2+2 | 3 | 6 | |
TMZ1213380 | BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ II | Türkçe | 1+2 | 2 | 2 | |
TMZ1213430 | USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA II | Türkçe | 1+2 | 2 | 2 | |
TMZ1215893 | TEMEL TANBUR EĞİTİMİ II | Türkçe | 0+2 | 1 | 4 | |
TMZ1215897 | SES EĞİTİMİ II | Türkçe | 2+2 | 3 | 4 | |
TMZ1216284 | TEMEL PİYANO II | Türkçe | 0+4 | 2 | 2 | |
TMZ1254980 | ANA ÇALGI EĞİTİMİ II | Türkçe | 0+2 | 1 | 2 | |
TMZ1254380 | TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİSİ II | Türkçe | 2 | 2 | 2 | |
ATA1210000 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Türkçe | 2 | 2 | 2 | |
İNG1216178 | İNGİLİZCE II | İngilizce | 2 | 2 | 2 | |
TDL1220000 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | 2 | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
-
|
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
|
-
|
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
|
-
|
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
-
|
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
|
-
|
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
|
-
|
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
-
|
6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
|
-
|
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
|
-
|
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
|
-
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Kendi çalışmalarını sorgular.
|
-
|
2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
-
|
3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
|
-
|
2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
|
-
|
3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
-
|
4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
-
|
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
|
-
|
2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
|
-
|
3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
|
-
|
4-Estetik farkındalığa sahiptir.
|
-
|
İstihdam Olanakları
Mezunlar, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT), Devlet Koroları gibi kamu kuruluşlarında, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Gösterip Yapma Yöntemi | Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi. | Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme | Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim | Çevrimiçi Ders Platformları : İşbirliği ve iletişim kurma, dijital okuryazarlık etkinlikleri, bilgi paylaşma, teknoloji kullanımını geliştirme, yaratıcı düşünme etkinlikleri, problem çözme, eleştirel düşünce üretme. Öğretim elemanlarının ders materyallerini paylaştığı, ödev toplayabildiği ve öğrencilerle etkileşime girdiği ortamlardır. E-Kitaplar ve Dijital İçerikler : Okuma, yazma, anlama, yorumlama, yaratıcı düşünce etkinlikleri, dil kullanımı, inceleme, araştırma yapma, teknoloji kullanma, eleştirel düşünce üretme etkinlikleri. Öğrencilere interaktif içerikler sunularak öğrenme ortamı ve materyalleri daha çekici hale getirildiği ortamlardır. Web Seminerleri ve Canlı Dersler : İletişim, işbirliği kurma, takım çalışması, sunum yapma, teknoloji kullanma becerileri, sorun çözm, Öğrencilerle uzaktan canlı etkileşime geçilen interaktif ortamlardır. Uygulama ve Simülasyonlar : Problem çözme, teknoloji kullanma, analitik düşünme, iletişim kurma, karar verme, takım çalıması ve işbirliği kurma. Öğrencilerin kavramları deneyimleme fırsatı sunan ortamlardır. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme : Problem çözme becerisi, teknoloji kullanma becerisi, yaratıcı düşünce geliştirme, hızlı karar verme, strateji geliştirme, işbirliği ve takım çalışması. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrenmede kalıcılığı artırmak için dijital ortamlarda hazırlanan veya oynanan oyunlar. Adaptif Öğrenme Sistemleri : Mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri , okuma, yazma, anlama, yorumlama, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin zayıf olduğu yanları tespit edip o alana özgü çalışmalar ve etkinlikler yapmak için sunulan ortamlardır. Sanal Gerçeklik (VR) ve Arttırılmı Gerçeklik (AR) : Simülasyon ve pratik uygulamalar, yaratıcı düşünme etkinlikleri, teknoloji kullanma, planma, proglama, sosyal etkileşim kurma ve iletişim kurma. 3D sanal ortamlara öğrenmeyi eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde gerçekleştirmek için kullanılan ortamlardır. Sosyal Medya ve İnteraktif Platformlar : İletişim, işbirliğ kurmai, takım çalışması, proje yönetimi, interaktif içerik üretme, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkındaki düşüncelerini paylaşmak, etkileşimde olmak ve içerik üretmelerini desteklemek için kullanılan kişisel platformlardır. Veri Analizi ve İzleme Araçları : Analitik düşünme etkinlikleri,mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri, problem çözme, karar verme, iletişim kurma. Öğrenci performanlarını değerlendirmek , izlemek, öğrenci güçlüklerini belirlemek ve buna göre ders planları oluşturmak için kullanılan araçlardır. Yapay Zeka Teknolojileri : Veri analizi ve tahminleme, oyun ve strateji geliştirme, güvenlik ve tehdit analizi yapma, teknoloji kullanma becerileri, robotik ve otomasyon becerileri, yaratıcı düşünme becerileri, computasyonel düşünme becerileri. | Moodle, Google Classroom, Edmodo, Edupage vb. Google Play Books, Apple Books, Amazon Kindle Store, BookBoon, OpenStax vb. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Adobe Connect, GoToMeeting vb. NASA Eyes on the Solar System, FlightGear, Virtual Biology Lab, CarSim, SimCity vb. Strateji ve bulmaca oyunları, Simülasyon ve yapım oyunları, görev oyunları, gerçek zamanlı çok oyunculu oyunlar vb. Udemy, Khan Academy, Duolingo, Cognii, Smart Sparrow vb. Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Gear VR, Google CardBoard, Pokemon Go, Arlit, Google ARCore, SnapChat ve Instagram Filtreleri vb. Facebook, instagram, twitter, linledIn,Snapchat, pinterest, youtube, twitch, reddit, discord vb. Google Analytics, Microsoft Power BI, Splunk, Adobe Analytics vb. ChatGPT, Google AI, Deeply, DıaloGPT. Amazon Alexa, Tesla Autopilot vb. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Çoktan Seçmeli Sınav | ||
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ANA ÇALGI EĞİTİMİ I | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ II | 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ III | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ IV | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ V | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VI | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VII | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VIII | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 |
ANA ÇALGI RESİTAL PERFORMANSI | 1 | 1 | 1 | 0 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 5 | 3 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ I | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 |
BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ II | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA NOTA YAZIMI | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 |
BİTİRME ÇALIŞMASI | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
DİKSİYON VE KONUŞMA TEKNİKLERİ | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 |
FİKRİ MÜLKİYET VE SANAT HUKUKU | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 |
İNGİLİZCE II | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
MUSİKİ VE EDEBİYAT İLİŞKİSİ I | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
MUSİKİ VE EDEBİYAT İLİŞKİSİ II | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 |
OSMANLICA I | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 |
OSMANLICA II | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 |
SAHA GÖZLEMLERİ I | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
SAHA GÖZLEMLERİ II | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
TEMEL PİYANO I | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
TÜRK DİLİ I | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 |
TÜRK DİLİ II | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİSİ I | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİSİ II | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (ÇALGI) II | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (ÇALGI) III | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (ÇALGI) IV | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (ÇALGI) V | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (ÇALGI) VI | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (SES) II | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (SES) III | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (SES) IV | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (SES) V | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARI (SES) VI | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 |
TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ I | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ II | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ III | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 0 | 4 | 5 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ IV | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ V | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VI | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VII | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VIII | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNE GİRİŞ | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 |
TÜRK MÜZİĞİ TÜR BİLGİSİ | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 |
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA I | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA II | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA III | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA IV | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 54/84 | 149 | 169 | 156 | 195 | 193 | 172 | 189 | 179 | 194 | 172 | 184 | 206 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |