Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VI | TMZ3255030 | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( H ) Perşembe 15:30-16:15 ( H ) Perşembe 16:30-17:15 ( I ) Perşembe 17:30-18:15 ( I ) Perşembe 18:30-19:15 ( L ) Perşembe 17:30-18:15 ( L ) Perşembe 18:30-19:15 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( J ) Perşembe 10:00-10:45 ( J ) Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert NAR, Öğr.Gör. Çetin AKDENİZ, Öğr.Gör. İhsan MENDEŞ, Öğr.Gör. Hüseyin BİTMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra ,Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra Tekrar, Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra, Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra Tekrar,Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra ,Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra Tekrar,Vize Sınavı,Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra ,Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra Tekrar,Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra ,Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra Tekrar,Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra ,Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra | |
2 | Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra Tekrar | |
3 | Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra | |
4 | Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra Tekrar | |
5 | Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra | |
6 | Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra Tekrar | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra | |
9 | Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra Tekrar | |
10 | Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra | |
11 | Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra Tekrar | |
12 | Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra | |
13 | Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra Tekrar | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Kanun Metodu, Gidiş Volkan, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Ulusal. 2019 Bilimsel Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VI | TMZ3255030 | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( H ) Perşembe 15:30-16:15 ( H ) Perşembe 16:30-17:15 ( I ) Perşembe 17:30-18:15 ( I ) Perşembe 18:30-19:15 ( L ) Perşembe 17:30-18:15 ( L ) Perşembe 18:30-19:15 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( J ) Perşembe 10:00-10:45 ( J ) Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert NAR, Öğr.Gör. Çetin AKDENİZ, Öğr.Gör. İhsan MENDEŞ, Öğr.Gör. Hüseyin BİTMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra ,Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra Tekrar, Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra, Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra Tekrar,Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra ,Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra Tekrar,Vize Sınavı,Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra ,Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra Tekrar,Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra ,Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra Tekrar,Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra ,Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra | |
2 | Nişaburek Peşrev (Osman Bey) İcra Tekrar | |
3 | Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra | |
4 | Nişaburek Şarkı Ayrılık Yarı Ölmekmiş (Selahattin Pınar) İcra Tekrar | |
5 | Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra | |
6 | Hicaz Uzzal Şarkı İndim Yarin Bahçesine (Dede Efendi) İcra Tekrar | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra | |
9 | Hicaz Şarkı Artık Bu solan Bahçede (Aâeddin Yavaşça) İcra Tekrar | |
10 | Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra | |
11 | Hicaz Şarkı Gönlüm Yaralı (Kadri Şençalar) İcra Tekrar | |
12 | Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra | |
13 | Zirgüleli Hicaz Şarkı Senede Bir Gün (Şekip Ayhan Özışık) İcra Tekrar | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Kanun Metodu, Gidiş Volkan, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Ulusal. 2019 Bilimsel Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |