Türk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Nihâvend makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Neveser makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Sultânî-yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.,Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Zâvil makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Segâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Müsteâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
2
Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
3
Nihâvend makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
4
Neveser makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
5
Sultânî-yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
6
Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
7
Genel tekrar.
8
Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
9
Zâvil makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
10
Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
11
Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
12
Segâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
13
Müsteâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
14
Genel tekrar.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
2
8
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
5
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
167
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VII
-
Güz Dönemi
2+2
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Volkan GİDİŞ, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Türk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Nihâvend makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Neveser makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Sultânî-yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.,Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Zâvil makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Segâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Müsteâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
2
Acemaşiran makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
3
Nihâvend makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
4
Neveser makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
5
Sultânî-yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
6
Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
7
Genel tekrar.
8
Mâhur makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
9
Zâvil makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
10
Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
11
Kürd'li hicazkâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
12
Segâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
13
Müsteâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
14
Genel tekrar.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.