Program Bilgileri
Amaç
Sivil Havacılık kabin hizmetleri programı havaalanlarında ve havayolu şirketlerinde çalışacak ara elemanları yetiştirmek amacı ile önlisans eğitimi vermektedir. Havayolu ve havacılık temel bilgisine sahip mezunlar yetiştiren programımızda temel havacılık dersleri verilmektedir. Programın havacılık sektörü ile kurmuş olduğu iş birlikleri sayesinde mezuniyet sonrası öğrenciler havacılık sektörüne yatkın hale gelirler.Kazanılan Derece
Ön LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Programa kaydolmak için lise öğrenimini tamamlamış olmak gerekmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SHK1127490 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SHK1127510 | HUKUKA GİRİŞ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SHK1112479 | GENEL UÇAK BİLGİSİ | Türkçe | 3 | - | 5 | |
SHK1112481 | HAVACILIK TERMİNOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 5 | |
SHK1112482 | NORMAL EMNİYET KURALLARI | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SHK1110909 | SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞ | Türkçe | 3 | - | 4 | |
SHK1110109 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | İngilizce | 2 | - | 2 | |
SHU1110107 | GENEL İNGİLİZCE I | İngilizce | 2 | - | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SHK1212483 | DİKSİYON VE ANONS TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | - | 5 | |
SHK1212485 | HAVACILIK GÜVENLİĞİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SHK1212486 | SİVİL HAVA TAŞIMACILIĞI KURALLARI | Türkçe | 3 | - | 5 | |
SHK1212487 | TEHLİKELİ MADDELER (DGR) | Türkçe | 3 | - | 4 | |
SHK1210111 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | İngilizce | 2 | - | 2 | |
SHK1213956 | SEMİNER | Türkçe | 3 | - | 3 | |
SHK1213971 | STAJ | Türkçe | - | 5 | ||
SHU1210108 | GENEL İNGİLİZCE II | İngilizce | 2 | - | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Takım çalışması becerisi
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
İstihdam Olanakları
Mezunlar, tüm havayolu şirketleri, hava alanları, havaalanı yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketleri ile diğer havacılık kurumlarında istihdam edilebileceklerdir.Üst Dereceye Geçiş
İstanbul Medipol Üniversitesi Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı ön lisans eğitimini başarı ile tamamlamayan öğrenciler, üniversitemizin uzman akademik kadrosundan almış oldukları eğitim sonrasında Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile dönem uzatmadan; • Havacılık yönetimi • Lojistik Yönetimi • Seyahat İşletmeciliği • Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği • Ulaştırma ve Lojistik • Uluslararası Lojistik bölümlerinde lisans eğitimini tamamlayabilmektedir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme sistemi yazılı sınavlar üzerinden olup ders geçme notu 100 üzerinden 60’tır.Bölüm/Program Başkanı
Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLUEğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DÜNYA KÜLTÜRLERİ VE DESTİNASYONLARI | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
GENEL UÇAK BİLGİSİ | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 |
HAVACILIK TERMİNOLOJİSİ | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
HAVACILIKTA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İSPANYOLCA II | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 |
MESLEKİ İNGİLİZCE I | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
MESLEKİ İNGİLİZCE III | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 |
NORMAL EMNİYET KURALLARI | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞ | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 0 | 1 |
İlişkili Ders Sayısı / 9/31 | 18 | 24 | 21 | 21 | 20 | 21 | 29 | 21 | 19 | 29 | 20 | 19 | 36 | 27 | 11 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |