Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 8, 9
A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder
10, 16, 6, 9
A
1.2 Basit diyaloglar kurar.
10, 11, 16, 6, 9
A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.
10, 16, 6, 9
A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.
10, 16, 6, 9
A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.
10, 11, 16, 6, 8
A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.
10, 11, 16, 6, 9
A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir
10, 16, 6, 9
A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması
İlgili Sayfaların çalışılması
2
Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması
İlgili Sayfaların çalışılması
3
Gelecek Zaman ve Will kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
4
Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
5
Geçmiş Zaman
İlgili Sayfaların çalışılması
6
Geçmiş Zamanda Soru Sorma
İlgili Sayfaların çalışılması
7
Kipler; "Can" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
8
Kipler; "Must" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
9
Kipler; "Should" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
10
Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
11
Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
12
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
13
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
14
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GENEL İNGİLİZCE II
SHU1210108
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Salı 09:00-09:45
Salı 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İng
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Mehmet Polat Tacar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 8, 9
A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder
10, 16, 6, 9
A
1.2 Basit diyaloglar kurar.
10, 11, 16, 6, 9
A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.
10, 16, 6, 9
A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.
10, 16, 6, 9
A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.
10, 11, 16, 6, 8
A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.
10, 11, 16, 6, 9
A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir
10, 16, 6, 9
A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması
İlgili Sayfaların çalışılması
2
Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması
İlgili Sayfaların çalışılması
3
Gelecek Zaman ve Will kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
4
Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
5
Geçmiş Zaman
İlgili Sayfaların çalışılması
6
Geçmiş Zamanda Soru Sorma
İlgili Sayfaların çalışılması
7
Kipler; "Can" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
8
Kipler; "Must" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
9
Kipler; "Should" ve kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
10
Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
11
Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı
İlgili Sayfaların çalışılması
12
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
13
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
14
Şartlı Cümlecikler
İlgili Sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.