Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 16, 5, 6, 9
A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder
10, 16, 6, 9
A
1.2 Basit diyaloglar kurar.
10, 11, 16, 6, 9
A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.
10, 11, 16, 6, 9
A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.
37
A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.
10, 16, 6, 9
A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.
37
A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.
37
A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir
10, 11, 16, 6, 9
A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 11, 16, 6, 9
A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.
37
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Giriş
İlgili sayfaların çalışılması
2
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
3
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
4
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
5
Kişi Zamirleri
İlgili sayfaların çalışılması
6
İyelik sıfatları ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
7
Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
8
Geniş Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
9
Geniş Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
10
Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme
İlgili sayfaların çalışılması
11
Şimdiki Zaman
İlgili sayfaların çalışılması
12
Şimdiki Zaman
İlgili sayfaların çalışılması
13
Gelecek Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
14
Gelecek Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
7
7
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
7
7
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GENEL İNGİLİZCE I
SHU1110107
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Çarşamba 15:30-16:15
Çarşamba 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İng
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Müge ESER
Dersin Yardımcıları
Öğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 16, 5, 6, 9
A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder
10, 16, 6, 9
A
1.2 Basit diyaloglar kurar.
10, 11, 16, 6, 9
A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.
10, 11, 16, 6, 9
A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.
37
A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.
10, 16, 6, 9
A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.
37
A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.
37
A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir
10, 11, 16, 6, 9
A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 11, 16, 6, 9
A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.
37
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Giriş
İlgili sayfaların çalışılması
2
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
3
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
4
To be fiili ve Çekimlenmesi
İlgili sayfaların çalışılması
5
Kişi Zamirleri
İlgili sayfaların çalışılması
6
İyelik sıfatları ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
7
Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
8
Geniş Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
9
Geniş Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
10
Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme
İlgili sayfaların çalışılması
11
Şimdiki Zaman
İlgili sayfaların çalışılması
12
Şimdiki Zaman
İlgili sayfaların çalışılması
13
Gelecek Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
14
Gelecek Zaman ve Kullanımı
İlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
15
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.