Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | SHK1127490 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Giriş,İşletim Sistemleri-1,Metin Derleyici Programları-1,Metin Derleyici Programları-2,Metin Derleyici Programları-3,Hesap ve Tablolama Programları-1,Hesap ve Tablolama Programları 2,Hesap ve Tablolama Programları-3,Hesap ve Tablolama Programları-4,Sunu Hazırlama Programları-1,Sunu Hazırlama Programları-2,Sunu Hazırlama Programları-3,İnternet ve Bilgi Güvenliği,İnternet ve Bilgi Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi teknolojisi ürünlerinin kullanımı hakkındaki hukuki temele değer biçebilecektir, | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A, E |
İletişim teknolojileri güvenliği hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini gösterir, | 10, 16, 20, 23, 9 | A, E |
İşletim sistemleri hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini kullanır. | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 23, 38, 6, 8, 9 | E |
Metin derleyici paket programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini uygular, | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 23, 6, 8, 9 | A, D, E |
Hesap ve tablolama programlarını değerlendirebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A, D, E |
Sunu hazırlama paket programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini örnekler, | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 23, 5, 6, 8, 9 | E |
İnternet tarayıcı programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini geliştirir, | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Sosyal medya hesaplarını yönetme becerisi gösterir. | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 6, 8, 9 | A, E |
Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 20, 8, 9 | A, E |
Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Giriş | |
2 | İşletim Sistemleri-1 | |
3 | Metin Derleyici Programları-1 | |
4 | Metin Derleyici Programları-2 | |
5 | Metin Derleyici Programları-3 | |
6 | Hesap ve Tablolama Programları-1 | |
7 | Hesap ve Tablolama Programları 2 | |
8 | Hesap ve Tablolama Programları-3 | |
9 | Hesap ve Tablolama Programları-4 | |
10 | Sunu Hazırlama Programları-1 | |
11 | Sunu Hazırlama Programları-2 | |
12 | Sunu Hazırlama Programları-3 | |
13 | İnternet ve Bilgi Güvenliği | |
14 | İnternet ve Bilgi Güvenliği |
Kaynak |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | SHK1127490 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Giriş,İşletim Sistemleri-1,Metin Derleyici Programları-1,Metin Derleyici Programları-2,Metin Derleyici Programları-3,Hesap ve Tablolama Programları-1,Hesap ve Tablolama Programları 2,Hesap ve Tablolama Programları-3,Hesap ve Tablolama Programları-4,Sunu Hazırlama Programları-1,Sunu Hazırlama Programları-2,Sunu Hazırlama Programları-3,İnternet ve Bilgi Güvenliği,İnternet ve Bilgi Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi teknolojisi ürünlerinin kullanımı hakkındaki hukuki temele değer biçebilecektir, | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A, E |
İletişim teknolojileri güvenliği hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini gösterir, | 10, 16, 20, 23, 9 | A, E |
İşletim sistemleri hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini kullanır. | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 23, 38, 6, 8, 9 | E |
Metin derleyici paket programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini uygular, | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 23, 6, 8, 9 | A, D, E |
Hesap ve tablolama programlarını değerlendirebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A, D, E |
Sunu hazırlama paket programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini örnekler, | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 23, 5, 6, 8, 9 | E |
İnternet tarayıcı programları hakkında bilgi ve temel kullanım becerisini geliştirir, | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Sosyal medya hesaplarını yönetme becerisi gösterir. | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 6, 8, 9 | A, E |
Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 20, 8, 9 | A, E |
Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 12, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Giriş | |
2 | İşletim Sistemleri-1 | |
3 | Metin Derleyici Programları-1 | |
4 | Metin Derleyici Programları-2 | |
5 | Metin Derleyici Programları-3 | |
6 | Hesap ve Tablolama Programları-1 | |
7 | Hesap ve Tablolama Programları 2 | |
8 | Hesap ve Tablolama Programları-3 | |
9 | Hesap ve Tablolama Programları-4 | |
10 | Sunu Hazırlama Programları-1 | |
11 | Sunu Hazırlama Programları-2 | |
12 | Sunu Hazırlama Programları-3 | |
13 | İnternet ve Bilgi Güvenliği | |
14 | İnternet ve Bilgi Güvenliği |
Kaynak |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |