Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | SHK2213654 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge ESER |
Dersin Amacı | 4 temel beceriyi kullanarak Havacılık alanına dair sözlü ve yazılı iletişim becerisinin CEFR B1 seviyesine göre geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Approach 1 & Approach 2 (İnişten önce yolcuların takip etmesi gereken kuralları içeren anonslar),Arrival & Post Flight Duties (Alçalma ve iniş sırasında kabin amirlerinin yolculara yaptığı uyarılar &Yolcuların uçağı boşaltmasından sonra kabin amirlerinin yapması gerekenler),Between Flights (Bekleme sırasında, uçuşlar arasında insanların yaptıkları aktiviteler),Passengers 1 & Passengers 2 (Kaba ve gergin yolcuların davranış biçimleri ve bunlarla başetme yolları & Farklı yolcu tipleri ),Interviews&Training (iyi bir kabin amirinin karakteristik özellikleri, eğitim sırasında kabin amirlerinin öğrendikleri teknik bilgiler),Relocations and Bases & Reserve Duty (Yer değiştirme nedenleri ve zorlukları& Teşkilat görevleri),Schedules & Biding (Görev bırakma sebepleri ve çalışma takviminde bulunan bilgiler),Customer Service Tips & Crew Resource Management (Kabin amirlerinin karşılaştkları zorluklar & problem çözmede yönetimin önemi),The Sterile Cocpit & Flight Emergencies 1 (Temiz bir kokpitin önemi & acil iniş nedenleri),Flight Emergencies 2 (Plansız iniş çeşitleri),Medical Emergencies (Uçakta meydana gelebilecek tıbbi acil durumlar),First Aid (ilk yardım ekipmanı kullanma nedenleri), Aircraft Security 1 (İnsanlar için tehdit oluşturan yolcular), Aircraft Security 2 ( Kabin mürettabatının aldığı güvenlik eğitimi); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Approach 1 & Approach 2 (İnişten önce yolcuların takip etmesi gereken kuralları içeren anonslar) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
2 | Arrival & Post Flight Duties (Alçalma ve iniş sırasında kabin amirlerinin yolculara yaptığı uyarılar &Yolcuların uçağı boşaltmasından sonra kabin amirlerinin yapması gerekenler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
3 | Between Flights (Bekleme sırasında, uçuşlar arasında insanların yaptıkları aktiviteler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
4 | Passengers 1 & Passengers 2 (Kaba ve gergin yolcuların davranış biçimleri ve bunlarla başetme yolları & Farklı yolcu tipleri ) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
5 | Interviews&Training (iyi bir kabin amirinin karakteristik özellikleri, eğitim sırasında kabin amirlerinin öğrendikleri teknik bilgiler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
6 | Relocations and Bases & Reserve Duty (Yer değiştirme nedenleri ve zorlukları& Teşkilat görevleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
7 | Schedules & Biding (Görev bırakma sebepleri ve çalışma takviminde bulunan bilgiler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
8 | Customer Service Tips & Crew Resource Management (Kabin amirlerinin karşılaştkları zorluklar & problem çözmede yönetimin önemi) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
9 | The Sterile Cocpit & Flight Emergencies 1 (Temiz bir kokpitin önemi & acil iniş nedenleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
10 | Flight Emergencies 2 (Plansız iniş çeşitleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
11 | Medical Emergencies (Uçakta meydana gelebilecek tıbbi acil durumlar) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
12 | First Aid (ilk yardım ekipmanı kullanma nedenleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
13 | Aircraft Security 1 (İnsanlar için tehdit oluşturan yolcular) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
14 | Aircraft Security 2 ( Kabin mürettabatının aldığı güvenlik eğitimi) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
Kaynak |
Career Paths Flight Attendant A1,A2 Vocational English Book,Express Publishing,2014,ISBN 978-4715-1969-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | SHK2213654 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge ESER |
Dersin Amacı | 4 temel beceriyi kullanarak Havacılık alanına dair sözlü ve yazılı iletişim becerisinin CEFR B1 seviyesine göre geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Approach 1 & Approach 2 (İnişten önce yolcuların takip etmesi gereken kuralları içeren anonslar),Arrival & Post Flight Duties (Alçalma ve iniş sırasında kabin amirlerinin yolculara yaptığı uyarılar &Yolcuların uçağı boşaltmasından sonra kabin amirlerinin yapması gerekenler),Between Flights (Bekleme sırasında, uçuşlar arasında insanların yaptıkları aktiviteler),Passengers 1 & Passengers 2 (Kaba ve gergin yolcuların davranış biçimleri ve bunlarla başetme yolları & Farklı yolcu tipleri ),Interviews&Training (iyi bir kabin amirinin karakteristik özellikleri, eğitim sırasında kabin amirlerinin öğrendikleri teknik bilgiler),Relocations and Bases & Reserve Duty (Yer değiştirme nedenleri ve zorlukları& Teşkilat görevleri),Schedules & Biding (Görev bırakma sebepleri ve çalışma takviminde bulunan bilgiler),Customer Service Tips & Crew Resource Management (Kabin amirlerinin karşılaştkları zorluklar & problem çözmede yönetimin önemi),The Sterile Cocpit & Flight Emergencies 1 (Temiz bir kokpitin önemi & acil iniş nedenleri),Flight Emergencies 2 (Plansız iniş çeşitleri),Medical Emergencies (Uçakta meydana gelebilecek tıbbi acil durumlar),First Aid (ilk yardım ekipmanı kullanma nedenleri), Aircraft Security 1 (İnsanlar için tehdit oluşturan yolcular), Aircraft Security 2 ( Kabin mürettabatının aldığı güvenlik eğitimi); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Approach 1 & Approach 2 (İnişten önce yolcuların takip etmesi gereken kuralları içeren anonslar) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
2 | Arrival & Post Flight Duties (Alçalma ve iniş sırasında kabin amirlerinin yolculara yaptığı uyarılar &Yolcuların uçağı boşaltmasından sonra kabin amirlerinin yapması gerekenler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
3 | Between Flights (Bekleme sırasında, uçuşlar arasında insanların yaptıkları aktiviteler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
4 | Passengers 1 & Passengers 2 (Kaba ve gergin yolcuların davranış biçimleri ve bunlarla başetme yolları & Farklı yolcu tipleri ) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
5 | Interviews&Training (iyi bir kabin amirinin karakteristik özellikleri, eğitim sırasında kabin amirlerinin öğrendikleri teknik bilgiler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
6 | Relocations and Bases & Reserve Duty (Yer değiştirme nedenleri ve zorlukları& Teşkilat görevleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
7 | Schedules & Biding (Görev bırakma sebepleri ve çalışma takviminde bulunan bilgiler) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
8 | Customer Service Tips & Crew Resource Management (Kabin amirlerinin karşılaştkları zorluklar & problem çözmede yönetimin önemi) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
9 | The Sterile Cocpit & Flight Emergencies 1 (Temiz bir kokpitin önemi & acil iniş nedenleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
10 | Flight Emergencies 2 (Plansız iniş çeşitleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
11 | Medical Emergencies (Uçakta meydana gelebilecek tıbbi acil durumlar) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
12 | First Aid (ilk yardım ekipmanı kullanma nedenleri) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
13 | Aircraft Security 1 (İnsanlar için tehdit oluşturan yolcular) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
14 | Aircraft Security 2 ( Kabin mürettabatının aldığı güvenlik eğitimi) | İlgili ünitelerin çalışılması ve online değerlendirme ünitelerinin bitirilmesi |
Kaynak |
Career Paths Flight Attendant A1,A2 Vocational English Book,Express Publishing,2014,ISBN 978-4715-1969-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | X | |||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |