Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSPANYOLCA I | SHK2113645 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Figen KARAÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin İspanyolca konuşan kişilerle kolayca iletişim kurabilmeleri, basit diyalogları kurabilmeleri ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma,İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri ,Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.,Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque,Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal,Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser,Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Tercihler hakkında konuşmak,,Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.,Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak,Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,,Genel tekrar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsanlarla selamlaşabilecek ve kendini tanıtabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
1.1. İspanyolca'daki isimlerin türlerini kolayca belirler. | ||
1.2. İspanyolca numaraları tanıyabilirler. | ||
1.3. Şimdiki zamanda cümle kurabilerler. | ||
2. İnsanları ve yerleri betimleyebilirler. | 14, 16, 9 | A |
2.1. İspanyolca temel metinleri anlayabilirler. | ||
2.2. sözlü veya yazılı olarak kendini İspanyolca olarak ifade edebilirler. | ||
2.3. İspanyolca kullanarak bir şeyler alıp satabilecektir. | ||
3. İspanyolca bir adresi betimleyebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
3.1. Farklı şeylerde tercihleri ve zevkleri hakkında konuşabilecektir. | ||
3.2. Başarılar, deneyimler ve sorunlar hakkında İspanyolca tartışabilir. | ||
3.3. A1 düzeyinde İspanyolca olarak kendini ifade eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma | İlgili sayfaların çalışılması |
2 | İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri | İlgili sayfaların çalışılması |
3 | Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe. | İlgili sayfaların çalışılması |
4 | Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque | İlgili sayfaların çalışılması |
5 | Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal | İlgili sayfaların çalışılması |
6 | Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser | İlgili sayfaların çalışılması |
7 | Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak | İlgili sayfaların çalışılması |
8 | Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak. | İlgili sayfaları çalışmak |
9 | Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak. | İlgili sayfaları çalışmak |
10 | Tercihler hakkında konuşmak, | İlgili sayfaların çalışılması |
11 | Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak. | |
12 | Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak | |
13 | Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak, | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynak |
Aula Internacional 1 Nueva Edicion – Difusion |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 12 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSPANYOLCA I | SHK2113645 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Figen KARAÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin İspanyolca konuşan kişilerle kolayca iletişim kurabilmeleri, basit diyalogları kurabilmeleri ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma,İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri ,Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe.,Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque,Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal,Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser,Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak.,Tercihler hakkında konuşmak,,Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak.,Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak,Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak,,Genel tekrar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsanlarla selamlaşabilecek ve kendini tanıtabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
1.1. İspanyolca'daki isimlerin türlerini kolayca belirler. | ||
1.2. İspanyolca numaraları tanıyabilirler. | ||
1.3. Şimdiki zamanda cümle kurabilerler. | ||
2. İnsanları ve yerleri betimleyebilirler. | 14, 16, 9 | A |
2.1. İspanyolca temel metinleri anlayabilirler. | ||
2.2. sözlü veya yazılı olarak kendini İspanyolca olarak ifade edebilirler. | ||
2.3. İspanyolca kullanarak bir şeyler alıp satabilecektir. | ||
3. İspanyolca bir adresi betimleyebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
3.1. Farklı şeylerde tercihleri ve zevkleri hakkında konuşabilecektir. | ||
3.2. Başarılar, deneyimler ve sorunlar hakkında İspanyolca tartışabilir. | ||
3.3. A1 düzeyinde İspanyolca olarak kendini ifade eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş.Sınıfta Arkadaşlarınızı Tanımak; kişisel bilgi istemek ve vermek, selamlaşma ve vedalaşma | İlgili sayfaların çalışılması |
2 | İspanyolca'da üç tür fiil: -ar, -er, -ir, kelimelerin cinsleri | İlgili sayfaların çalışılması |
3 | Sayılar, milliyetler, meslekler, alfabe. | İlgili sayfaların çalışılması |
4 | Şimdiki zaman, edatlar; a, de, con,sin, por, para, porque | İlgili sayfaların çalışılması |
5 | Zamirler, diller, bir şeyleri değerlendirme; muy, bastante bien, normal, mal | İlgili sayfaların çalışılması |
6 | Mekan tarifi yapma, varlığı ifade etme; tener, llamarse, ser | İlgili sayfaların çalışılması |
7 | Superlativo, hava durumu hakkında konuşmak | İlgili sayfaların çalışılması |
8 | Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak. | İlgili sayfaları çalışmak |
9 | Nesneleri tanımlamak, gerekliliği ifade etmek, alışveriş yapmak. | İlgili sayfaları çalışmak |
10 | Tercihler hakkında konuşmak, | İlgili sayfaların çalışılması |
11 | Kişilik ve fiziksel görünüm hakkında konuşmak. | |
12 | Beğeniler ve zevkler hakkında konuşmak | |
13 | Kişisel ilişkiler hakkında konuşmak, | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynak |
Aula Internacional 1 Nueva Edicion – Difusion |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | ||||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | ||||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | ||||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | ||||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |