Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL DURUM EMNİYET KURALLARI VE MOCK-UP | SHK2213648 | Bahar Dönemi | 3+1 | 3,5 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meliha APAYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı;,kabin ekiplerinin acil durumlarda uygulamaları gereken kurallar,faydalanacakları ekipmanlar ve yaşanacaklar konusunda bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma,Uçuş operasyonu öncesi kabin içi genel kontrol.,Kabin basıncının boşalması .Ani ve Yavaş basınç boşalması, Duman ve Yangın, Yangınla Mücadele, Kabinde Duman,Yangının çeşitleri.,Yangında kullanılan malzemeler .,Kabin yangın prosedürü,Hazırlıksız acil durum ve komutları,Hazırlıksız acil durum ve komutları,Hazırlıklı acil durum,Hazırlıklı acil durum kabin hazırlığı ve komutları.,Tahliyede kullanılan acil durum malzemeleri,Kalabalığın Kontrolü, Tahliyeyi Başlatmak, Bir Çıkışta Görevlendirilmemiş Kabin Memuru, Tahliyede Kullanılan Emergency Malzemeleri, Can Yeleği, Slide/Raft Kullanımı, Survival Kit İçerisinde Bulunabilen Malzemeler, Taşınabilir Emergency Yer Belirleyici Radyolar, Megafon.,SURVIVAL-HAYATTA KALMA,Hayatta kalmayı Etkileyen Faktörler, Yaşamı Devam Ettirebilmek İçin Ana Prensipler, Su Elde Etme Yolları, Kurtarma İşaretleri.Çölde ve Ormanda Oluşabilecek Tehlikeler ve Önlemleri, Çölde ve Suda, Hayvanlardan Gelen Tehlikeler, Suda Survival Teknikleri, Soğuk İklimde/Kutuplarda Hayatta Kalma,Acil durum emniyet kuralları uygulama .; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Acil Emniyet Kuralları ve Mock Up Uygulamasında uçuş esnasında ya da uçakta herhangi bir zamanda oluşabilecek veya yaşanabilecek, farklı türlerde acil durumlara uygun müdahalede bulunabilecektir. | 4, 5, 6, 9 | A |
1.1.Acil emniyet kuralları ile ilgili prosedürleri öğrenir. | ||
1.2.Acil durum malzeme planını bilir. | ||
1.3.“Acil Durum Malzeme Planı”na göre doğru yerleşiminin kontrolü, malzemelerin özellikleri ile doğru ve etkin kullanımlarını öğrenir. | ||
2.Uçaktaki Genel Oksijen sistemini ve uçakta bulunan oksijen malzemelerini kavrayabilecektir. | 14, 4, 6 | A |
2.1.Portable Oksijen tüpünün kullanımını bilir. | ||
2.2.Medical Oksijen Tüpünün kullanımını bilir. | ||
2.3.Kabin Oksijen sisteminin kullanımını bilir. | ||
3.Kabinde Basınç boşalmasını(decompresion) tanımlayabilecektir. | ||
3.1.Uçuş ekibinden gelebilecek komutları bilecek. | ||
3.2.Maske kapaklarının manuel açılışını kullanımını bilir. | ||
3.3.Ani ve yavaş basınç boşalması olaylarını anlar. | ||
4.Uçakta yangın prosedürünü ve müdahale edebilmeyi ve sınıflandırmayı öğrenebilecektir. | 4, 6, 8, 9 | A |
4.1.Yangının çeşitlerini öğrenebilecektir. | ||
4.2.Yangınla mücadele yöntemlerini uygular. | ||
4.3.Yangında Kullanılan taşınabilir acil durum malzemelerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma,Uçuş operasyonu öncesi kabin içi genel kontrol. | |
2 | Kabin basıncının boşalması .Ani ve Yavaş basınç boşalması | |
3 | Duman ve Yangın, Yangınla Mücadele, Kabinde Duman | |
4 | Yangının çeşitleri. | |
5 | Yangında kullanılan malzemeler . | |
6 | Kabin yangın prosedürü | |
7 | Hazırlıksız acil durum ve komutları | |
8 | Hazırlıksız acil durum ve komutları | |
9 | Hazırlıklı acil durum | |
10 | Hazırlıklı acil durum kabin hazırlığı ve komutları. | |
11 | Tahliyede kullanılan acil durum malzemeleri | |
12 | Kalabalığın Kontrolü, Tahliyeyi Başlatmak, Bir Çıkışta Görevlendirilmemiş Kabin Memuru, Tahliyede Kullanılan Emergency Malzemeleri, Can Yeleği, Slide/Raft Kullanımı, Survival Kit İçerisinde Bulunabilen Malzemeler, Taşınabilir Emergency Yer Belirleyici Radyolar, Megafon. | |
13 | SURVIVAL-HAYATTA KALMA,Hayatta kalmayı Etkileyen Faktörler, Yaşamı Devam Ettirebilmek İçin Ana Prensipler, Su Elde Etme Yolları, Kurtarma İşaretleri.Çölde ve Ormanda Oluşabilecek Tehlikeler ve Önlemleri, Çölde ve Suda, Hayvanlardan Gelen Tehlikeler, Suda Survival Teknikleri, Soğuk İklimde/Kutuplarda Hayatta Kalma | |
14 | Acil durum emniyet kuralları uygulama . |
Kaynak |
Kabin Ekibi El Kitabı |
SHGM Mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 8 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 10 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 10 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL DURUM EMNİYET KURALLARI VE MOCK-UP | SHK2213648 | Bahar Dönemi | 3+1 | 3,5 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meliha APAYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı;,kabin ekiplerinin acil durumlarda uygulamaları gereken kurallar,faydalanacakları ekipmanlar ve yaşanacaklar konusunda bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma,Uçuş operasyonu öncesi kabin içi genel kontrol.,Kabin basıncının boşalması .Ani ve Yavaş basınç boşalması, Duman ve Yangın, Yangınla Mücadele, Kabinde Duman,Yangının çeşitleri.,Yangında kullanılan malzemeler .,Kabin yangın prosedürü,Hazırlıksız acil durum ve komutları,Hazırlıksız acil durum ve komutları,Hazırlıklı acil durum,Hazırlıklı acil durum kabin hazırlığı ve komutları.,Tahliyede kullanılan acil durum malzemeleri,Kalabalığın Kontrolü, Tahliyeyi Başlatmak, Bir Çıkışta Görevlendirilmemiş Kabin Memuru, Tahliyede Kullanılan Emergency Malzemeleri, Can Yeleği, Slide/Raft Kullanımı, Survival Kit İçerisinde Bulunabilen Malzemeler, Taşınabilir Emergency Yer Belirleyici Radyolar, Megafon.,SURVIVAL-HAYATTA KALMA,Hayatta kalmayı Etkileyen Faktörler, Yaşamı Devam Ettirebilmek İçin Ana Prensipler, Su Elde Etme Yolları, Kurtarma İşaretleri.Çölde ve Ormanda Oluşabilecek Tehlikeler ve Önlemleri, Çölde ve Suda, Hayvanlardan Gelen Tehlikeler, Suda Survival Teknikleri, Soğuk İklimde/Kutuplarda Hayatta Kalma,Acil durum emniyet kuralları uygulama .; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Acil Emniyet Kuralları ve Mock Up Uygulamasında uçuş esnasında ya da uçakta herhangi bir zamanda oluşabilecek veya yaşanabilecek, farklı türlerde acil durumlara uygun müdahalede bulunabilecektir. | 4, 5, 6, 9 | A |
1.1.Acil emniyet kuralları ile ilgili prosedürleri öğrenir. | ||
1.2.Acil durum malzeme planını bilir. | ||
1.3.“Acil Durum Malzeme Planı”na göre doğru yerleşiminin kontrolü, malzemelerin özellikleri ile doğru ve etkin kullanımlarını öğrenir. | ||
2.Uçaktaki Genel Oksijen sistemini ve uçakta bulunan oksijen malzemelerini kavrayabilecektir. | 14, 4, 6 | A |
2.1.Portable Oksijen tüpünün kullanımını bilir. | ||
2.2.Medical Oksijen Tüpünün kullanımını bilir. | ||
2.3.Kabin Oksijen sisteminin kullanımını bilir. | ||
3.Kabinde Basınç boşalmasını(decompresion) tanımlayabilecektir. | ||
3.1.Uçuş ekibinden gelebilecek komutları bilecek. | ||
3.2.Maske kapaklarının manuel açılışını kullanımını bilir. | ||
3.3.Ani ve yavaş basınç boşalması olaylarını anlar. | ||
4.Uçakta yangın prosedürünü ve müdahale edebilmeyi ve sınıflandırmayı öğrenebilecektir. | 4, 6, 8, 9 | A |
4.1.Yangının çeşitlerini öğrenebilecektir. | ||
4.2.Yangınla mücadele yöntemlerini uygular. | ||
4.3.Yangında Kullanılan taşınabilir acil durum malzemelerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma,Uçuş operasyonu öncesi kabin içi genel kontrol. | |
2 | Kabin basıncının boşalması .Ani ve Yavaş basınç boşalması | |
3 | Duman ve Yangın, Yangınla Mücadele, Kabinde Duman | |
4 | Yangının çeşitleri. | |
5 | Yangında kullanılan malzemeler . | |
6 | Kabin yangın prosedürü | |
7 | Hazırlıksız acil durum ve komutları | |
8 | Hazırlıksız acil durum ve komutları | |
9 | Hazırlıklı acil durum | |
10 | Hazırlıklı acil durum kabin hazırlığı ve komutları. | |
11 | Tahliyede kullanılan acil durum malzemeleri | |
12 | Kalabalığın Kontrolü, Tahliyeyi Başlatmak, Bir Çıkışta Görevlendirilmemiş Kabin Memuru, Tahliyede Kullanılan Emergency Malzemeleri, Can Yeleği, Slide/Raft Kullanımı, Survival Kit İçerisinde Bulunabilen Malzemeler, Taşınabilir Emergency Yer Belirleyici Radyolar, Megafon. | |
13 | SURVIVAL-HAYATTA KALMA,Hayatta kalmayı Etkileyen Faktörler, Yaşamı Devam Ettirebilmek İçin Ana Prensipler, Su Elde Etme Yolları, Kurtarma İşaretleri.Çölde ve Ormanda Oluşabilecek Tehlikeler ve Önlemleri, Çölde ve Suda, Hayvanlardan Gelen Tehlikeler, Suda Survival Teknikleri, Soğuk İklimde/Kutuplarda Hayatta Kalma | |
14 | Acil durum emniyet kuralları uygulama . |
Kaynak |
Kabin Ekibi El Kitabı |
SHGM Mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | X | |||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | X | |||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | X | |||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | X | |||||
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |