Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Lisans Programı, mesleğinde yaratıcı, yenilikçi, estetik ve çağın gerektirdiği özgün çözümleri bilgisayar destekli tasarım teknolojilerden faydalanarak üretebilen, kullanıcının sağlığı ve güvenliği için evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde geliştirilen tasarım anlayışını benimseyen, yetkinliğini ve bilgilerini meslektaş ve paydaş profesyonellere paylaşarak meslek alanındaki yeniliklere öncülük edecek iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM 1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT1124020 STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ Türkçe 2+2 3
ICT1124050 MESLEĞE GİRİŞ Türkçe 2 2
ICT1124490 TASARIMA GİRİŞ I Türkçe 2+6 6
ICT1110004 TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK Türkçe 2+2 4
ICT1124510 TASARIMIN TEMELLERİ I Türkçe 2+4 5
ICT1124040 SANAT TARİHİ Türkçe 2 2
ICT1123990 TEKNİK RESİM I Türkçe 2+2 5
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT1224120 MALZEME VE TEKNOLOJİ Türkçe 2 2
ICT1224130 TASARIM TARİHİ Türkçe 2 2
ICT1224080 TEKNİK RESİM II Türkçe 2+2 5
ICT1224070 TASARIMA GİRİŞ II Türkçe 2+6 6
ICT1224490 TASARIMA GİRİŞ I Türkçe 2+6 6
ICT1224110 STRÜKTÜR I Türkçe 2+2 3
ICT1224090 TASARIMIN TEMELLERİ II Türkçe 2+4 5
ICT1224150 PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ Türkçe 2 2
ICT1223990 TEKNİK RESİM I Türkçe 2+2 5
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT2124070 TASARIMA GİRİŞ II Türkçe 2+6 6
ICT2141020 STRÜKTÜR II Türkçe 2+2 3
ICT2158840 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I Türkçe 2+6 8
ICT2110317 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I Türkçe 2 2
ICT2140980 DİSİPLİNLER ARASI STÜDYO I Türkçe 2+2 4
ICT2124080 TEKNİK RESİM II Türkçe 2+2 5
ICT2165280 YAPIM TEKNOLOJİSİ I Türkçe 2+2 4
ICT2158850 İÇ MEKAN TASARIMI TARİHİ Türkçe 2 2
ICT2110319 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA I Türkçe 2
ICT2141050 YAPIM YÖNETİMİ Türkçe 2 2
ICT2113692 OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA RESİM SANATI Türkçe 2 3
ICT2113693 İÇ MEKAN PERSPEKTİF ÇİZİMİ Türkçe 2+1 3
ICT2156880 İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR Türkçe 2+1 3
ICT2156930 ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ Türkçe 2 3
ICT2148390 AHŞAP YAPI UYGULAMALARI I Türkçe 1+2 3
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT2258870 MOBİLYA TASARIMI TARİHİ Türkçe 2 2
ICT2258860 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II Türkçe 2+6 8
ICT2210321 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II Türkçe 2
ICT2259420 TASARIMDA İNSAN FAKTÖRÜ Türkçe 2 2
ICT2257630 YAPIM TEKNOLOJİSİ II Türkçe 2+2 4
ICT2210318 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II Türkçe 2 2
ICT2258840 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I Türkçe 2+6 8
ICT2265280 YAPIM TEKNOLOJİSİ I Türkçe 2+2 4
ICT2257010 İLERİ YAPIM YÖNETİMİ Türkçe 2 3
ICT2257030 ESKİZ TEKNİKLERİ II Türkçe 1+2 3
ICT2210055 RESİM SANATI VE TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 3
ICT2258290 MODERN VE POST-MODERN SANAT TARİHİ Türkçe 3 3
ICT2241150 TASARIMCILAR İÇİN HUKUK Türkçe 2 2
ICT2266510 İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR II Türkçe 1+2 3
ICT2256870 YAPIDA MALZEME SEÇİMİ Türkçe 2+1 3
ICT2256920 MODEL YAPIMI Türkçe 1+2 3
ICT2256840 BİLGİSAYAR DESTEKLİ SÜRE VE MALİYET PLANLAMA Türkçe 1+2 3
ICT2241140 STAJ I Türkçe - 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT3158860 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II Türkçe 2+6 8
ICT3158890 MOBİLYA TASARIMI Türkçe 2+2 4
ICT3110058 ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ I Türkçe 2+1 3
ICT3158940 İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME Türkçe 2+2 4
ICT3158880 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III Türkçe 2+6 8
ICT3158910 İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK Türkçe 2 2
ICT3113698 UNREAL ENGİNE İLE İÇ MEKAN TASARIMI Türkçe 2+1 3
ICT3112748 BIM ORTAMINDA İÇ MİMARİ MODELLEME TEKNİK. Türkçe 1+2 3
ICT3158310 TASARIM VE MARKALAŞMA Türkçe 3 3
ICT3112747 AYDINLATMA TASARIMI VE LED TEKNOLOJİLERİ Türkçe 1+2 3
ICT3110068 KURAKLIK SONRASI TASARIM Türkçe 3+1 4
ICT3157850 İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM Türkçe 2+1 3
ICT3156810 MİMARLIK EKONOMİSİ Türkçe 2+1 3
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT3258930 RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME Türkçe 2+3 5
ICT3258920 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV Türkçe 2+6 8
ICT3210059 ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ II Türkçe 2+1 3
ICT3258880 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III Türkçe 2+6 8
ICT3266450 MOBİLYA KONSTRÜKSİYON Türkçe 1+2 3
ICT3258310 TASARIM VE MARKALAŞMA Türkçe 3 3
ICT3210434 BİM İLE MİMARİ MODELLEME VE ANALİZ Türkçe 1+2 3
ICT3211813 İÇ MEKANLARDA AKUSTİK KONFOR Türkçe 2 3
ICT3210052 DENEYSEL TASARLAMA Türkçe 2+2 4
ICT3266420 ŞANTİYE TEKNİĞİ Türkçe 2+1 3
ICT3211815 GÖRSEL KÜLTÜR VE İÇ MİMARİ TASARIM Türkçe 2 3
ICT3257870 MİMARİDE, TASARIMDA ÇAĞLAR BOY. MOZAİK SAN. Türkçe 2 3
ICT3256850 İÇ MEKANDA TEKSTİL VE MODA Türkçe 2+1 3
ICT3211816 YATLARDA MEKAN TASARIMI Türkçe 3 3
ICT3210405 GAYRİMENKUL GELİŞTİRME Türkçe 2 3
ICT3210433 KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI Türkçe 3+1 4
ICT3257940 STAJ II Türkçe - 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT4168440 BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU Türkçe 2+4 7
ICT4168500 MESLEKİ VE YASAL SORUMLULUKLAR Türkçe 2 2
ICT4168420 DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II Türkçe 2+2 4
ICT4168510 BİTİRME PROJESİ Türkçe 12
ICT4158920 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV Türkçe 2+6 8
ICT4168490 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V Türkçe 2+6 8
ICT4110403 İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART. Türkçe 2 3
ICT4111666 MESLEKİ ORYANTASYON VE İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ Türkçe 2 3
İGV4112300 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I Türkçe 2 2
ATA4110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
ICT4268420 DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II Türkçe 2+2 4
ICT4268440 BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU Türkçe 2+4 7
ICT4268510 BİTİRME PROJESİ Türkçe 12
ICT4268490 İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V Türkçe 2+6 8
ICT4212865 KISITLI MEKAN TASARIMI Türkçe 2+1 3
ICT4210403 İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART. Türkçe 2 3
İGV4212400 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II Türkçe 2 2
ATA4210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.

Öğrenme Yetkinliği

Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Alana Özgü Yetkinlik

Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
AHŞAP YAPI UYGULAMALARI I 00000000000445445400000000000
BIM ORTAMINDA İÇ MİMARİ MODELLEME TEKNİK. 53444332323344555544444333332
BİLGİSAYAR DESTEKLİ SÜRE VE MALİYET PLANLAMA 00000000000444554410125200000
BİM İLE MİMARİ MODELLEME VE ANALİZ 44444411212255555512133344343
BİTİRME PROJESİ 55034130000442244100000233231
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU 55550000000553303455445500000
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ 55552255053555555511111155555
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ I 32332000000333200200220055555
ÇEVRESEL SİSTEMLER: YAPIM DİNAMİĞİ II 32332300000333303300220055555
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I 11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II 11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA I 11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II 11313000000450000000000000000
DİSİPLİNLER ARASI STÜDYO I 34520400320300000000000000000
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II 44544410004230002311532555000
ESKİZ TEKNİKLERİ II 34455301011321340000000023400
GAYRİMENKUL GELİŞTİRME 43352000000000000054345220022
İÇ MEKAN TASARIMI TARİHİ 01102054553100000000000000000
İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME 55532414342555545444434433333
İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK 00344000040544003000400000003
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I 55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II 55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III 55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV 55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V 55355300000440332100033022222
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR 44354433230404455044443304444
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR II 44354433230404455044443304444
İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM 44444045434000000000000000000
İLERİ YAPIM YÖNETİMİ 15353502222333344455555555555
İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART. 00000000000000000033445500000
KISITLI MEKAN TASARIMI 24145303055343454500454545554
KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI 45344100000000000000000044035
KURAKLIK SONRASI TASARIM 44453530000444554500000000000
MALZEME VE TEKNOLOJİ 32241022000551000320000044000
MESLEĞE GİRİŞ 44351133211211102041112111000
MESLEKİ VE YASAL SORUMLULUKLAR 15353152222333344455555555555
MİMARİDE, TASARIMDA ÇAĞLAR BOY. MOZAİK SAN. 15353155555333344400000032222
MİMARLIK EKONOMİSİ 15335350222323344455555555555
MOBİLYA TASARIMI 04045000030040300000000000000
MOBİLYA TASARIMI TARİHİ 01102054553100000000000000000
MODEL YAPIMI 25135300000340423000300000000
PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ 40200000000023000023520040000
RESİM SANATI VE TEKNİKLERİ 15353555555333344400000032222
RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME 01110032110230011101110111101
SANAT TARİHİ 01102054553100000000000000000
STAJ I 33441212211545444355554444434
STAJ II 33441212211545444355554444434
STRÜKTÜR I 11300000000550000000000000000
STRÜKTÜR II 11300000000550000000000000000
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ 11300000000550000000000000000
ŞANTİYE TEKNİĞİ 43000000000004403400003000000
TASARIM TARİHİ 01102054553100000000000000000
TASARIMA GİRİŞ I 55454012005230033010000023000
TASARIMA GİRİŞ II 55454012005230044010000023000
TASARIMCILAR İÇİN HUKUK 22430440005113244355555554123
TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK 23220002221222320000202020202
TASARIMDA İNSAN FAKTÖRÜ 33332400000310001354322124553
TASARIMIN TEMELLERİ I 55113133000000000000000000000
TASARIMIN TEMELLERİ II 55334333000000110000000000000
TEKNİK RESİM I 42330000040000003003045003340
TEKNİK RESİM II 42330000040000003003045003340
YAPIDA MALZEME SEÇİMİ 00000000000531105200000000000
YAPIM TEKNOLOJİSİ I 00050000000434444400000000000
YAPIM TEKNOLOJİSİ II 00440500000000545500000000000
YAPIM YÖNETİMİ 54555000005550000050000055000
İlişkili ders sayısı / 65/78171193175196157100898064867618217610312512414110683779210410674112121959692
İlişki ağırlığı33333332333333333333333333333

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu

Bilgi Talep Formu