Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE YÖNETİMDE BİLİŞİM I | ICT2115119 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL, Öğr.Gör. Yavuz CENGİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1,Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1,Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları, Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar, Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar, Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri, Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri,Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi,Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemleri kullanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
2. Tasarımda dijital temsil becerilerini kazanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle eder | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
4. Üretimde dijital teknolojileri kullanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik | |
2 | Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik | |
3 | Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1 | |
4 | Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1 | |
5 | Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları | |
6 | Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları | |
7 | Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar | |
8 | Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar | |
9 | Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri | |
10 | Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri | |
11 | Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
12 | Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
13 | Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi | |
14 | Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi |
Kaynak |
1- KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2- TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3- YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4- BAYKAL, B., Öğütlü, M., 2010, AutoCAD 2010, Alfa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE YÖNETİMDE BİLİŞİM I | ICT2115119 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL, Öğr.Gör. Yavuz CENGİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1,Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1,Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları, Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar, Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar, Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri, Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri,Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi,Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemleri kullanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
2. Tasarımda dijital temsil becerilerini kazanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle eder | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
4. Üretimde dijital teknolojileri kullanır | 16, 37, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik | |
2 | Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları, construction plane, 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik | |
3 | Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1 | |
4 | Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler, örnek plan oluşturma-1, katmanlar, bloklar, örnek plan oluşturma-2 ve yazdırma ayarları Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -1 | |
5 | Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları | |
6 | Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler Revit: Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere -2, Topografya oluşturma, mevcut topografya verisinin Revit'e aktarılması, "building pad ve split" kavramları | |
7 | Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar | |
8 | Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar | |
9 | Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri | |
10 | Rhinoceros: Gumball kullanımı ve örnek model, Örnek yapı modelleme-1 Lumion: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin lumion yazılımına aktarılması Revit: Kat kopyalama, mimari komponent kopyalama ve bina kütlesi oluşturma, "by footprint" komutunun kullanılması; çatı, döşeme ve tavan modellemesi, Merdiven modelleme mantığı ve merdiven bileşenleri | |
11 | Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
12 | Lumion: Malzeme ve ışıklandırma ayarları, Render ayarları ve final görsellerin elde edilmesi Revit: Strüktür elemanlarını modelleme (kolon, kiriş, döşeme), Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
13 | Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi | |
14 | Lumion: Animasyon ayarları ve örnek animasyon oluşturulması Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi Revit: Yapı teknolojisi föyünün BIM olarak modellenmesi, Duvar-döşeme birleşim detayı modellenmesi |
Kaynak |
1- KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2- TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3- YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4- BAYKAL, B., Öğütlü, M., 2010, AutoCAD 2010, Alfa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |