Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | ICT3115126 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi,Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi,Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu,Marka ismi, Dilsel analiz, Logo,Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular,Marka deneyimi, Marka hikayesi,Ara Sınav,Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj,Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri,İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı,Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam,Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları,Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar,Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürün geliştirme süreçlerine hakim olarak Marka geliştirme methodlarını kullanır. | 9 | E, F |
2. Marka için isim tasarlama, dilsel analizi kullanma ve logo tasarlama süreçlerini projelerinde kullanır. | 9 | E, F |
3. Renklerin, marka üzerindeki etkilerini aktif şekilde kullanır. | 9 | E, F |
4. Reklam süreçlerini ve pazarlama stratejilerini kullanır. | 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi | |
2 | Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi | |
3 | Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu | |
4 | Marka ismi, Dilsel analiz, Logo | |
5 | Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular | |
6 | Marka deneyimi, Marka hikayesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj | |
9 | Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri | |
10 | İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı | |
11 | Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam | |
12 | Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları | |
13 | Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar | |
14 | Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | ICT3115126 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi,Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi,Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu,Marka ismi, Dilsel analiz, Logo,Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular,Marka deneyimi, Marka hikayesi,Ara Sınav,Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj,Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri,İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı,Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam,Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları,Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar,Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürün geliştirme süreçlerine hakim olarak Marka geliştirme methodlarını kullanır. | 9 | E, F |
2. Marka için isim tasarlama, dilsel analizi kullanma ve logo tasarlama süreçlerini projelerinde kullanır. | 9 | E, F |
3. Renklerin, marka üzerindeki etkilerini aktif şekilde kullanır. | 9 | E, F |
4. Reklam süreçlerini ve pazarlama stratejilerini kullanır. | 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi | |
2 | Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi | |
3 | Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu | |
4 | Marka ismi, Dilsel analiz, Logo | |
5 | Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular | |
6 | Marka deneyimi, Marka hikayesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj | |
9 | Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri | |
10 | İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı | |
11 | Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam | |
12 | Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları | |
13 | Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar | |
14 | Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |