Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİTOLOJİ VE SANATICT2115478Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, insanın kültürel evriminde ve uygarlığın gelişiminde önemli rol oynayan iki ana unsur olarak sanat ve mitoloji arasındaki ilişki ele alınacaktır. Antik dönemden itibaren Mısır, Anadolu, Yunan ve Roma uygarlıklarında mitolojinin incelenmesi, antik dönemden 20.yy.’a dek Batı sanat akımlarının sanat ve mitoloji arasındaki ilişki üzerinden analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi,Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler,Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler,ARA SINAV,Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri ,Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler,Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler,Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler,Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar,Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi,Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler,18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akdeniz coğrafyasında antik uygarlıkların mitolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 2. Sanat ve mitoloji arasındaki ilişkiyi analiz eder. 3. Klasik sanatı dönemsel özellikleriyle tanıma becerisi kazanır. 4. Batı sanat tarihinde resim ve heykel gibi sanat alanlarındaki mitolojik betimlemelerin kaynağını açıklar. 5. Batı sanat tarihinde sanatçıları, üslupsal gelişmeleri ve sanatsal yaklaşımları değerlendirebilme yeteneği kazanır. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi
2Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar
3Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar
4Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler
5Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler
6ARA SINAV
7Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri
8Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler
9Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler
10Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler
11Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar
12Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi
13Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler
1418.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler
Kaynak
1. Bulfinch, T., Myths of Greece and Rome, Penguin Books, London, 1981. 2. Buxton, R., Yunan Mitolojisi, çev. Ahmet Fethi Yıldırım, Alfa, 2016. 3. Can, Ş., Klasik Yunan Mitolojisi, Ötüken, 2014. 4. Carpenter, T. H., Art and Myth in Ancient Greece: A Handbook, Thames Hudson, World of Art, New York, 1991. 5. Carpenter, T. H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, çev. Bensen B.M. Ünlüoğlu, Homer Kitabevi, 2016. 6. Carr-Gomm, S., Sanat: Sanatın Gizli Dili, çev. Lizet Deadato, İnkılap, 2014. 7. Carvalho de Magalhaes, R., Antikçağ'dan Günümüze Sanatta Mitoloji, çev. Yiğit Değer Bengi, Alfa, 2007. 8. Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, De Ki, 2006. 9. Davidson, R. J., The Oxford Guide to Classical Mythology in the Arts, 1300- 1990s, Oxford University Press, ABD, 1993. 10. Erhat, A., Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011. 11. Fink, G., Antik Mitolojide Kim Kimdir, Kabalcı, 1995. 12. Gombrich, E.H., The Story of Art, Phaidon, 2003. 13. Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Ömer Erduran, Erol Erduran, Remzi Kitabevi, 2007. 14. Hamilton, E., Mitologya, Varlık, 1998. 15. Homeros, Odysseia, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 16. Homeros, İlyada, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 17. İrgin, S., Sanat ve Mitoloji Terimleri Sözlüğü, Sokak Yay, 2018. 18. Kollektif, Mitoloji, NTV, 2012. 19. Leeming, D. A., A’dan Z’ye Dünya Mitolojisi, çev. Nurdan Soysal, Say, 2018. 20. Little, S., …izmler, Sanatı Anlamak, YEM, 2008. 21. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge, 1998. 22. Sadık, C., Uygarlığın Ayak İzleri, Batı Resim Sanatında Mitoloji, Epsilon, 2022. 23. Sözen, M. ve Tanyeli, U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi, 2010. 24. Vernant, J. P., Evren, Tanrılar, İnsanlar, Dost Kitabevi, Ankara, 2001. 25. Wilkinson, P., Myths & Legends, DK, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2816
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİTOLOJİ VE SANATICT2115478Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, insanın kültürel evriminde ve uygarlığın gelişiminde önemli rol oynayan iki ana unsur olarak sanat ve mitoloji arasındaki ilişki ele alınacaktır. Antik dönemden itibaren Mısır, Anadolu, Yunan ve Roma uygarlıklarında mitolojinin incelenmesi, antik dönemden 20.yy.’a dek Batı sanat akımlarının sanat ve mitoloji arasındaki ilişki üzerinden analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi,Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler,Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler,ARA SINAV,Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri ,Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler,Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler,Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler,Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar,Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi,Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler,18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akdeniz coğrafyasında antik uygarlıkların mitolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 2. Sanat ve mitoloji arasındaki ilişkiyi analiz eder. 3. Klasik sanatı dönemsel özellikleriyle tanıma becerisi kazanır. 4. Batı sanat tarihinde resim ve heykel gibi sanat alanlarındaki mitolojik betimlemelerin kaynağını açıklar. 5. Batı sanat tarihinde sanatçıları, üslupsal gelişmeleri ve sanatsal yaklaşımları değerlendirebilme yeteneği kazanır. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi
2Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar
3Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar
4Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler
5Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler
6ARA SINAV
7Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri
8Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler
9Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler
10Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler
11Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar
12Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi
13Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler
1418.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler
Kaynak
1. Bulfinch, T., Myths of Greece and Rome, Penguin Books, London, 1981. 2. Buxton, R., Yunan Mitolojisi, çev. Ahmet Fethi Yıldırım, Alfa, 2016. 3. Can, Ş., Klasik Yunan Mitolojisi, Ötüken, 2014. 4. Carpenter, T. H., Art and Myth in Ancient Greece: A Handbook, Thames Hudson, World of Art, New York, 1991. 5. Carpenter, T. H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, çev. Bensen B.M. Ünlüoğlu, Homer Kitabevi, 2016. 6. Carr-Gomm, S., Sanat: Sanatın Gizli Dili, çev. Lizet Deadato, İnkılap, 2014. 7. Carvalho de Magalhaes, R., Antikçağ'dan Günümüze Sanatta Mitoloji, çev. Yiğit Değer Bengi, Alfa, 2007. 8. Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, De Ki, 2006. 9. Davidson, R. J., The Oxford Guide to Classical Mythology in the Arts, 1300- 1990s, Oxford University Press, ABD, 1993. 10. Erhat, A., Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011. 11. Fink, G., Antik Mitolojide Kim Kimdir, Kabalcı, 1995. 12. Gombrich, E.H., The Story of Art, Phaidon, 2003. 13. Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Ömer Erduran, Erol Erduran, Remzi Kitabevi, 2007. 14. Hamilton, E., Mitologya, Varlık, 1998. 15. Homeros, Odysseia, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 16. Homeros, İlyada, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 17. İrgin, S., Sanat ve Mitoloji Terimleri Sözlüğü, Sokak Yay, 2018. 18. Kollektif, Mitoloji, NTV, 2012. 19. Leeming, D. A., A’dan Z’ye Dünya Mitolojisi, çev. Nurdan Soysal, Say, 2018. 20. Little, S., …izmler, Sanatı Anlamak, YEM, 2008. 21. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge, 1998. 22. Sadık, C., Uygarlığın Ayak İzleri, Batı Resim Sanatında Mitoloji, Epsilon, 2022. 23. Sözen, M. ve Tanyeli, U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi, 2010. 24. Vernant, J. P., Evren, Tanrılar, İnsanlar, Dost Kitabevi, Ankara, 2001. 25. Wilkinson, P., Myths & Legends, DK, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21