Ana içeriğe atla

24 Kasım Öğretmenler Günü kutlandı

25.11.2021

Eğitim Fakültesinin düzenlediği etkinlikte 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlandı.

egitim-2dfe8d36-e39e-4a33-a3b3-805b99a916f8 (1).jpg

İstanbul Medipol Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından 24 Kasım Öğretmenler Günü kapsamında bir etkinlik düzenlendi. Güney Kampüs Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte ilk olarak Makamların Ahengi Topluluğu kısa bir dinleti sundu. Çevrim içi olarak da takip edilebilen etkinliğe Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Servet Bayram, Türk Müziği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Volkan Gidiş, Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik, 2020 yılı ‘Küresel Öğretmen’ ödülünü kazanan Eğitim Sezer Ortadağ, akademisyenler ve çok sayıda öğrenci katıldı. Etkinliğin açış konuşmasını gerçekleştiren Prof. Bayram, eğitim, kültür, uygarlık ve medeniyetin hem evrensel hem toplumsal boyutta iç içe değerlerden oluştuğunu söyledi. Bayram, “Değişik coğrafyalarda, uygarlık ve kültür adına gördüğümüz her şeyin temelinde, eğitim ve bunları öğreten öğretmenler vardır. Temelde eğitim olmadan, bu değerlerin hiçbiri oluşamaz.” dedi.

ÇELİK: ÖĞRETMENİN MESLEKİ GELİŞİMİ ÇOK ÖNEMLİ
Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik ise öğretmenlerin çocuklarda öğrenme sevgisini geliştirebilmeleri için kendilerinin öğrenme motivasyonlarının yüksek olması gerektiğini ifade etti. Öğretmenlerin tek bir alana yönelik eğitim almaması gerektiğinin altını çizen Çelik şöyle dedi: “Nasıl ki çocuklar tek bir alana yönelik eğitim almıyorlarsa, öğretmenlerin de yalnızca mesleki ve alan bilgisi değil aynı zamanda hayal gücü, girişimcilik, yenilikçilik, merak, iş birliği yapabilme, eleştirel düşünme, iletişim, öğrenme motivasyonu ve araştırma becerilerinin de olduğu çok boyutlu beceri gelişimini hedefleyen bir eğitim almaları gerekiyor. Dünyada eğitim sistemleri açısından başarılı olarak nitelendirebileceğimiz ülkeler öğretmenin mesleki gelişiminin ciddiyetini fark etmiş durumda. Öğretme ve öğrenme süreci bireyselleştiriliyor. Çünkü eğitim mekanik değil, insani bir sistem. Başarısızlık varsa arkadaşında mutlaka bireysel bir durum vardır. Bu noktada öğretmenlerin bireysel uzmanlık alanlarının desteklenmesi de çok önemli.”

ORTADAĞ: ÖĞRETMENLİK TÜM MESLEKLERİN ÇIKIŞ NOKTASI
2020 yılı ‘Küresel Öğretmen’ ödülünü kazanan ve başarıları dört farklı teze konu olan Eğitimci Sezer Ortadağ ise öğretmenliği tüm mesleklerin ortak çıkış noktası olarak değerlendirdiğini söyledi.  Öğretmenlerin yeri geldiğinde bir yönetmene, bir mühendise, bir doktora dönüşebileceğini ifade eden Ortadağ şöyle dedi: “Öğretmenlik mesleğini seçmemdeki ana etken öğrenmeye ve öğretmeye karşı olan karşı konulmaz tutkumdur. Bir çocuğu anlamak ve olumsuzluklara sabretmek öğretmenliğin olmazsa olmazlarıdır. Eğitimciler öncelikle kendi potansiyelini keşfedip sonrasında çocukların saklı kalmış yeteneklerini keşfe çıkmalıdır. Her çocuğun özel olması gibi her öğretmen de özeldir; kendine özgü beceri ve yetenekleri vardır. Kimi drama konusunda, kimi spor konusunda, kimi ise müzik konusunda becerilerle donatılmıştır. Çocuklara da sahip oldukları bu yetenekleri merkeze alarak yaklaşırlarsa eğitim-öğretim o zaman verimli ve etkin bir şekle bürünür.”

Son Güncelleme Tarihi: 05/01/2023 - 11:36