Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL KATILIM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Kübra Ş. SEZER |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ergoterapi perspektifinden toplumsal katılımın teorik temeli, çocuk, yetişkin ve yaşlılarda sosyal gelişim ve toplumsal katılım konularının incelenmesi, toplumsal katılımın değerlendirilmesi ve toplumsal katılımı artırmak için ergoterapi müdahaleleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal katılımın teorik temelleri,Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi,Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi,Toplumsal katılımı etkileyen faktörler,Vaka analizi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Pratik uygulama, Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Pratik uygulama,Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal katılımla ilişkili teorik temelleri açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimini tanır. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Aktivite, sağlık ve iyi olma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı etkileyen psikososyal, kognitif, algısal ve duyu-motor komponentleri tanımlayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı değerlendirir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı kişi merkezli olarak değerlendirir ve analiz eder. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahale stratejilerini açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahalelerini vaka üzerinde uygular. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplumsal katılımın teorik temelleri | Önceden verilen ders notunu okuma |
2 | Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi | Önceden verilen ders notunu okuma |
3 | Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi | Önceden verilen ders notunu okuma |
4 | Toplumsal katılımı etkileyen faktörler | Önceden verilen ders notunu okuma |
5 | Vaka analizi | |
6 | Toplumsal katılımın değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notunu okuma |
7 | Toplumsal katılımın değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notunu okuma |
8 | Pratik uygulama | |
9 | Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
10 | Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
11 | Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
12 | Pratik uygulama | |
13 | Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi | Literatur Araştırması |
14 | Tartışma |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) Christiansen C, Baum CM. Occupational Therapy, Performance Participation and Well Being. Slack Incorporated, 2005. 2) Cole MB, Donohue MV. Social Participation in Occupational Contexts, In schools Clinics, and Communities, Slack Incorporated, 2011. 3) Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions, Functions |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL KATILIM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Kübra Ş. SEZER |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ergoterapi perspektifinden toplumsal katılımın teorik temeli, çocuk, yetişkin ve yaşlılarda sosyal gelişim ve toplumsal katılım konularının incelenmesi, toplumsal katılımın değerlendirilmesi ve toplumsal katılımı artırmak için ergoterapi müdahaleleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal katılımın teorik temelleri,Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi,Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi,Toplumsal katılımı etkileyen faktörler,Vaka analizi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Pratik uygulama, Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Pratik uygulama,Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal katılımla ilişkili teorik temelleri açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimini tanır. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Aktivite, sağlık ve iyi olma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı etkileyen psikososyal, kognitif, algısal ve duyu-motor komponentleri tanımlayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı değerlendirir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı kişi merkezli olarak değerlendirir ve analiz eder. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahale stratejilerini açıklayabilecektir. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahalelerini vaka üzerinde uygular. | 19, 2, 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplumsal katılımın teorik temelleri | Önceden verilen ders notunu okuma |
2 | Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi | Önceden verilen ders notunu okuma |
3 | Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi | Önceden verilen ders notunu okuma |
4 | Toplumsal katılımı etkileyen faktörler | Önceden verilen ders notunu okuma |
5 | Vaka analizi | |
6 | Toplumsal katılımın değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notunu okuma |
7 | Toplumsal katılımın değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notunu okuma |
8 | Pratik uygulama | |
9 | Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
10 | Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
11 | Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri | Önceden verilen ders notunu okuma |
12 | Pratik uygulama | |
13 | Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi | Literatur Araştırması |
14 | Tartışma |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) Christiansen C, Baum CM. Occupational Therapy, Performance Participation and Well Being. Slack Incorporated, 2005. 2) Cole MB, Donohue MV. Social Participation in Occupational Contexts, In schools Clinics, and Communities, Slack Incorporated, 2011. 3) Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions, Functions |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |