Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL KATILIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ergoterapi perspektifinden toplumsal katılımın teorik temeli, çocuk, yetişkin ve yaşlılarda sosyal gelişim ve toplumsal katılım konularının incelenmesi, toplumsal katılımın değerlendirilmesi ve toplumsal katılımı artırmak için ergoterapi müdahaleleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal katılımın teorik temelleri,Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi,Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi,Toplumsal katılımı etkileyen faktörler,Vaka analizi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Pratik uygulama, Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Pratik uygulama,Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplumsal katılımla ilişkili teorik temelleri açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimini tanır.19, 2, 9A, D, E, H
Aktivite, sağlık ve iyi olma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı etkileyen psikososyal, kognitif, algısal ve duyu-motor komponentleri tanımlayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı değerlendirir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı kişi merkezli olarak değerlendirir ve analiz eder.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahale stratejilerini açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahalelerini vaka üzerinde uygular.19, 2, 9A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal katılımın teorik temelleriÖnceden verilen ders notunu okuma
2Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimiÖnceden verilen ders notunu okuma
3Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisiÖnceden verilen ders notunu okuma
4Toplumsal katılımı etkileyen faktörlerÖnceden verilen ders notunu okuma
5Vaka analizi
6Toplumsal katılımın değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notunu okuma
7Toplumsal katılımın değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notunu okuma
8Pratik uygulama
9 Çocuklarda toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
10Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
11Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
12Pratik uygulama
13Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesiLiteratur Araştırması
14Tartışma
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Christiansen C, Baum CM. Occupational Therapy, Performance Participation and Well Being. Slack Incorporated, 2005. 2) Cole MB, Donohue MV. Social Participation in Occupational Contexts, In schools Clinics, and Communities, Slack Incorporated, 2011. 3) Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions, Functions

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10440
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL KATILIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ergoterapi perspektifinden toplumsal katılımın teorik temeli, çocuk, yetişkin ve yaşlılarda sosyal gelişim ve toplumsal katılım konularının incelenmesi, toplumsal katılımın değerlendirilmesi ve toplumsal katılımı artırmak için ergoterapi müdahaleleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal katılımın teorik temelleri,Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimi,Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisi,Toplumsal katılımı etkileyen faktörler,Vaka analizi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Toplumsal katılımın değerlendirilmesi,Pratik uygulama, Çocuklarda toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileri,Pratik uygulama,Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplumsal katılımla ilişkili teorik temelleri açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimini tanır.19, 2, 9A, D, E, H
Aktivite, sağlık ve iyi olma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı etkileyen psikososyal, kognitif, algısal ve duyu-motor komponentleri tanımlayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı değerlendirir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı kişi merkezli olarak değerlendirir ve analiz eder.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahale stratejilerini açıklayabilecektir.19, 2, 9A, D, E, H
Toplumsal katılımı artırmak için kişi merkezli ergoterapi müdahalelerini vaka üzerinde uygular.19, 2, 9A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal katılımın teorik temelleriÖnceden verilen ders notunu okuma
2Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda aktivite gelişimiÖnceden verilen ders notunu okuma
3Aktivite, sağlık ve iyi olma ilişkisiÖnceden verilen ders notunu okuma
4Toplumsal katılımı etkileyen faktörlerÖnceden verilen ders notunu okuma
5Vaka analizi
6Toplumsal katılımın değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notunu okuma
7Toplumsal katılımın değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notunu okuma
8Pratik uygulama
9 Çocuklarda toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
10Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
11Yetişkinlerde toplumsal katılım stratejileriÖnceden verilen ders notunu okuma
12Pratik uygulama
13Toplumsal katılımla ilgili literatürün incelenmesiLiteratur Araştırması
14Tartışma
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Christiansen C, Baum CM. Occupational Therapy, Performance Participation and Well Being. Slack Incorporated, 2005. 2) Cole MB, Donohue MV. Social Participation in Occupational Contexts, In schools Clinics, and Communities, Slack Incorporated, 2011. 3) Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions, Functions

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06