Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STİGMA VE ERGOTERAPİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Başak TUNCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stigma kavramını ve kişilerin aktivite performansı üzerindeki etkilerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal çevre ve stigma,Stigma teorileri- Etiketleme teorisi,Stigma teorileri- Normalizasyon teorisi,Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifi,Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teoriler,Stigma örnekleri,Sosyal çevresel engeller ve stigma,Stigma ve kültür,Stigma ve toplumsal katılım,Aile üzerinde stigmanın etkisi,Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesi, Stigmaya yönelik müdahaleler,Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stigma ve Sosyal çevreyi açıklar. | 1, 11, 12 | A, C |
Stigmaya temel oluşturan teorileri açıklayabilecektir. | 1, 10, 12 | A, C |
Stigmanın aile, kültür ve toplumsal katılım ile ilişkisini analiz edebilecektir. | 1, 11, 12 | A, C |
Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları açıklar. | 1, 10, 12 | A, C |
Stigmaya yönelik müdahaleleri tanır. | 1, 11, 12 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal çevre ve stigma | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
2 | Stigma teorileri- Etiketleme teorisi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
3 | Stigma teorileri- Normalizasyon teorisi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
4 | Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
5 | Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teoriler | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
6 | Stigma örnekleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
7 | Sosyal çevresel engeller ve stigma | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
8 | Stigma ve kültür | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
9 | Stigma ve toplumsal katılım | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
10 | Aile üzerinde stigmanın etkisi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
11 | Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
12 | Stigmaya yönelik müdahaleler | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
13 | Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalar | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
14 | Tartışma | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) Brown C., Stoffel VC. Occupational Therapy in Mental Health, Davis Company, Philadelphia, 2011. 2) Christiansen CH. Introduction to Occupation: The Art and Science of Living, Prentince Hall, 2004. 3) Demaio C. Mental illness stigma as social attribution: How select signals of mental illness affect stigmatizing attitudes and behaviour. Dissertation Abstracts International, 66(7-B), 3997, 2006. 4) Kronenberg F, Algado S, Pollard N. Occupational Therapy Without Borders, Elsewier, New York, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |