Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan kaynaklarının işleyişini ve temel fonksiyonlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş,İnsan Kaynakları Yönetimini Etkileyen Faktörler,İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri,İş analizi ve iş tasarımı,İnsan kaynaklarının planlanması,İnsan kaynaklarının temini ve seçimi,İnsan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi,Performans değerleme,Kariyer yönetimi,İş değerleme,Ücret yönetimi,İş sağlığı ve iş güvenliği,İnsan kaynakları yönetiminin yasal boyutu,Endüstri İlişkileri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir işletmenin insan kaynağı planlamasını tasarlayabilecektir. | 1, 8 | A, C |
1.1. İş tanımlarını hazırlar. | 1, 8 | A, C |
1.2. İş değerleme formları oluşturur. | 1, 8 | A, C |
1.3. İşe alım sürecini hazırlar. | 1, 8 | A, C |
1.4. Performans değerleme sistemini formüle eder. | 1, 8 | A, C |
2. Personelin gelişimi ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilecektir. | 1, 8 | A, C |
2.1. Personelin işe oryantasyonu ile ilgili çalışmaları tasarlar. | 1, 8 | A, C |
2.2. Personelin eğitimi ve geliştirilmesi ile ilgili faaliyetleri planlar. | 1, 8 | A, C |
2.3. Personel için kariyer planları önerir. | 1, 8 | A, C |
3. İş hukukundaki konusu ile ilgili maddeleri yorumlayabilecektir. | 1, 8 | A, C |
3.1. İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili düzenlemeleri uygular. | 1, 8 | A, C |
3.2. İşe alma ve işten çıkarma, emeklilik işlemlerini yasal çerçeve içinde düzenler. | 1, 8 | A, C |
3.3. Kıdem ve ihbar tazminatlarını hesaplar. | 1, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimini Etkileyen Faktörler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İş analizi ve iş tasarımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İnsan kaynaklarının planlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İnsan kaynaklarının temini ve seçimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İnsan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Performans değerleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kariyer yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İş değerleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Ücret yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İş sağlığı ve iş güvenliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnsan kaynakları yönetiminin yasal boyutu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Endüstri İlişkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
-Cavide Uyargil ve diğerleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 2010. -Pelin Vardarlıer, İnsan Kaynaklarının Sosyal Yüzü- Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015. -Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |