Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRONİK HASTALIKLARIN PATOFİZYOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Elif ÇALIŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenebilme, hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilmek, hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi ,Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Metabolik hastalıkların patofizyolojisi ,Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi , Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi ,Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi ,Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi ,Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenir. | 1, 11 | A, C |
Hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilir. | 1, 11 | A, C |
Hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilir. | 1, 11 | A, C |
Test sonuçlarını yorumlayabilir. | 1, 11 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi | |
2 | Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
3 | Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi | |
4 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
6 | Metabolik hastalıkların patofizyolojisi | |
7 | Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
8 | Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
10 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
11 | Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi | |
12 | Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi | |
13 | Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi | |
14 | Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi |
Kaynak |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |