Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRONİK HASTALIKLARIN PATOFİZYOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Elif KUZUCULAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenebilme, hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilmek, hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi ,Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Metabolik hastalıkların patofizyolojisi ,Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi , Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
,Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi ,Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi ,Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenir. | 18, 9 | A, E |
Hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilir. | 18, 9 | A, E |
Hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilir. | 18, 9 | A, E |
Test sonuçlarını yorumlayabilir. | 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi | |
2 | Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
3 | Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi | |
4 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
6 | Metabolik hastalıkların patofizyolojisi | |
7 | Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
8 | Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
10 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
11 | Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
| |
12 | Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi | |
13 | Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi | |
14 | Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | X | | | |
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | X | | | |
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | X | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRONİK HASTALIKLARIN PATOFİZYOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Elif KUZUCULAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenebilme, hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilmek, hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi ,Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Metabolik hastalıkların patofizyolojisi ,Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi , Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi ,Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi,Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
,Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi ,Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi ,Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bazı hastalıkların kategorilerini ve terminolojilerini öğrenir. | 18, 9 | A, E |
Hastalık ya da bozuklukların moleküler mekanizmalarını açıklayabilir. | 18, 9 | A, E |
Hastalık tanısında yararlı olabilecek parametreleri seçebilir. | 18, 9 | A, E |
Test sonuçlarını yorumlayabilir. | 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Enerji dengesi ve vücut ağırlığı; obezite, yeme bozukluklarının patofizyolojisi | |
2 | Hematolojik sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
3 | Kas - iskelet sistemi hastalıklarının patofizyolojisi | |
4 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
6 | Metabolik hastalıkların patofizyolojisi | |
7 | Endokrin sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
8 | Endokrin pankreas hastalıklarının patofizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
10 | Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojisi | |
11 | Karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıklarının patofizyolojisi
| |
12 | Onkolojik hastalıkların patofizyolojisi | |
13 | Metabolik stres hastalıklarının patofizyolojisi | |
14 | Enfeksiyon hastalıklarının patofizyolojisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | X | | | |
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | X | | | |
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | X | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57