Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞINDA TEMEL İLKELER | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gebe ve Lohusa takibinde beslenmenin önemini öğretmek, Kadın ve gebeliğin sağlıklı sürdürülmesinde beslenme yönetim becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve erkek anatomisi,Üreme Fizyolojisi,Kadın hayatının evreleri,Menapoz ve kadın,Endometriozis, Premenstürel sendrom, PMS,POP, fistül, üriner inkontinans,CYBE, Menstrüel hijyen,Gebelik ve fizyolojik değişiklikler,Riskli gebelik,Normal doğum,Aile planlaması,Obezite ve Gebelik,Kadın ve kanser,Kadın sağlığında etik konular; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığının korunmasını öğrenebilmesi | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A |
Gebe sağlığının korunmasını öğrenebilmesi | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A |
CYBE ve menstrüel hijyenin sağlanmasını öğrenebilmesi | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A |
Seksüel sağlığın devamlılığını öğrenebilmesi | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kadın ve erkek anatomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Üreme Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kadın hayatının evreleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Menapoz ve kadın | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Endometriozis, Premenstürel sendrom, PMS | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | POP, fistül, üriner inkontinans | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | CYBE, Menstrüel hijyen | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Gebelik ve fizyolojik değişiklikler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Riskli gebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Normal doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile planlaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Obezite ve Gebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Kadın ve kanser | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Kadın sağlığında etik konular | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları |
Kadın doğum- Jinekoloji Nobel Tıp kitabevi Obstetrik ve jinekoloji, yedinci baskı, Güneş tıp kitabevleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |