Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zeynep TEMEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | Reyhan Arslan |
Dersin Amacı | Psikolojiye Giriş I'in devamı niteliğinde olan bu dersin amacı, psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Kişilik Kuramları ,Kişilik Kuramları ,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Terapiler ,Psikolojik Terapiler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güdülenme, stres ve duygu kavramlarını doğru kullanır. | 14, 9 | A, G |
Bireysel farkları ayırt eder. | 19, 9 | A |
Çevresel faktörlerin psikolojik sağlık üzerindeki etkisini açıklar. | 13, 9 | A |
Davranış üzerindeki sosyal etkiyi açıklar. | 10, 37, 9 | A |
Davranışı güdüleyen faktörleri değerlendirir. | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
2 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
4 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
5 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
6 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
7 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
8 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
9 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
10 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
11 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
12 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
13 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
14 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
Kaynak |
SK Ciccarellli, JN White, 2016, Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık |
RJ Gerrig, PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş. (19. basımından çeviri, Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zeynep TEMEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | Reyhan Arslan |
Dersin Amacı | Psikolojiye Giriş I'in devamı niteliğinde olan bu dersin amacı, psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Kişilik Kuramları ,Kişilik Kuramları ,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Terapiler ,Psikolojik Terapiler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güdülenme, stres ve duygu kavramlarını doğru kullanır. | 14, 9 | A, G |
Bireysel farkları ayırt eder. | 19, 9 | A |
Çevresel faktörlerin psikolojik sağlık üzerindeki etkisini açıklar. | 13, 9 | A |
Davranış üzerindeki sosyal etkiyi açıklar. | 10, 37, 9 | A |
Davranışı güdüleyen faktörleri değerlendirir. | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
2 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
4 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
5 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
6 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
7 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
8 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
9 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
10 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
11 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
12 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
13 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
14 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
Kaynak |
SK Ciccarellli, JN White, 2016, Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık |
RJ Gerrig, PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş. (19. basımından çeviri, Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |