Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Travma ve İlişkili Bozukluklar ,DEHB ,Otizm ,Öğrenme Bozuklukları ,Davranış Bozuklukları ,Yeme Bozuklukları ,Psikosomatik Bozukluklar ,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar ,Vaka Çalışmaları – Değerlendirme ,Terapi Yaklaşımları ,Ders değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tarihsel Gelişim | DSM-5 |
2 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
3 | Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
4 | Travma ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 |
5 | DEHB | DSM-5 |
6 | Otizm | DSM-5 |
7 | Öğrenme Bozuklukları | DSM-5 |
8 | Davranış Bozuklukları | DSM-5 |
9 | Yeme Bozuklukları | DSM-5 |
10 | Psikosomatik Bozukluklar | DSM-5 |
11 | Cinsel Gelişim ve Bozukluklar | DSM-5 |
12 | Vaka Çalışmaları – Değerlendirme | |
13 | Terapi Yaklaşımları | |
14 | Ders değerlendirmesi |
Kaynak |
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Travma ve İlişkili Bozukluklar ,DEHB ,Otizm ,Öğrenme Bozuklukları ,Davranış Bozuklukları ,Yeme Bozuklukları ,Psikosomatik Bozukluklar ,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar ,Vaka Çalışmaları – Değerlendirme ,Terapi Yaklaşımları ,Ders değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tarihsel Gelişim | DSM-5 |
2 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
3 | Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
4 | Travma ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 |
5 | DEHB | DSM-5 |
6 | Otizm | DSM-5 |
7 | Öğrenme Bozuklukları | DSM-5 |
8 | Davranış Bozuklukları | DSM-5 |
9 | Yeme Bozuklukları | DSM-5 |
10 | Psikosomatik Bozukluklar | DSM-5 |
11 | Cinsel Gelişim ve Bozukluklar | DSM-5 |
12 | Vaka Çalışmaları – Değerlendirme | |
13 | Terapi Yaklaşımları | |
14 | Ders değerlendirmesi |
Kaynak |
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |