Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Selma Gül DEMİRAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi konuları üzerinde durularak, öğrencilerin yaratıcı düşünme tekniklerini öğrenmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Yaratıcılığın Tanımı,Yaratıcılık Kuramları,Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin Özellikleri ,Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler,Yaratıcılık ve Beyin,Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi,Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi ,Yaratıcılık ve Aile ,Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi ,Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları ,Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz),Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID),Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yaratıcılığın temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | ||
2.Yaratıcılığa ilişkin kuramları tartışabilir. | ||
3.Bireyin gelişiminde yaratıcılığın önemini açıklayabilir, yaratıcı kişilerin özelliklerini tanımlayabilir. | ||
4.Yaratıcı düşünme ve yeteneğin beyin ile ilişkisini açıklayabilir. | ||
5.Yaratıcılık ile zeka, akademik başarı ilişkisini kurabilir. | ||
6.Yaratıcı düşünme tekniklerini açıklayabilir | ||
7.Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini açıklayabilir ve yaratıcılığı destekleyebilir. Ebeveynleri çocuklarının yaratıcılığını desteklemesi konusunda yönlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Yaratıcılığın Tanımı | |
2 | Yaratıcılık Kuramları | |
3 | Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin Özellikleri | |
4 | Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler | |
5 | Yaratıcılık ve Beyin | |
6 | Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi | |
7 | Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi | |
8 | Yaratıcılık ve Aile | |
9 | Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi | |
10 | Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları | |
11 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz) | |
12 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID) | |
13 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi-Uğur Sak Yaratıcılık-Aklın Sınırlarını Aşmak-Selçuk Erez, Yeşim Erez Yaratıcı Düşünme Sanatı-Rud Junkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Selma Gül DEMİRAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi konuları üzerinde durularak, öğrencilerin yaratıcı düşünme tekniklerini öğrenmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Yaratıcılığın Tanımı,Yaratıcılık Kuramları,Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin Özellikleri ,Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler,Yaratıcılık ve Beyin,Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi,Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi ,Yaratıcılık ve Aile ,Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi ,Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları ,Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz),Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID),Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yaratıcılığın temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | ||
2.Yaratıcılığa ilişkin kuramları tartışabilir. | ||
3.Bireyin gelişiminde yaratıcılığın önemini açıklayabilir, yaratıcı kişilerin özelliklerini tanımlayabilir. | ||
4.Yaratıcı düşünme ve yeteneğin beyin ile ilişkisini açıklayabilir. | ||
5.Yaratıcılık ile zeka, akademik başarı ilişkisini kurabilir. | ||
6.Yaratıcı düşünme tekniklerini açıklayabilir | ||
7.Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini açıklayabilir ve yaratıcılığı destekleyebilir. Ebeveynleri çocuklarının yaratıcılığını desteklemesi konusunda yönlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Yaratıcılığın Tanımı | |
2 | Yaratıcılık Kuramları | |
3 | Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin Özellikleri | |
4 | Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler | |
5 | Yaratıcılık ve Beyin | |
6 | Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi | |
7 | Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi | |
8 | Yaratıcılık ve Aile | |
9 | Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi | |
10 | Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları | |
11 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz) | |
12 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID) | |
13 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi-Uğur Sak Yaratıcılık-Aklın Sınırlarını Aşmak-Selçuk Erez, Yeşim Erez Yaratıcı Düşünme Sanatı-Rud Junkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |