Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Selma Gül DEMİRAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi konuları üzerinde durularak, öğrencilerin yaratıcı düşünme tekniklerini öğrenmesi sağlanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Yaratıcılığın Tanımı,Yaratıcılık Kuramları,Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin
Özellikleri
,Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler,Yaratıcılık ve Beyin,Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi,Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi ,Yaratıcılık ve Aile ,Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi ,Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları ,Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz),Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID),Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yaratıcılığın temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.
2.Yaratıcılığa ilişkin kuramları tartışabilir.
3.Bireyin gelişiminde yaratıcılığın önemini açıklayabilir, yaratıcı kişilerin özelliklerini tanımlayabilir.
4.Yaratıcı düşünme ve yeteneğin beyin ile ilişkisini açıklayabilir.
5.Yaratıcılık ile zeka, akademik başarı ilişkisini kurabilir.
6.Yaratıcı düşünme tekniklerini açıklayabilir
7.Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini açıklayabilir ve yaratıcılığı destekleyebilir. Ebeveynleri çocuklarının yaratıcılığını desteklemesi konusunda yönlendirebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Yaratıcılığın Tanımı
2Yaratıcılık Kuramları
3Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin
Özellikleri
4Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler
5Yaratıcılık ve Beyin
6Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi
7Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi
8Yaratıcılık ve Aile
9Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi
10Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları
11Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz)
12Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID)
13Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar
14Değerlendirme
Kaynak
Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi-Uğur Sak Yaratıcılık-Aklın Sınırlarını Aşmak-Selçuk Erez, Yeşim Erez Yaratıcı Düşünme Sanatı-Rud Junkins

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Selma Gül DEMİRAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi konuları üzerinde durularak, öğrencilerin yaratıcı düşünme tekniklerini öğrenmesi sağlanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Yaratıcılığın Tanımı,Yaratıcılık Kuramları,Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin
Özellikleri
,Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler,Yaratıcılık ve Beyin,Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi,Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi ,Yaratıcılık ve Aile ,Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi ,Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları ,Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz),Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID),Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yaratıcılığın temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.
2.Yaratıcılığa ilişkin kuramları tartışabilir.
3.Bireyin gelişiminde yaratıcılığın önemini açıklayabilir, yaratıcı kişilerin özelliklerini tanımlayabilir.
4.Yaratıcı düşünme ve yeteneğin beyin ile ilişkisini açıklayabilir.
5.Yaratıcılık ile zeka, akademik başarı ilişkisini kurabilir.
6.Yaratıcı düşünme tekniklerini açıklayabilir
7.Çocuklarda yaratıcılığın gelişimini açıklayabilir ve yaratıcılığı destekleyebilir. Ebeveynleri çocuklarının yaratıcılığını desteklemesi konusunda yönlendirebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Yaratıcılığın Tanımı
2Yaratıcılık Kuramları
3Bireyin Gelişiminde Yaratıcılığın Önemi ve Yaratıcı Kişilerin
Özellikleri
4Yaratıcılığı Engelleyen Etkenler
5Yaratıcılık ve Beyin
6Yaratıcılık ve Zeka, Akademik Başarı İlişkisi
7Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi
8Yaratıcılık ve Aile
9Yaratıcılığın Keşfedilmesi ve Desteklenmesi
10Yaratıcılığı Geliştirme Boyutları
11Yaratıcı Düşünme Teknikleri1 I (Morfolojik Sentez-SinektikTriz)
12Yaratıcı Düşünme Teknikleri II (Scamper-Özellik ListelemeYPÇ-YAZID)
13Yaratıcı Düşünme Teknikleri/ Uygulamalar
14Değerlendirme
Kaynak
Yaratıcılık Gelişimi ve Eğitimi-Uğur Sak Yaratıcılık-Aklın Sınırlarını Aşmak-Selçuk Erez, Yeşim Erez Yaratıcı Düşünme Sanatı-Rud Junkins

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33